Golf 5 z silnikiem 2.0 FSI

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1146
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Golf 5 z silnikiem 2.0 FSI

Post autor: dreyfus » śr paź 07, 2020 19:06

A co z tymi silnikami jest nie halo?



Pastusiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1048
Rejestracja: pt mar 13, 2015 23:56
Auto: VW
Silnik: 1,8T

Re: Golf 5 z silnikiem 2.0 FSI

Post autor: Pastusiak » śr paź 07, 2020 23:10

grzechotek pisze:
śr paź 07, 2020 12:59
Jest naklejka, że był wymieniany przy 125 kkm, dnia 05.2016r. teraz ma 202kkm. Niby trzeba wymieniać co 60kkm i nie mam pojęcia czy był wymieniany po tym przebiegu.
Udało mi się załatwić wymianę na wtorek.
Raczej wymiana co 90 tys lub co 5 lat, ale masz tylko naklejkę a nie faktury z napraw, poza tym tak jak i olej, rozrząd robi się po zakupie i tyle, to jest żaden koszt w stosunku do zrypanego silnika.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Golf 5 z silnikiem 2.0 FSI

Post autor: doggie » czw paź 08, 2020 06:20

Stawiam na 7 lat lub 120 tys km i na to, że to była jego pierwsza wymiana na 125 tys km, od dawna już nie ma progu 90 tys km, poza tym od jakiegoś czasu VWAG nie określa czasowego terminu wymiany rozrządu a jedynie przebieg. U mnie w Tigu jest 210 tys km



Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1146
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Golf 5 z silnikiem 2.0 FSI

Post autor: dreyfus » czw paź 08, 2020 06:49

Koledzy kupili superba i rapid w każdym mają wymianę oleju co 30 tysięcy i co z tego pytam odnośnie np rozrządu i tego co teraz napisałeś czyli braku czasu od wymiany do wymiany...



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Golf 5 z silnikiem 2.0 FSI

Post autor: wesol » czw paź 08, 2020 07:07

Generalnie CR miały początkowo 8 czy 10 lat i 180 tys. Zauważyli że są wytrzymałe i podciągnęli do 210 tys km. Wymieniłem kilka rozrządzie w cr i powiem że przelot 200 tys nie robi wrażenia na pasku. Śmiem twierdzić że częściej pompa kończy żywot jak pasek czy rolki.
A wymieniać się powinno nie wcześniej jak to co podaje producent. Chyba że są jakieś przypadki że dany silnik miewał problemy z przedwczesnym uszkodzeniem rozrządu.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1146
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Golf 5 z silnikiem 2.0 FSI

Post autor: dreyfus » czw paź 08, 2020 07:54

Czyli rozumiem olej zmieniasz też co 30 tysięcy?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Golf 5 z silnikiem 2.0 FSI

Post autor: doggie » czw paź 08, 2020 09:42

dreyfus pisze:
czw paź 08, 2020 06:49
Koledzy kupili superba i rapid w każdym mają wymianę oleju co 30 tysięcy i co z tego pytam odnośnie np rozrządu i tego co teraz napisałeś czyli braku czasu od wymiany do wymiany...
Po prostu podczas wizyt serwisowych pasek podlega oględzinom i może być wymieniony np. przy 150 kkm jeśli uznają taką potrzebę, 210kkm to maks przebieg ale nie min. Jeśli auta nie serwisujesz i nie dokonujesz oględzin paska to wymień wcześniej, ja będę wymieniał w przyszłym roku czyli po 5 latach i około 170 tys km
dreyfus pisze:
czw paź 08, 2020 07:54
Czyli rozumiem olej zmieniasz też co 30 tysięcy?
Ja co 13-15 tkm



Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1146
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Golf 5 z silnikiem 2.0 FSI

Post autor: dreyfus » czw paź 08, 2020 09:51

O zmiane oleju pytałem wesole trzeba robić jak producent każe...



Pastusiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1048
Rejestracja: pt mar 13, 2015 23:56
Auto: VW
Silnik: 1,8T

Re: Golf 5 z silnikiem 2.0 FSI

Post autor: Pastusiak » czw paź 08, 2020 10:58

Dla mnie to autor może nawet oleju nie wymieniać, po to producent dal interwał co 90 tys lub 5 lat jak ktoś mniej jeździ żeby nie czekać aż się zerwie, każdy normalny człowiek wie że jest pakiet startowy i olej czy rozrząd należy wymienić po zakupie chyba że kupuje się od Wojtka, czy Kuby auto i jest faktura że w zeszłym roku był wymieniany, 500 zł to jest nic w stosunku do iluś tys na naprawy silnika.

A pasek podlegający oględzinom to raczej ten od osprzętu a nie rozrządu... raczej żaden mechanik na takie coś nie pójdzie.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Golf 5 z silnikiem 2.0 FSI

Post autor: doggie » czw paź 08, 2020 11:17

Pastusiak pisze:
czw paź 08, 2020 10:58


A pasek podlegający oględzinom to raczej ten od osprzętu a nie rozrządu... raczej żaden mechanik na takie coś nie pójdzie.
Znowu chcesz być mądrzejszy, serwisuję w VW Plichta i taką informację przekazali.

Poza tym co 30 tys pasek rozrządu wraz z rolkami podlegają oględzinom, pisze o tym nawet Hans Etzold w książce "Sam naprawiam...", poczytaj sobie



Awatar użytkownika
grzechotek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: śr kwie 15, 2015 21:24
Auto: Golf MK6
Silnik: BSE

Re: Golf 5 z silnikiem 2.0 FSI

Post autor: grzechotek » czw paź 08, 2020 11:18

majkool pisze:
śr paź 07, 2020 17:13
Za ile kupiłeś bo może też dołożę pieniędzy i poszukam VI?
Dałem 23k. Do wnętrza praktycznie nie ma się do czego przyczepić, chyba że ktoś jest perfekcjonistą, wszystko działa. Co do zewnątrz to jak pisałem wcześniej nadkola były malowane, z czego prawe trochę jakby było źle skręcone (albo jakaś otarcie parkingowe) bo lekko odstaje. Poprzednim golfem 4 też prawą stroną otarłem się o drzwi od stodoły :bajer: i też było lekko krzywo - także równowaga zachowana.
Pastusiak pisze:
śr paź 07, 2020 23:10
Raczej wymiana co 90 tys lub co 5 lat, ale masz tylko naklejkę a nie faktury z napraw, poza tym tak jak i olej, rozrząd robi się po zakupie i tyle, to jest żaden koszt w stosunku do zrypanego silnika.
Na wymianę już jestem umówiony. Mechanik, który ma mi wymienić pasek oglądał go i powiedział, że jeszcze trochę nim km zrobię. Dużych oznak zużycie nie ma, widział gorsze i to po krótszym przebiegu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości