Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Z tego co widze to Golfa mk4 trudno znaleść, bo szukam cały czas ale żadnego fajnego egzemplarza nie znalazłem w 1.6, później chciałem go dać w gaz i jezdzić. Więc postanowiłem szukać Polo mk4 i wpadłem na fajny egzemplarza ale był już zarezerwowany więc nie kupiłem i chciałem się dopytać czy to dobry silnik bo ile użytkowników tych silników to tyle odpowiedzi.
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
doggie, Nie orientujesz się czy w 9n3 też występuje dwumas albo inne takie drogie zabawki? Bo szukałem informacji na ten temat ale żadnego pewniego infa nie dostałem.
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
W 1,4 tdi nie. W 1,9tdi tak. 1.8 Turbo tak.Wojtis pisze:doggie, Nie orientujesz się czy w 9n3 też występuje dwumas albo inne takie drogie zabawki? Bo szukałem informacji na ten temat ale żadnego pewniego infa nie dostałem.
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
A w tych 9n3 występuje turbo o zmiennej geo łopatek? Bo mocno się nad tym zastanawiam.
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Tak w 1,9 tdi np. 1,4 tdi nie ma. Ale nie bałbym się tego na zapas. Mam wrażenie, że padłeś ofiarą opowieści wszelakich o potworności dwumasu i turba. Jak zaczniesz patrzeć tymi realiami to wylądujesz w golfie mk3
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Dwumas 1500zł, turbo czyszczenie ze 300-400 chyba że sam to ogarniesz ( a do zrobienia na spokojnie samemu jak się ma czas) i zapominasz o temacie. Z resztą z turbiną to wystarczy że się od czasu do czasu na trasie kopsniesz i trochę pociśniesz żeby wypalić sadze i po temacie. Mnie wystarcza że do pracy robię jakieś 40km w jedną stronę i to drogami podmiejskimi, jeżdżąc w miarę spokojnie nie mam żadnych problemów z turbiną. Aczkolwiek po przegonieniu Katowice-Wrocław-Katowice auto nieco odżyło
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Witam, na początek chciałbym powiedziec, ze aktualnie jezdze golfem mk3 1.6 abu 75km lpg i jezdzi mi sie dobrze lecz autko za slabe. W najblizszym czasie chce kupic mk IV i mam wątpliwości co do wybrania jednostki napędowej. Chce kupic cos mocnego i zastanawiam sie nad silnikami 1.8 T, 2.3 V5 oraz 2.8 V6 dodam, ze chciałbym założyc LPG by jezdzic w miare taniej. Rozmyslałem rowniez nas TDi w wersji GTI (cos okolo 150km) lecz nigdy nie mialem dluzszego kontaktu z dieslem wiec szukam porady na jego temat. Ogolnie to szukam jednostki ktora dobrze przyspiesza, ma ladny dzwiek, dobrze sie nia jezdzi oraz jest malo awaryjna. Przedstawie silniki z mojej perspektywy: 1.8T 150k ( rzadko 180km), typowy 4 cylindrowiec w rzędzie wspomagany Turbem, dzwiek silnika przeciety, lecz mozna dodac blow off'a a wtedy swiszczące turbo to muza dla ucha Ponoc mozna chipowac, lecz nie wiem jak to przeklada sie do wytrzymalosci silnika na awarie. Kolega mial tego golfa chipowanego na okolo 200km i nawet ladnie to jezdzilo. Lecz wydaje mi sie, ze jest to wysilona jednostka, a co za tym idzie moze byc awaryjna. Kolejnym z kandydatów jest V5. Tutaj juz lepiej bo mamy V w dziwnym ukladzie 5 cylindrowym. Dzwiek samego silnika jest tutaj o wiele lepszy, lecz blow off odpada bo nie ma turba 150km to troche malo jak na 2.3 wiec silnik nie jest zbytnio wysilony, a co za tym idzie moze byc mniej podatny na awarie. Rozmawiałem pare razy z uzytkownikiem tego silnika i byly to opinie pozytywne (wiadomo kazdy chwali swoje). Najczesciej slyszalem cos takiego "ma lepszy dzwiek od 1.8T i jest bardziej elastyczny". Ostatnim kandydatem benzynowym jest 2.8 V6 4 motion. Tutaj to juz gruba sprawa, 208 koni i 4x4 (w zime bos). Ciezko spotkac taką jednostke na naszych drogach. Dzwiek w 6 cylindrowym V napewno jest na eleganckim poziomie. Jak na pojemnosc 2.8 nie jest to duzo koni, wiec silnik nie jest wysilony. Tej mocy bał by sie nie jeden dres w bmw Blow offa tutaj rowniez nie zalozymy. Pozostaje jeszcze czerwone TDi, wiem o nim tylko tyle, ze jezdzi na oleju napedowym i ma turbo Blow off tutaj raczej nie bedzie pasował. Diesel jak to diesel niby jest wytrzymaly, ale 150 ps'ow na 1.9 to tez duzo na moje oko, wiec nie wiem jak sie to ma na wytrzymalosc i jezdnosc.
Ogolnie prosze o porady ktore z tych silnikow są najbardziej korzystne, cena nie gra roli (moge dolozyc pare tysi by miec dobre autko). Jezeli benzyna to do tego LPG, jezeli diesel no to wiadomo Chce miec autko mocne, ktorym moge wyprzedzac bez problemu i ktorym moge troche zaszpanowac (po kupnie gwint, alu itp). Z góry dzieki za pomoc!
Pozdrawiam
Ogolnie prosze o porady ktore z tych silnikow są najbardziej korzystne, cena nie gra roli (moge dolozyc pare tysi by miec dobre autko). Jezeli benzyna to do tego LPG, jezeli diesel no to wiadomo Chce miec autko mocne, ktorym moge wyprzedzac bez problemu i ktorym moge troche zaszpanowac (po kupnie gwint, alu itp). Z góry dzieki za pomoc!
Pozdrawiam
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Może najpierw powiedz jaki pułap cenowy przewidujesz na auto, ile km miesięcznie robisz i ile na paliwo chcesz na miesiąc przeznaczyć. Bo dla dźwięku to się kupuje V8 od 3,5 litra w górę TDI się kupuje jak się na dłuższych odcinkach jeździ.
To co podkreśliłem to w zasadzie info najważniejsze, bo nie sam zakup samochodu jest wydatkiem a tak na prawdę jego późniejsze utrzymanie
To co podkreśliłem to w zasadzie info najważniejsze, bo nie sam zakup samochodu jest wydatkiem a tak na prawdę jego późniejsze utrzymanie
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Tak do 14 tysiecy. A co do km to 500-700 sie mieszcze. Co do paliwa, to dlatego mowilem o LPG aby płacic jak najmniej. Mysle ze 45zl/100km jest ok. Wiem, ze utrzymanie jest wydatkiem, dlatego postanowilem tutaj zapytac
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
to przy takich założeniach na dzień dobry możesz skreślić V6 ( spalanie to tak zaczynałbym liczyć od 14 litrów w górę w zależności od drogi i twojej nogi) 500-700km to można by już pomyśleć nad jakimś TDI ( no chyba że chcesz kręcić te kilometry tylko po mieście ) Ja bym się jednak zastanowił nad V5 i je zagazował. 1,8T najczęściej trafisz na zakapionego. 14 tysi to wbrew pozorom nie jest jakaś astronomiczna kwota jeśli chodzi o MK4. Da się trafić na prawdę zdrowy egzemplarz, ale można też trafić na próchno. Nie napalaj się, że musisz kupić samochód "na już". A teraz poczekaj aż wypowiedzą się osoby jeżdżące danymi typami samochodów. Ja mogę ci jedynie coś napisać o ASZ.
Mam go od 2 lat. Ostatnio bardzo mało jeżdżę bo siedzę za granicą. Ale tak normalnie to około 40km do pracy mam, trasa głównie podmiejska. Mam krótką skrzynię więc większość trasy pokonuję na 6 biegu przy około 1900 obrotów. Z turbiną jeszcze żadnych problemów nie było. Dwumas powoli się kończy ( spodziewałem się tego w momencie kupna samochodu). Na pompki narzekać nie mogę. Zimą problemów z odpałem nawet przy -24 nie miałem. DPF nie ma wiec ten problem odpada. Ogólnie jestem zadowolony. Spalanie przy spokojnej ( aczkolwiek nie emeryckiej) jeździe mam na poziomie około 6,3 ON w zależności w jakich godzinach do pracy i z pracy jadę ( spalanie litrażowane a nie z komputera) w dodatku na oponach 225/40 R18 ( czuć że robią opór, szczególnie przy wyższych prędkościach)
Mam go od 2 lat. Ostatnio bardzo mało jeżdżę bo siedzę za granicą. Ale tak normalnie to około 40km do pracy mam, trasa głównie podmiejska. Mam krótką skrzynię więc większość trasy pokonuję na 6 biegu przy około 1900 obrotów. Z turbiną jeszcze żadnych problemów nie było. Dwumas powoli się kończy ( spodziewałem się tego w momencie kupna samochodu). Na pompki narzekać nie mogę. Zimą problemów z odpałem nawet przy -24 nie miałem. DPF nie ma wiec ten problem odpada. Ogólnie jestem zadowolony. Spalanie przy spokojnej ( aczkolwiek nie emeryckiej) jeździe mam na poziomie około 6,3 ON w zależności w jakich godzinach do pracy i z pracy jadę ( spalanie litrażowane a nie z komputera) w dodatku na oponach 225/40 R18 ( czuć że robią opór, szczególnie przy wyższych prędkościach)
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
az tyle pochłania v6? w sumie 14L LPG to nie jest tragedia dodajac, ze moj 1.6 pali 11-12 xD V5 vs TDi, lecz jezeli diesel to tylko czerwona wersja czyli tzw. gti
- FisheR
- ...
- Posty: 3579
- Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
- Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
a wszystkie czerwone byly gti nie wydaje mi sie znajomy mial gti i mial afh czyli 110von AreS pisze: lecz jezeli diesel to tylko czerwona wersja czyli tzw. gti
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości