Chcę kupić Skodę Superb 2010
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
Chcę kupić Skodę Superb 2010
Marka: Skoda Superb II
Rok prod.: 2010
Silnik: 2.0 DIESEL, skrzynia automatyczna DSG, 125KW (140hp)
Przebieg: 318 tys. km
Wyposażenie: el. szyby przód i tył, bluetooth, czujniki parkowania przód i tył, automatyczne światła, czujnik zmierzchu, czujnik deszczu, elektryczne ustawianie fotela, immobilizer, ABS, ESP, wielofunkcyjna kierownica, klimatyzacja
Wady: Odpryski na dachu i masce
Auto jeździło w firmie. Regularnie serwisowane. Wiem, że to wróżenie z fusów, ale ogólnie jak się sprawują te silniki i skrzynia DSG z przebiegiem ponad 300 tys, km. Czy warto kupić za 22 tys. zł? Totalnie nie znam się na autach wyprodukowanych po 2010 roku, bo dziesięcioletnie auta nigdy nie były w moim zasięgu cenowym. Tylko mogę powiedzieć, że 1,9 TDi na pompie jak był regularnie serwisowany i nie katowany to mógł przejeździć, bez poważniejszych awarii i brania oleju, ponad 600 tys. km. na oleju zgodnym ze specyfikacją Volkswagena. Natomiast krąży opinia, że te nowe jednostki napędowe już tak żywotne nie są. Cena 22 tys. zł. w porównaniu z ogłoszeniami w internecie wydaje się atrakcyjna. Ale jak wyjdzie jeszcze dodatkowy koszt, bo może te silniki i skrzynie DSG po 300 tys. km. się kończą, to może gra nie jest warta świeczki. Z drugiej strony samochodów w firmie nie sprzedaje się, bo się zużyły, tylko zamortyzowały finansowo i nie są uwzględnianie jako koszty odliczane od dochodu.
Rok prod.: 2010
Silnik: 2.0 DIESEL, skrzynia automatyczna DSG, 125KW (140hp)
Przebieg: 318 tys. km
Wyposażenie: el. szyby przód i tył, bluetooth, czujniki parkowania przód i tył, automatyczne światła, czujnik zmierzchu, czujnik deszczu, elektryczne ustawianie fotela, immobilizer, ABS, ESP, wielofunkcyjna kierownica, klimatyzacja
Wady: Odpryski na dachu i masce
Auto jeździło w firmie. Regularnie serwisowane. Wiem, że to wróżenie z fusów, ale ogólnie jak się sprawują te silniki i skrzynia DSG z przebiegiem ponad 300 tys, km. Czy warto kupić za 22 tys. zł? Totalnie nie znam się na autach wyprodukowanych po 2010 roku, bo dziesięcioletnie auta nigdy nie były w moim zasięgu cenowym. Tylko mogę powiedzieć, że 1,9 TDi na pompie jak był regularnie serwisowany i nie katowany to mógł przejeździć, bez poważniejszych awarii i brania oleju, ponad 600 tys. km. na oleju zgodnym ze specyfikacją Volkswagena. Natomiast krąży opinia, że te nowe jednostki napędowe już tak żywotne nie są. Cena 22 tys. zł. w porównaniu z ogłoszeniami w internecie wydaje się atrakcyjna. Ale jak wyjdzie jeszcze dodatkowy koszt, bo może te silniki i skrzynie DSG po 300 tys. km. się kończą, to może gra nie jest warta świeczki. Z drugiej strony samochodów w firmie nie sprzedaje się, bo się zużyły, tylko zamortyzowały finansowo i nie są uwzględnianie jako koszty odliczane od dochodu.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Chcę kupić Skodę Superb 2010
A co było robione? Sprzęgła czy mechatronika DSG? Turbina? Olej wymieniany co 30 tys km czy co 15? itp... Jeśli to wszystko fabryczny oryginal to nie znasz dnia ani godziny kiedy czekać cię będą wielotysięczne wydatki, cudów nie ma
Re: Chcę kupić Skodę Superb 2010
Z tego co wyczytałem w sieci, to z tym silnikiem była montowania skrzynia z mokrym sprzęgłem. Jak powinien wyglądać serwis takiej skrzyni? Czy tylko wymiana oleju równo co 60 tys. km., czy może coś jeszcze. Z tego co wyczytałem to mechatronika w skrzyniach DSG jest w całości częścią zamienną. Na czym polega serwisowanie mechatroniki? Czy na tym, że jeździmy, aż się skończy i wtedy wymiana?
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Chcę kupić Skodę Superb 2010
Olej w mechatronice jest ten sam, w którym w kąpieli olejowej pracują mokre sprzęgła, wymienia się go wraz z filtrem oleju co 60 tys km a im częściej tym lepiej. Producent określił żywotność skrzyni mokrej DQ250 na 300 tys km.
Nowa mechatronika kosztuje około 7 tys zł
Nowa mechatronika kosztuje około 7 tys zł
Re: Chcę kupić Skodę Superb 2010
1. Rozumiem, że w tej Skodzie jest zamontowana najstarsza generacja skrzyni DGS. Nie mylę się?
Do tego auto osiągnęło przebieg określający żywotność skrzyni biegów. Do tego doczytałem, że w DQ250, jak skrzynia była prawidłowo serwisowana, to sprzęgła zużyją się w przedziale 250 - 300 tys. km. Koło dwumasowe podobnie. Czyli podsumowując muszę się dowiedzieć wszystkiego, co było robione w skrzyni biegów.
2. Załóżmy wariant najlepszy: wymienione niedawno zostały sprzęgła, dwumasa oraz mechatronika. Czy jeszcze się można spodziewać czegoś niechcianego w tej skrzyni? Przełożenia, itp?
3. Czy silniki 2,0 TDi 140KM i 170KM to te same słupki różniące się tylko osprzętem i programem w ECU, tak jak AFN i AHU, czy to są zupełnie inne konstrukcje?
Do tego auto osiągnęło przebieg określający żywotność skrzyni biegów. Do tego doczytałem, że w DQ250, jak skrzynia była prawidłowo serwisowana, to sprzęgła zużyją się w przedziale 250 - 300 tys. km. Koło dwumasowe podobnie. Czyli podsumowując muszę się dowiedzieć wszystkiego, co było robione w skrzyni biegów.
2. Załóżmy wariant najlepszy: wymienione niedawno zostały sprzęgła, dwumasa oraz mechatronika. Czy jeszcze się można spodziewać czegoś niechcianego w tej skrzyni? Przełożenia, itp?
3. Czy silniki 2,0 TDi 140KM i 170KM to te same słupki różniące się tylko osprzętem i programem w ECU, tak jak AFN i AHU, czy to są zupełnie inne konstrukcje?
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Chcę kupić Skodę Superb 2010
DQ250 nie zmieniała sie na przestrzeni lat, czy z 2006 czy z 2016 ta ta sama skrzynia
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Chcę kupić Skodę Superb 2010
Byłoby super
Nie studiowałem tego dokładnie, inne wtryskiwacze na pewno, Turbo chyba inne, musiałbym w ETKA prześledzić
Re: Chcę kupić Skodę Superb 2010
Mam dokumentację serwisową auta. Niestety jest od 2014 roku. Silnik ma 170 KM.
Styczeń 2014 - 119.745 km - nic o serwisie skrzyni
Kwiecień 2015 - 162.322 km - brak serwisu skrzyni
Listopad 2016 - 207.921km - była wymiana oleju w skrzyni
Luty 2017 - 214.823 km - nic o serwisie skrzyni
2018 brak faktury
Grudzień 2019 - 297.041 km - zrobiony serwis skrzyni
Można sądzić, że po gwarancji serwis skrzyni nie był robiony zgodnie z zaleceniami producenta, czyli co 60 tys. km. Nie ma wzmianki o wymianie sprzęgieł, dwumasy, czy czegokolwiek, poza olejem w skrzyni biegów. Duże prawdopodobieństwo, że po zakupie za 22 tys. zł trzeba będzie wpakować kolejne 10 tys. w naprawę skrzyni.
Odpuszczam ten samochód. Może trafi się podobny z manualną skrzynią biegów.
Styczeń 2014 - 119.745 km - nic o serwisie skrzyni
Kwiecień 2015 - 162.322 km - brak serwisu skrzyni
Listopad 2016 - 207.921km - była wymiana oleju w skrzyni
Luty 2017 - 214.823 km - nic o serwisie skrzyni
2018 brak faktury
Grudzień 2019 - 297.041 km - zrobiony serwis skrzyni
Można sądzić, że po gwarancji serwis skrzyni nie był robiony zgodnie z zaleceniami producenta, czyli co 60 tys. km. Nie ma wzmianki o wymianie sprzęgieł, dwumasy, czy czegokolwiek, poza olejem w skrzyni biegów. Duże prawdopodobieństwo, że po zakupie za 22 tys. zł trzeba będzie wpakować kolejne 10 tys. w naprawę skrzyni.
Odpuszczam ten samochód. Może trafi się podobny z manualną skrzynią biegów.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Chcę kupić Skodę Superb 2010
Zaskoczony jestem, że ASO Skody nie wymieniało oleju w DSG na 60, 120, 180 itp...
Re: Chcę kupić Skodę Superb 2010
W okolicy 60 tys km pewnie wymienili, bo była jeszcze gwarancja. Patrząc na aktualny przebieg to 60 tys. km pewnie było w 2012 roku. Nie mam faktury.
1. Czy jest możliwość sprawdzenia historii serwisowej w ASO po VIN?
2. Jak się ma blacharka w dziesięcioletniej Skodzie Superb, zakładając, że nie była bita?
1. Czy jest możliwość sprawdzenia historii serwisowej w ASO po VIN?
2. Jak się ma blacharka w dziesięcioletniej Skodzie Superb, zakładając, że nie była bita?
Re: Chcę kupić Skodę Superb 2010
Ty tak na serio? pytania jak od kogoś z 2 postami...Bednarus pisze: ↑czw lis 26, 2020 11:35W okolicy 60 tys km pewnie wymienili, bo była jeszcze gwarancja. Patrząc na aktualny przebieg to 60 tys. km pewnie było w 2012 roku. Nie mam faktury.
1. Czy jest możliwość sprawdzenia historii serwisowej w ASO po VIN?
2. Jak się ma blacharka w dziesięcioletniej Skodzie Superb, zakładając, że nie była bita?
Re: Chcę kupić Skodę Superb 2010
Nie dopisałem. Chodziło mi o informacje telefonicznie, tylko o wymianie oleju w skrzyni DSG. Obecnie jestem na kwarantannie z powodu kontaktu z osobą zarażoną SARS-CoV-2.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Chcę kupić Skodę Superb 2010
Kuzyn ma z 2009 roku 1.8 TSI i korozji nie ma. Poza tym przy przebiegu ponad 200 tys km silnik nie pobiera ani grama oleju silnikowego
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 23 gości