Golf MK7 - kilka pytań nowego użytkownika

Masz problem ze swoim VW? Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, grg474, marcin7x5, VIP

lriuqs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt paź 29, 2024 12:42

Golf MK7 - kilka pytań nowego użytkownika

Post autor: lriuqs » wt paź 29, 2024 14:05

Cześć wszystkim,

zrobiłem spory skok technologiczny i przesiadłem się z Octavii 2 kombi FL 1.6 MPI z 2010 roku na Golfa VII 1.5 TSI 131 KM z 2019 roku. W gruncie rzeczy jestem zadowolony, ale mam kilka pytań przez wspomniany skok technologiczny.

1. Rozrząd - auto ma teraz przebieg nieco ponad 100k, jak to w końcu jest z tym rozrządem w tych silnikach, bo co forum to inne informacje. Wymieniać ten rozrząd powiedzmy w przyszłym roku? Przyznam, że będę robił około 10k-15k rocznie, to może za 3 lata bym dobił do 150k.
2. Czy silnik jest bezkolizyjny? Z taką informacją spotkałem się na jakimś forum.
3. Pompa wody nie jest montowana razem z rozrządem, tylko gdzieś po drugiej stronie silnika?
4. Radio i jego oprogramowanie. Mam cos takiego:

Kod: Zaznacz cały

Zainstalowana wersja SW Train: MST2_EU_VW_P0980D
Zainstalowana wersja oprogramowania jednostki głównej: 0890
Numer części: 3Q0035824C
Czy to jest najnowsza wersja? Jest sens kombinowania z wersjami z poza serwisu VW i robienia aktualizacji jeśli jest dostępna? Na mapach od VW mi nie zależy. Chęć aktualizacji w ASO to raczej nie będzie darmowa?
4. Android auto działa tylko po kablu, ten typ tak ma czy może coś gdzieś trzeba przestawić. Po BT mogę tylko wykonywać połączenia głosowe.
5. Aplikacja i konto na stronie VW. Ogólnie nie idzie tego samochodu dodać do swojego konta. W aplikacji podając VIN wywala błąd, że coś poszło nie tak i aby spróbować później. Przez stronę internetową dodałem auto do swojego konta i jest widoczne też w aplikacji, ale trzeba je aktywować i dalej wywala ten sam błąd.
6. Wyposażenie - VW oferuje sprawdzenie wyposażenia po VIN na ich stronie. Mam dostępne szczątkowe dane, a jak się zaloguję na swoje konto to nie można znaleźć auta w bazie. Próbowałem któregoś dnia odblokować pozostałe dane, ale mimo podania wymaganych informacji z tabliczki znamionowej nic się nie odblokowywało. Ktoś używał, ma jakiś pomysł?
7. Oświetlenie zewnętrzne. Mam w aucie oświetlenie ledowe. Jak z żywotnością takiego oświetlenia? Jest ono regenerowalne, czy od razu trzeba całe lampy wymieniać i do tego jeszcze kodować je czy coś? Przyznam, że w Octavii to przynajmniej co pół roku wymieniałem jakaś żarówkę.
8. Problem z wrzucaniem pierwszego biegu - jakby na 2 razy, trzeba mocniej docisnąć. Tu doszukałem się informacji o regulacji linek, ale też o tym że ludzie nie rozwiązali tego problemu, nawet z pomocą tej regulacji. Ktoś coś więcej może na ten temat powiedzieć?

To chyba na tą chwilę tyle.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Re: Golf MK7 - kilka pytań nowego użytkownika

Post autor: grg474 » czw gru 05, 2024 00:45

Ad 1. Jeśli jesteś pewny w 100% przebiegu to zgodnie z książką
Ad 3. Tak - napędzana paskiem
Ad 4. - nie warto aktuaulizować
Ad 5. Tak - po kablu
Ad 7. Nie słyszałem żeby komuś zdechlo


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
flo89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 456
Rejestracja: śr wrz 19, 2012 18:00
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Golf MK7 2016
Silnik: CZCA

Re: Golf MK7 - kilka pytań nowego użytkownika

Post autor: flo89 » czw gru 05, 2024 07:39

Ad1 - jeśli masz odwagę i wierzysz w zapewnienia VW, że pasek wytrzyma ponad 200 tysięcy to gratuluję odwagi :) Ja wymieniam co 80 tysięcy i śpię spokojnie. Mam 1.4 TSI 125, 2016 - silnik bardzo podobny. Obecnie mam 134 tysiące i na 160 tys. szykuję się na drugą wymianę. Auto od nowości u mnie.
Ad2 - silnik nie jest bezkolizyjny, to już nie te czasy, nie wiem, czy ktokolwiek jeszcze robi takie silniki
Ad3 - pompa jest napędzana z wałka rozrządu po przeciwnej stronie rozrządu dodatkowym małym paskiem, możesz ją wymienić w dowolnym momencie bez ruszania samego rozrządu. Da się to zrobić w miarę bezproblemowo nawet pod blokiem.
Ad7 - obecnie jest tyle zamienników że o dostępność bym się nie bał, to golf, najpopularniejsze auto na świecie :)
Ad8 - mam to samo, ale ze wstecznym...


MK7 2016 1.4 TSI CZCA Highline

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Re: Golf MK7 - kilka pytań nowego użytkownika

Post autor: grg474 » czw gru 05, 2024 16:48

flo89 pisze:
czw gru 05, 2024 07:39
Ad1 - jeśli masz odwagę i wierzysz w zapewnienia VW, że pasek wytrzyma ponad 200 tysięcy to gratuluję odwagi :) Ja wymieniam co 80 tysięcy i śpię spokojnie. Mam 1.4 TSI 125, 2016 - silnik bardzo podobny. Obecnie mam 134 tysiące i na 160 tys. szykuję się na drugą wymianę. Auto od nowości u mnie.
teraz w swojej A5 wymieniałem przy przebiegu 215tys - wyglądał niewiele gorzej od nowego, który kupiłem w ASO. W EOSie po 210tys.Natomiast w innym golfie kiedyś mi poleciał po 30 tys. - więc nie ma reguły


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
flo89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 456
Rejestracja: śr wrz 19, 2012 18:00
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Golf MK7 2016
Silnik: CZCA

Re: Golf MK7 - kilka pytań nowego użytkownika

Post autor: flo89 » pt gru 06, 2024 07:14

flo89 pisze:
czw gru 05, 2024 07:39
kiedyś mi poleciał po 30 tys. - więc nie ma reguły
Dlatego wole częściej niż rzadziej :-) Koszt niewielki w porównaniu do kupna nowego silnika


MK7 2016 1.4 TSI CZCA Highline

certew
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz lut 28, 2010 20:43
Lokalizacja: PL

Re: Golf MK7 - kilka pytań nowego użytkownika

Post autor: certew » pt gru 06, 2024 13:45

Pewnie, że lepiej częściej, ale 30 tys. to już trochę przegięcie pały.
Popytaj - https://motocontroler.com/
Oni wykonują sprawdzenie auta przed zakupem.
Powinno być OK.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Techniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości