***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 263
- Rejestracja: wt mar 22, 2016 21:44
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: MK2 1.8 GTI
- Silnik: PF
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Znajomy ma właśnie mk4 1.9 tdi 110km i chwali go sobie, ale jak dla mnie trochę za mało mocy. Początkowo myślałem właśnie nad 1.9 TDI ze względu na pancerny silnik i cenę, ale wolałbym jednak coś mocniejszego w benzynie.
Poza tym trasy robię bardzo małe - dlatego też o benzyniaka się bardziej rozchodzi.
Poza tym trasy robię bardzo małe - dlatego też o benzyniaka się bardziej rozchodzi.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
W tym budżecie nic poza wolnossącą benzynę.
1.6 8V z VAG`a albo jakieś 1.4-1.6 16V np z Hondy
1.6 16V z PSA
1.6 16V z Renaulta
1.8T można szukać jak masz do dyspozycji 2x większy budżet.
1.6 8V z VAG`a albo jakieś 1.4-1.6 16V np z Hondy
1.6 16V z PSA
1.6 16V z Renaulta
1.8T można szukać jak masz do dyspozycji 2x większy budżet.
Craash pisze:W takiej kwocie to raczej proszenie się o kłopoty.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Posiadam golfa mk4 2000 rok 1,8T i kupiłem go za prawie 12 tys...ok 2 lata temu, a wkład i tak był z 4 spokojnie tysiące + soft ale to raczej kaprysmagiz19 pisze:Pany jest sens pchać się w a3/a4 z budżetem 7-8k czy może czegoś innego szukać ?
Interesuje mnie raczej tylko benzyna, bo trasy robię małe.
Spalanie może być i z dycha na 100 byle auto nie było mułowate. Myślę nad 1.8t ale jak tak czytam po necie to ciężki temat znaleźć w miarę zadbany silnik.
M.in. nowe opony, nowy akumulator, nowe świece, cewki, przepływomierz, robiłem maglownice, przód nowe amortyzatory, przeguby wewnętrzne itd..i do tego konserwacja lekka bo małe ogniska korozji przy progach. Auto kupione ok, tzn adekwatnie do ceny, ale oglądałem młodsze i tańsze np za 10900 gdzie paliła się kontrolka oleju i coś przy wyższych obrotach trzaskało pod maską i np 90% auta to szpachla
Moja rada taka szukaj A3 1,8 20V bez turbo, z A4 bym zrezygnował bo jak zawieszenie będzie do roboty to z 8k zrobi się ponad 10, a do tego reszta..
Ja osobiście odpuściłbym temat 1,6 - zbyt mułowaty i pali sporo, na pewno nie miało.
Jak chcesz to 1,9 tdi tylko pamiętaj że te auta realnie mają z 450-500 tys przejechane, to i stan bywa różny.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Co do tego 2.0 TDI kilka postów wcześniej - jak rozumiem 48.000 to przebieg real (auto krajowe) i nie było przed żadnych objawów?
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Styczeń `16r z salonu wyprowadzony. Przy 30 tyś km robiony serwis olejowy w ASO.
Puknęło tylko raz i to na wolnych obrotach jak stał na światłach i stopa korbowodu przez misę wypadła.
Wał w zasadzie do wymiany albo bardzo poważnej naprawy bo na tym wykorbieniu jest kpl zatarty - zaciury jak na tarczach hamulcowych gdzie się już dawno klocki skończyły i metal o metal napier... Widać że to się już od dłuższego czasu zacierało. W końcu zrobił się na tyle luz że popękały szpilki skręcające korbowód. A zapewne kwiatki to jeszcze na górze są bo raczej marne szanse że zawory nie dostały.
Puknęło tylko raz i to na wolnych obrotach jak stał na światłach i stopa korbowodu przez misę wypadła.
Wał w zasadzie do wymiany albo bardzo poważnej naprawy bo na tym wykorbieniu jest kpl zatarty - zaciury jak na tarczach hamulcowych gdzie się już dawno klocki skończyły i metal o metal napier... Widać że to się już od dłuższego czasu zacierało. W końcu zrobił się na tyle luz że popękały szpilki skręcające korbowód. A zapewne kwiatki to jeszcze na górze są bo raczej marne szanse że zawory nie dostały.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10586
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
zdarza się w każdym silniku bez względu na znaczek na masce, nie robiłbym afery, to nie jest reguła dla tego silnika, kumplowi kiedyś w Oplu Astrze silnik się zatarł pół roku po wyjeździe z salonu przy kilku tys km
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Akurat usterki ogólnie bloku silnika w ostatnich 2.0 tdi to naprawdę jakieś odsetki. Ja sprzedaje miesięcznie co najmniej kilka sztuk pastuchow, golfow, superbow czy octavii z tym silnikiem z przebami do 200 tyś i przy silnikach w historii zdarzają sie tylko trzy tematy - wtryskiwacze, egr, cieknaca pompa wody i to sa naprawde sporadyczne przypadki.
GTI Edition 16v: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6794683
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
W tym przypadku stawiałbym raczej na wadę materiałową śruby. To też może dać efekt końcowy w postaci przytartego wału - duży luz to brak filmu olejowego.
Poza tym - w tym silniku wymienia się cały blok. Nie ma do niego wałów, panewek, śrub. Jedynie używane, dorabiane lub dopasowane. Przynajmniej ja swego czasu nic takiego nie znalazłem (z czystej ciekawości szukałem).
Poza tym - w tym silniku wymienia się cały blok. Nie ma do niego wałów, panewek, śrub. Jedynie używane, dorabiane lub dopasowane. Przynajmniej ja swego czasu nic takiego nie znalazłem (z czystej ciekawości szukałem).
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
czyt.: jednorazówka
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
2.0 i 1.6 TDI (EA288) bez wałków wyr. nie ma takich problemów. Można dostać nowy wał, panewki itp.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Ciekawy jestem czemu służył zabieg pozbawienia układu korbowo-tłokowego panewek (poza oczywistym żeby silnik za długo nie podziałał a co ważniejsze nie nadawał się do remontu/regeneracji/naprawy)
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Nigdzie nie napisałem, że silnik nie ma panewek tylko, że nie ma ich jako część zamienna. To, czy rynek "aftermarket" zaradzi temu problemowi to inna sprawa.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Każda szlifiernia dorobi - to akurat żaden problem.
Myślałem że silnik fabrycznie składany bez panewek.
Myślałem że silnik fabrycznie składany bez panewek.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości