Strona 1 z 1

Sprzęgło hydrauliczne Golf IV - regulacja?

: pn sty 22, 2024 14:41
autor: Klet
Witam. Ostatnio zaczęło mi się ślizgać sprzęgło (Golf Variant tdi r. 2000), a puszcza przy dotknięciu pedału. Czy jest jakaś regulacja wysokości wysprzęglania w mechaniźmie hydraulicznym, tak jak to było w przypadku linki? Czy może to raczej oznaczać, że komplet sprzęgła do wymiany? A może jeszcze coś?

Re: Sprzęgło hydrauliczne Golf IV - regulacja?

: pn sty 22, 2024 15:14
autor: wesol
Nie ma regulacji. Koniec sprzęgła. Albo tarcza wyśmiana albo docisk się skończył. Raczej to pierwsze.

Re: Sprzęgło hydrauliczne Golf IV - regulacja?

: pn sty 29, 2024 19:44
autor: Klet
Auto u mechanika. Tarcza spalona, docisk też zużyty. Okazało się, że była tam wmontowana używka Valeo o numerach 702 003, które do nikąd nie prowadzą i nie wiem jakie sprzęgło kupić. Chciałbym wstawić Sachsa, ale są 3 modele Sachsa, które pasują do mojego auta. Po VINie nic nie wyskakuje, bo auto oryginalnie miało skrzynie automatyczną, ale ktoś kiedyś wstawił manualną. Stare sprzęgło ma średnicę 228mm, ale ETKA do mojego silnika (AHF) pokazuje 220mm, a jedyna w Etce tarcza o średnicy 228 jest do silnika ALH. Dodam, że wszystkie sprzęgła Sachsa do mojego modelu w/g wyszukiwarki mają średnicę 228. Czy ktoś orientuje się jaki jest numer oryginalnego kompletu sprzęgła, który pasuje do silnika AHF (Golf Variant 1.9 tdi 110KM 2000r.)? Albo jaki numer Sachsa będzie na pewno pasował?

Re: Sprzęgło hydrauliczne Golf IV - regulacja?

: pn sty 29, 2024 23:25
autor: wesol
Niepotrzebnie zakładałeś nowy temat jeszcze.
Sprzęgła do 1.9 tdi vp generalnie są te same. Nawet jak były jakieś różnice w oznaczeniach to same silniki i skrzynie są te same. Nie ma znaczenia czy ahf czy as czy alh czy agr. Możesz założyć odrazu sobie zestaw jednomasowy i też będzie dobrze.