Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
nie myślałeś nad C5 ? Tanie, na wypasie i się nie pierdzieli.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Tanie taksebekgolf pisze:nie myślałeś nad C5 ? Tanie, na wypasie i się nie pierdzieli.
Na wypasie - w miarę
Się nie pierdzieli - no nie wiem
C5 - a to van?
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
A ja mam dylemat bo miałem do czynienia z obydwoma:
Scenica II FL z 2008r 1.6 16V miałem 7 miesięcy - zrobiłem nim 14 tyś km. Sprowadziłem go z NL z przeb. 131tys km.
Zafirę B (1.8 140KM) z 2008r mam obecnie (na dodatek Cosmo Exclusive też z hands-free) i też ciężko mankamenty znaleźć - ten znowu mocy ma już wystarczająco, ale nadal ten sam problem z manualem - trzeba wajchować a na dłuższą metę jednak zagazować bo ten pod 10 pali. Ale dynamika już starcza aż nawet zadziwić potrafi jak sprawnie się ten silnik porusza w tym samochodzie. Może dlatego to najbardziej poszukiwane zestawienie w tym aucie obecnie. No i benzynka - szumi sobie coś pod maską, żadnych wibracji nie przenosi na budę, żadnych problemów bo jakiś DPF, jakiś EGR itp.
Także jeden dylemat to które auto a drugi jaki silnik...
C5 odpada - musi być vanowate. Chodzi o wygodę wsiadania/wysiadania. Uwzględnić trzeba wiek kierownika 65L i sporą nadwagę oraz ułomność wieku. Ty wskoczysz i wyskoczysz z Lambo, on z wielkiego sedana jakim jest Merc E-klasa ma problem wysiąść...
Scenica II FL z 2008r 1.6 16V miałem 7 miesięcy - zrobiłem nim 14 tyś km. Sprowadziłem go z NL z przeb. 131tys km.
i nie wiem o czym piszesz. A akurat od jesieni do wiosny go miałem czyli przez najgorszy możliwy okres. Podchodzisz do auta, łapiesz za klamkę, otwiera się, wciskasz przycisk - odpala, dojeżdżasz na miejsce, wychodzisz i po oddaleniu się o 5m trzask - samochód się zamknął. No to jest bardzo, bardzo wygodne zwłaszcza dla starszych co już nie ogarniają więcej jak trzech rzeczy na raz. Jedyny "mankament" to ten silnik sprzężony z manualną skrzynią biegów. Ja nie miałem z tym problemów bo redukcja 2 w dół i kita do oporu - zbierał się jak szalony ale ojciec, przyzwyczajony do TDI i lenistwa lewej nogi, wiesz, 5tka, 70km/h, wciska gaz i jedzie... Kto by tam z 6tki na 3kę zrzucał żeby pogonić... Pewnie że można było kupić 2.0 16V sprzężonego z ASB ale to juz nie to samo bo silniki 2.0 16V już trwałe nie są, podobnie ASB montowane w Scenicach (chociaż te 250 przeleci). Alternatywa to kupno SIII w połączeniu z 1.5/1.6 lub 2.0DCI ale to jak się zepsuje (a zepsuje) no to nogi się uginają na widok cen... 1.9CDTI Opla 120KM to przy tym tanie jak Trabant w utrzymaniu...herbu pisze:ale niestety elektronika płata figle
Zafirę B (1.8 140KM) z 2008r mam obecnie (na dodatek Cosmo Exclusive też z hands-free) i też ciężko mankamenty znaleźć - ten znowu mocy ma już wystarczająco, ale nadal ten sam problem z manualem - trzeba wajchować a na dłuższą metę jednak zagazować bo ten pod 10 pali. Ale dynamika już starcza aż nawet zadziwić potrafi jak sprawnie się ten silnik porusza w tym samochodzie. Może dlatego to najbardziej poszukiwane zestawienie w tym aucie obecnie. No i benzynka - szumi sobie coś pod maską, żadnych wibracji nie przenosi na budę, żadnych problemów bo jakiś DPF, jakiś EGR itp.
Także jeden dylemat to które auto a drugi jaki silnik...
C5 odpada - musi być vanowate. Chodzi o wygodę wsiadania/wysiadania. Uwzględnić trzeba wiek kierownika 65L i sporą nadwagę oraz ułomność wieku. Ty wskoczysz i wyskoczysz z Lambo, on z wielkiego sedana jakim jest Merc E-klasa ma problem wysiąść...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Widocznie trafiłeś na dobry egzemplarz, albo kumpel trafił na słaby, lub standardowyPiasek pisze:i nie wiem o czym piszesz. A akurat od jesieni do wiosny go miałem czyli przez najgorszy możliwy okres.
Jeśli się nie boisz problemów z elektryką/elektroniką, to bierz Scenica. Auto z dużo mniejszym przebiegiem, z prostym silnikiem, w którym nie popsuje Ci się dwumas, turbina, wtryski... Ale mogą wyjść inne szopki. Żeby nie było, że nie ostrzegałem
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Studiowałem trochę forum Scenica z ciekawości co tam sie dzieje w tych autach...
W zasadzie 99% problemów dotyczy DCI i to głównie pierwsze lata bo to wszystko zajechane na śmierć sprowadzane było i naprawiane w PL poprzez cofnięcie licznika.
W zasadzie 99% problemów dotyczy DCI i to głównie pierwsze lata bo to wszystko zajechane na śmierć sprowadzane było i naprawiane w PL poprzez cofnięcie licznika.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Co do usterek w Scenicu, to wujek miał tyle że 1 generację. Nakulał spory przebieg i problemów, po za oberwanym wydechem nie było żadnych. Z Vanów wziąłbym jeszcze pod uwagę Voyagera / grand Voyagera. I nie koniecznie patrzyłbym na rocznik. Jedynym mankamentem tych aut są lampy przednie, które po prostu słabo świecą. Natomiast wygoda oraz wytrzymałość jest mocno niedoceniona u nas w kraju. Dobre auto do latania w trasy, nie męczy a fajnie leci. Wtedy pomyślałbym na V6 i zagazował.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
brałem pod uwagę ale... tutaj problemem są silniki pow. 2 litrów a co za tym idzie pazerność UC w PL i akcyza 18,6% !! Jak mam płacić tym darmozjadom 3-4 tyś zł samej akcyzy to za to mam Scenic III lub Zafira B rok młodsze.sebekgolf pisze:Voyagera / grand Voyagera
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Nie ten temat - tu gadamy o silnikach.Lesiup pisze:Znalazłem cos takiego , co o tym myslicie ?
http://olx.pl/oferta/passat-b5-1-9tdi-1 ... b505f7d857" onclick="window.open(this.href);return false;
Passka odpuść. Chińskie lampki z przodu i to coś na zderzaku (spryski ?? ) moim zdaniem dyskwalifikują auto.
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Ja powiem tak... biorąc pod uwagę tylko koszty też brałbym 1,6 benzynę. Dodatkowo ja bym to gazował. Ale... jeśli dla przyszłego posiadacza wydatek powiedzmy 2 tys. np. na dwumasę (potem turbinę, wtryski, itd., kolejność dowolna) za jakiś czas nie będzie jakimś niesamowitym wyzwaniem i traumą - to diesla (akurat tego) bym się nie bał aż tak bardzo. Bo wiecie - najgorzej jest wtedy gdy ktoś się spłuka do zera i myśli, że ma super furę i będzie nią jeździł i jeździł, a potem nagle wielki ból, bo trzeba wydać relatywnie sporo na raz. No i grunt to żeby nie kupić padła, w którym na dzień dobry wtryski, dwumasa i turbo jest do roboty.
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Dokładnie - jak kupisz dobrego, te wydatki nalwlw pisze:No i grunt to żeby nie kupić padła, w którym na dzień dobry wtryski, dwumasa i turbo jest do roboty.
mogą być odłożone w czasie na długo.lwlw pisze:dwumasę (potem turbinę, wtryski, itd., kolejność dowolna)
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: czw paź 10, 2013 15:42
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Jaki silnik najbardziej oszczędny do VW Polo - oszczędny i niezawodny?
No bo do Golfa Mk4 to tylko i wyłącznie 1.9TDi, prawda?
No bo do Golfa Mk4 to tylko i wyłącznie 1.9TDi, prawda?
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Wybór jest tylko jeden - SDIjaskowice1 pisze:Jaki silnik najbardziej oszczędny do VW Polo - oszczędny i niezawodny?
Nieprawdajaskowice1 pisze:No bo do Golfa Mk4 to tylko i wyłącznie 1.9TDi, prawda?
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: czw paź 10, 2013 15:42
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
A co w SDi takiego wspaniałego? Jak możesz to uzasadnij ten wybór
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
brak turbiny to wystarczająca wspaniałość...jaskowice1 pisze:A co w SDi takiego wspaniałego?
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości