***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2352
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: herbu » sob sie 10, 2013 11:34

szakulvip pisze:kolego, to Ty chyba nie jechałeś nawet przynajmniej 110ps, przestań używać słowa: "dynamika" w przypadku sdi bora bo to mija się z prawdą.
Wtrącę swoje 3 grosze - wcześniej miałem Golfa IV 1.6 16V, czyli 105km, a teraz Fabię SDI czyli 64km. I "dynamika" w obu przypadkach, oczywiście utrzymując normalne obroty, czyli benzyniakiem zmieniając biegi przy 2800-3000 obr, a SDI przy 2000-2200, jest w moim odczuciu identyczna. Ba, w SDI ma się wrażenie, że na pierwszych 3 biegach reakcja na gaz jest dużo bardziej spontaniczna, a i przyspieszenie w zupełności wystarczające.
Akurat obecnie szukam dla rodziny większego auta i oglądałem kilka Passatów b5. Z silnikiem 1.6, 1.8 wolnossący oraz dieslem 90-konnym. I w każdym aucie dynamika była porażająco niska. Po jeździe próbnej i przesiadce do SDI czuło się dużą różnicę na korzyść mojego klekota. Fakt, może te Passaty były zajeżdżone, nie kręciłem też do czerwonego pola, ale szczególnie benzyniaki nie jechały wcale. Gaz w podłodze na 3 biegu i ledwo wyczuwalne przyspieszenie.
Oczywiście SDI nie jest demonem prędkości, nie jest to auto stworzone do wyścigów, ale raczej do mozolnej i bezawaryjnej pracy. Ale charakterystyka silnika i przełożenia skrzyni powodują, że do 70-80 km/h wcale nie odstaje od innych aut. Oczywiście gdyby wykorzystać pełne możliwości innych aut i je porównać z SDI, to wypadnie blado. No ale nie każdy musi się ścigać i kręcić silnik do odcięcia. Przy normalnej jeździe SDI daje radę.
W poniedziałek postaram się nakręcić filmik z jazdy i będziecie mogli sami ocenić, czy to nie jedzie, czy też jako tako się toczy :helm:


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
markk
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 780
Rejestracja: wt lis 20, 2012 09:57
Lokalizacja: WPY , WWA

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: markk » sob sie 10, 2013 12:32

szakulvip pisze:
markk pisze:chyba nie jechałeś SDIkiem, jakąs tam dynamike na wyższych obrotach ma.
kolego, to Ty chyba nie jechałeś nawet przynajmniej 110ps, przestań używać słowa: "dynamika" w przypadku sdi bora bo to mija się z prawdą.
tak nie wiem co to dynamika bo przesiadłem sie z Mondeo MK3 2.0 130 km TDCI..
drażnią mnie wypowiedzi takich znawców których sąsiad ma golfa w dieslu i kiedyś podwoził ich do sklepu .
Nie jechałeś nie wypowiadaj się.
gdyby to auto nie miało dynamiki to pewnie producent nie dopuściłby do jego sprzedaży , a nawet gdyby to ludzie by go nie kupowali..


TOLEDO ----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=562978" onclick="window.open(this.href);return false;

erwinszczak_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: sob sty 19, 2008 15:59
Lokalizacja: Otwock

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: erwinszczak_ » sob sie 10, 2013 16:21

Przesiadles sie z mondeo tdci 130 hp do bory w sdi i mowisz, ze jest to dynamiczne auto ? Chyba Ciebie tylko w mondeo przewiezli lub turbo w nim nie chodzilo. Jesli chodzi o sdi to troche jezdzilem lupo/polo z tym silnikiem i w takiej budzie do normalnej jazdy wystarcza ( waga pewnie podobna jak fabia ), ale gdy wsiadlem do ciezszej budy to jest znacznie gorzej,a w caddy to prawie bym czolowe mial jak autobus zaczolem wyprzedzac... :helm: Herbu nie porównuj charakterystyki benzyniaka do diesla, bo to inne silniki ( fakt, ze passat 1.6 szybszy od fabi sdi nie jest ), ale PB przepinasz przy 100 km/h na 3 bieg i dopiero jedziesz, bo do 3000 obr to nic sie nie dzieje, chyba, ze to wersja np. 1.8t, ale nie o takiej byla mowa....



Awatar użytkownika
Craash
Forum Master
Forum Master
Posty: 1706
Rejestracja: śr lip 03, 2013 20:39

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Craash » sob sie 10, 2013 16:52

Każdy ma inne odczucia odnośnie przyspieszenia i nie ma się co z tym spierać.
Tutaj podaję dane techniczne producenta i każdy niech oceni czy mu to wystarczy, ja mówię SDI zdecydowanie NIE - no, chyba że jeździłoby na wodę. :)
Dane Golfa IV:
- 1.9 SDI; 0-100 w 17,2s; spalanie w mieście 6,9l
- 1.9 TDI 110km; 0-100 w 10,6s; spalanie w mieście 6,6l
Daewoo Tico, 800cm3; 41km; 0-100 w 17s. :blush:

Nie mam więcej pytań.


Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P

Awatar użytkownika
kostek007
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: czw sie 05, 2010 10:12
Lokalizacja: Piekary Śląskie

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: kostek007 » sob sie 10, 2013 21:12

Craash pisze:Dane Golfa IV:
- 1.9 SDI; 0-100 w 17,2s; spalanie w mieście 6,9l
- 1.9 TDI 110km; 0-100 w 10,6s; spalanie w mieście 6,6l
Daewoo Tico, 800cm3; 41km; 0-100 w 17s.
Ale co Wy tu porównujecie :kac:
SDI się idealnie nadaje do arosy/lupo, żeby pisać o dynamice... Jakoś miesiąc temu miałem okazję się przejechać paskiem b5fl 130km, to szło to naprawdę fajnie, później wsiadłem do mojego mk4, to można było kalendarz odtworzyć, a to tylko 105km, także każdy ma świadomość co kupuje, i moim zdaniem taka dyskusja jest zbędna, który lepszy, do niczego to nie prowadzi...

PS. Ty porównujesz golfa do tico :panna:



soolek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lut 11, 2011 00:51
Lokalizacja: W-wa

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: soolek » ndz sie 11, 2013 01:21

Panowie, oglądałem dzisiaj Golfa IV 2.0 LPG z 200) roku.Przebie 250 tysi.

Generalnie fajny, ale 2 rzeczy mnie zastanawiają:
- przy odpalaniu trzy chyba razy mrugnęła żółta kontrolka oleju, stan oleju był ok. Czy to będzie czujnik ciśnienia oleju w misce?
- druga sprawa, to redukcja z 5 biegu na 4 - lewarek nie chciał sam trafić w 4 bieg, musiałem go szukać. Po wyjęciu 5 zostaje przechylony w prawą stronę.
Reszta biegów ładnie, precyzyjnie, sztywno chodzi.

Auto niby stało przez 3 miesiące, bo właściciel ma już nowe. Zalane olejem 10w40 Castrola chyba.

Ktoś ma jakieś pomysły? Tego auta nie mam jak zabrać do "swojego" mechanika, więc ...



Awatar użytkownika
szakulvip
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 603
Rejestracja: pt sty 02, 2009 23:09
Lokalizacja: WP
Auto: Audi a4 b8
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: szakulvip » ndz sie 11, 2013 13:18

markk pisze:drażnią mnie wypowiedzi takich znawców których sąsiad ma golfa w dieslu i kiedyś podwoził ich do sklepu .
Nie jechałeś nie wypowiadaj się.
człowieku jakbyś nie zauważył w moim info z lewej strony pod Nickiem jest silnik tdi więc nie woził mnie nikt do sklepu, a wypowiadam się na podstawie własnego doświadczenia.
markk pisze:gdyby to auto nie miało dynamiki to pewnie producent nie dopuściłby do jego sprzedaży , a nawet gdyby to ludzie by go nie kupowali..
teraz to podałes argument hehe, to czy idzie produkcja i czy ludzie chcą dane auto kupować uwierz mi składają się na to całkiem inne czynniki aniżeli dynamika. Masz te swoje 64PS to ciesz się tym co masz i przestań udowadniać tu na forum innym, że te koniki w borze dają dynamiczą jazdę. Co innego, jak wspominał wyżej kolega kostek007 w lupo, arosie czy fabi.


Obrazek

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: dominik7 » ndz sie 11, 2013 16:57

W Borze, czy Golfie SDI ten silnik się nadaje do tego, żeby spokojnie jeździć i długo.
Ale do jazdy po trasie już nie. Owszem może się odnieść wrażenie, że SDI jest dynamiczne w Golfie, ale to dzięki innym przełożeniom (względem tych z TDI) w skrzyni biegów.
Uważam,że Herbu ma rację. Mojej Arosy nie ma co porównywać do Tico z przyśpieszeniem.
Miałem kiedyś Golfa II z silnikiem JR (nic nie kombinowałem z grzybkiem ani boost pinem) - Arosa odpycha się podobnie, tylko inaczej się rozkładają przełożenia.
Silnik 1,6 101, czy 102 KM w Golfie IV czy innym aucie na tej płycie to konie mechaniczne, ale na papierze. Podejrzewam że każdy japończyk z silnikiem o takiej mocy objechałby Golfa jakby chciał.
Kolega kiedyś się przeniósł ze służbowego Grande Punto 1,3 JTD 90 KM do Octavii 1,6 102KM (Octavia była prawie nowa) i był bardzo, ale to bardzo zawiedziony zarówno przyśpieszeniem jak i spalaniem (choć to ostatnie nie bardzo go obchodziło - w końcu to auto służbowe). Punto paliło mu 5,4 - 5,6 przy jeździe 140-160, a jak się tak przejechał Octavią to spaliła 9l.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

arons
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: ndz kwie 27, 2008 18:04
Lokalizacja: Koszalin

Chce kupić Golf IV V5 lub V6

Post autor: arons » ndz sie 11, 2013 18:30

Witam chcę kupić Golfa V5 lub V6 . Na co zwrócić uwagę podczas zakupu?Czy obie jednostki są na łańcuchy rozrządu,co ile się go wymienia i jak rozpoznać że jest już się skończył ?czym różni się V5 150 KM od V5 170 KM który jest lepszy ?


ARONS

Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: MaciekV5 » ndz sie 11, 2013 19:33

arons, Jednostki VR są na łańcuchu, producent twierdzi, że ten łańcuch jest dożywotni. W praktyce jak go słychać to czas wymieniać :) 2.3 V5 150KM (AGZ) to 10V a 2.3 V5 170KM (AQN) to 20-to zaworowa jednostka. AQN to jednostka nowsza, mocniejsza i pewnie ma podobne spalanie jak AGZ ale ja mam AGZ i nie narzekam, teraz jakbym zmieniał to szukałbym 2.8 24V.



arons
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: ndz kwie 27, 2008 18:04
Lokalizacja: Koszalin

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: arons » ndz sie 11, 2013 20:35

MaciekV5 pisze:arons, Jednostki VR są na łańcuchu, producent twierdzi, że ten łańcuch jest dożywotni. W praktyce jak go słychać to czas wymieniać :) 2.3 V5 150KM (AGZ) to 10V a 2.3 V5 170KM (AQN) to 20-to zaworowa jednostka. AQN to jednostka nowsza, mocniejsza i pewnie ma podobne spalanie jak AGZ ale ja mam AGZ i nie narzekam, teraz jakbym zmieniał to szukałbym 2.8 24V.
Też bardziej skłaniam się ku 2.8 ,czy to prawda że lubią się przegrzewać ?


ARONS

Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: MaciekV5 » ndz sie 11, 2013 21:27

Nie spotkałem się z tym zjawiskiem, mimo że mojego V5 czasami lubię pomęczyć ;)



arons
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: ndz kwie 27, 2008 18:04
Lokalizacja: Koszalin

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: arons » ndz sie 11, 2013 22:28

a jak wychodzi u ciebie spalanie?


ARONS

Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: MaciekV5 » ndz sie 11, 2013 22:41

trasa 10-11l/100km gazu, miasto 13-15l/100km gazu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości