***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

jan1966
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 806
Rejestracja: pn sie 10, 2015 13:20

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: jan1966 » wt wrz 06, 2016 14:00

Dlatego też cena Fiata była adekwatna do jakosci - auto dla ludu ze wschodu , a VW auto dla ludu z zachodu



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: doggie » wt wrz 06, 2016 16:44

jhosef pisze:herbu, ja mówię o samochodzie kupiony jako nowy w ASO, cały czas w jednej rodzinie, prawie w jednych rękach. Kupiony w 2003 roku. W 2004 wracając z mazur straciliśmy wydech.
Był z nami około 100 kkm. Z awarii to raz padła pompa paliwa, raz cewki. Zawieszenie tylne non stop padało. Jak oddaliśmy go teściowi to miał niedawno zrobiony tylny zawias. Po 2 latach i kilku tysiącach znowu zaczęło się tłuc potwornie.

Duży był problem z altkiem, który jest nieszczęśliwie umieszczony. Przegrzewa się. Był wymieniany ze dwa razy. A gdy stał mało używany to potrafił stanąć na amen. Tapicerka płowiała na słońcu. Ogólnie samochód jak na toczydełko nie jest zły.
U mnie podobnie, Seicento z 1999 roku, użytkowane przeze mnie w latach 2001-2004, kupione z przebiegiem 80kkm, roczny mój przelot nim to +/- 30kkm, tylne silentbloki wahaczy praktycznie co roku musiałem wymieniać czyli co 30kkm, amorki miałem wymienione wszystkie a zacząłem tak powyżej 100kkm je wymieniać, tłumik środkowy i kocowy też raz wymieniałem. Akurat na fotele nie miałem powodów do narzekania, pod koniec użytkowania tylna klapa przy zamku zaczęła korodować i progi w podobnym miejscu co w golfach, w liczniku przestała świecić część diód, ogólnie kiepski wizerunek Fiat tm Seicento mi pozostawił



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: italiano_83 » wt wrz 06, 2016 19:33

R90 pisze:italiano_83, tak btw, jak sprawuję się Twoja AR? Jak ten silniczek multiair?
Jeśli chodzi o jednostkę napędową to 1.4 MA jak na razie działa bez zarzutu, wystarczająco dynamicznie napędza auto przy tym nie spalając specjalnie dużo, średnie spalanie oscyluje w okolicach 7l/100k, ale przy 170PS i jeździe autostradowej lub na dystansie 5-8km w ruchu mieszanym trudno spodziewać się niższego wyniku - realnie.
Dzięki MA silnik ciągnie od samego dołu, lepiej niż moje TDI, dynamika też jest lepsza, zarówno w sprincie do 100km/h jak i w elastyczności, choć odczucia są zupełnie inne niż w przypadku jazdy turbodieslem.
Silnik to sprawdzona jednostka 1.4T - a ta wywodzi się w prostej linii ( oczywiście modyfikowana) z silników Fire 1.1- czyli takich jak były w seicento.
Jeśli chodzi o osiągi to są lepsze niż w 1.4/1.8 tsi 160Ps, zarówno w sprincie do 100km/h, jak i elastyczności w top speed Alfa jest 2km/h wolniejsza 218,
Skrzynia działa precyzyjnie i jest dobrze zestopniowana, można by po marudzić i zażyczyć sobie odrobinę krótszego skoku lewarka, przy takim charakterze silnika i auta, z drugiej strony to nie "GTI ", od tego jest wersja QV.
Są jakieś szczegóły pt, brak regulacji wysokości pasów, ale w niczym mi to nie przeszkadza, moja żona nawet nie zauważyła tego, miejsca jest dość, zarówno z przodu jaki i z tyłu- bagażnik 350l czyli jak w Golfie MK4-mk5/mk6 .
Za te pieniądze, nie kupił bym tak wyposażonego Golfa jak mam Alfę, prędzej Astrę którą też brałem pod uwagę kiedy rozglądałem się za autem.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
R90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pn lip 06, 2015 12:36
Lokalizacja: mazowieckie

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: R90 » śr wrz 07, 2016 10:58

italiano_83 pisze:
R90 pisze:italiano_83, tak btw, jak sprawuję się Twoja AR? Jak ten silniczek multiair?
Jeśli chodzi o jednostkę napędową to 1.4 MA jak na razie działa bez zarzutu, wystarczająco dynamicznie napędza auto przy tym nie spalając specjalnie dużo, średnie spalanie oscyluje w okolicach 7l/100k, ale przy 170PS i jeździe autostradowej lub na dystansie 5-8km w ruchu mieszanym trudno spodziewać się niższego wyniku - realnie.
Dzięki MA silnik ciągnie od samego dołu, lepiej niż moje TDI, dynamika też jest lepsza, zarówno w sprincie do 100km/h jak i w elastyczności, choć odczucia są zupełnie inne niż w przypadku jazdy turbodieslem.
Silnik to sprawdzona jednostka 1.4T - a ta wywodzi się w prostej linii ( oczywiście modyfikowana) z silników Fire 1.1- czyli takich jak były w seicento.
Jeśli chodzi o osiągi to są lepsze niż w 1.4/1.8 tsi 160Ps, zarówno w sprincie do 100km/h, jak i elastyczności w top speed Alfa jest 2km/h wolniejsza 218,
Skrzynia działa precyzyjnie i jest dobrze zestopniowana, można by po marudzić i zażyczyć sobie odrobinę krótszego skoku lewarka, przy takim charakterze silnika i auta, z drugiej strony to nie "GTI ", od tego jest wersja QV.
Są jakieś szczegóły pt, brak regulacji wysokości pasów, ale w niczym mi to nie przeszkadza, moja żona nawet nie zauważyła tego, miejsca jest dość, zarówno z przodu jaki i z tyłu- bagażnik 350l czyli jak w Golfie MK4-mk5/mk6 .
Za te pieniądze, nie kupił bym tak wyposażonego Golfa jak mam Alfę, prędzej Astrę którą też brałem pod uwagę kiedy rozglądałem się za autem.
Dzieki za opinie. Czyli generalnie mówiąc Alfa już chyba na dobre pozbyła się przydomka 'królowa lawet'. Miałem w planach kupić właśnie taką co Ty masz, ale niestety nie miałem tyle środków :( Silniki sprawdzone, wyglad wnętrza i nadwozia o lata świetlne wyprzedzają Golfa. Nowa Giulia też fajna, tylko nie wiem czemu przypomina mi trochę Audi A4...


Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM

Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: doggie » śr wrz 07, 2016 12:26

R90 pisze: wyglad wnętrza i nadwozia o lata świetlne wyprzedzają Golfa. ..
wygląd i design to kwestia gustu o którym się nie dyskutuje, mi się nie podoba. Co do jakości wnętrza to a ja z uporem maniaka będę powtarzał, że jeszcze jej daleko do Golfa. Przed zakupem X1 rozważałem zakup nowego auta, nawet taką alfę oglądałem w salonie, ale nie, jeszcze nie teraz, muszą jeszcze trochę popracować na moją lepszą opinię



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Piasek » śr wrz 07, 2016 12:52

Z ta lepszą opinią w dobie downsize`ingu to coraz gorzej będzie. Już zeszliśmy do 2 cylindrów (0,9 Twinair)... co będzie dalej ?
Bateryjka ?


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: kw » śr wrz 07, 2016 14:43

Piasek pisze:Z ta lepszą opinią w dobie downsize`ingu to coraz gorzej będzie. Już zeszliśmy do 2 cylindrów (0,9 Twinair)... co będzie dalej ?
Bateryjka ?
Silnik z komarka na bezpośrednim wtrysku z twin air i biturbo na każdy zawór


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: italiano_83 » śr wrz 07, 2016 20:38

R90 pisze: Dzieki za opinie. Czyli generalnie mówiąc Alfa już chyba na dobre pozbyła się przydomka 'królowa lawet'.
Opinia w umysłach ludzi pozostała, to się tak szybko nie zmienia i można by o tym długo pisać, bo zawsze coś..
Część ludzi żyje jeszcze boxerami, inni twinspark"kami, chyba dla klientów ważne jest, że z modelu na model jest lepiej a nie gorzej, zobaczymy co będzie z Giulią, bo pracę trwały długo, auto wygląda dobrze i co najważniejsze wnętrze też zyskało na użyteczności nie tracąc przy tym tego czegoś z Alfy.
Piasek pisze:Z ta lepszą opinią w dobie downsize`ingu to coraz gorzej będzie. Już zeszliśmy do 2 cylindrów (0,9 Twinair)... co będzie dalej ?
Bateryjka ?
Tak tylko, ten silnik jest zarezerwowany dla małego mitto, do Golfa wkłada się 1.2 tsi biorąc pod uwagę gabaryty to na jedno wychodzi.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Piasek » czw wrz 08, 2016 08:13

1.2TSI to i chyba nawet w Passacie kładą ?


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: jhosef » czw wrz 08, 2016 08:54

Piasek pisze:1.2TSI to i chyba nawet w Passacie kładą ?
Nie, od 1,4 TSI w górę.
Za to do Polo pchają 1.0 z Upa. Ja nie wiem jak to jeździ jak Upa ledwo przepycha.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: doggie » czw wrz 08, 2016 08:55

z tego co wiem to VW w 2015 roku wprowadził 1.0 TSI ale nie widze go w konfiguratorze



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: jhosef » czw wrz 08, 2016 09:03

doggie pisze:z tego co wiem to VW w 2015 roku wprowadził 1.0 TSI ale nie widze go w konfiguratorze
Wprowadził i nie wprowadził. Miał być też 2 cylindwowy diesel do Łupa. I też jakoś nie ma.
W Germanii już jest pchany do Łupa 1.0 TSI.



Awatar użytkownika
R90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pn lip 06, 2015 12:36
Lokalizacja: mazowieckie

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: R90 » czw wrz 08, 2016 09:12

jhosef pisze:
Piasek pisze:1.2TSI to i chyba nawet w Passacie kładą ?
Nie, od 1,4 TSI w górę.
Za to do Polo pchają 1.0 z Upa. Ja nie wiem jak to jeździ jak Upa ledwo przepycha.
Pewnie tak, jak Golf mk4, 1.4 75 km z włączoną klimą i kompletem pasażerów :D


Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM

Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: doggie » czw wrz 08, 2016 09:21

R90 pisze:
Pewnie tak, jak Golf mk4, 1.4 75 km z włączoną klimą i kompletem pasażerów :D
chyba jeszcze gorzej :satan:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości