Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Szanuje wybór osób które jeżdżą na automatach, jest to bardzo wygodne. Nie mniej założyłem najbardziej oszczędny wariant spalania i nie ma sie co oszukiwać ze dzięki automatowi spale mniej paliwa, raczej więcej niż mniej. Zatem DSG nie biorę pod uwagę. Miałem kiedyś passata b5 fl ze skrzynia tiptronic - móje spalanie wtedy było na poziomie 9-10 litrów. Zakupione od handlarza - naprawa skrzyni co 3 miesiące, wiem wiem powiecie ze złe kupiłem i trochę w tym będzie racji, ze teraz są lepsze skrzynie - tez wiem. Ale ja juz swoją nauczkę dostałem wole sie trochę pomęczyć z manualem niż przezywać kiedyś ponownie to co juz przeżyłem
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
oskarosi, o tamtym aucie i skrzyni w porównaniu do dsg nie ma co porównywać ale oczywiście manual nie jest złym wyborem, co do spalania dsg raczej nie wpływa na znaczące różnice między manualem.
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Tiptronic to również bardzo dobra i wytrzymała skrzynia. Ojciec ma taką w Sharanie, zrobił nim już 150kkm i jedyne co trzeba było robić ze skrzynią to wymieniać olej.
oskarosi, po prostu bardzo źle trafiłeś i dlatego byłeś niezadowolony. Co więcej, skrzynia tiptronic rzeczywiście podwyższa spalanie, bo dużo pracuje na tzw. ślizgu.
Po drugie, kupując fabrycznie nowe auto na gwarancji, nie przejmowałbym się skrzynią DSG. Oczywiście może paść szybko, ale może i działać bezawaryjnie przez 200-300kkm. Kwestia tego jak się jeździ i jak się trafi. Znam przypadek, że padła po 20 paru tysiącach normalnej jazdy, ale to po prostu pech.
Po trzecie jeżeli spalanie jest tak ważne to auto z DSG będzie paliło mniej, a będzie o niebo wygodniejsze. Sam producent podaje, że 1.4 TSI 125bhp z DSG pali w mieście mniej od manuala o 0.6l.
oskarosi, po prostu bardzo źle trafiłeś i dlatego byłeś niezadowolony. Co więcej, skrzynia tiptronic rzeczywiście podwyższa spalanie, bo dużo pracuje na tzw. ślizgu.
Po drugie, kupując fabrycznie nowe auto na gwarancji, nie przejmowałbym się skrzynią DSG. Oczywiście może paść szybko, ale może i działać bezawaryjnie przez 200-300kkm. Kwestia tego jak się jeździ i jak się trafi. Znam przypadek, że padła po 20 paru tysiącach normalnej jazdy, ale to po prostu pech.
Po trzecie jeżeli spalanie jest tak ważne to auto z DSG będzie paliło mniej, a będzie o niebo wygodniejsze. Sam producent podaje, że 1.4 TSI 125bhp z DSG pali w mieście mniej od manuala o 0.6l.
Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
W 1.4 TSI jest "sucha" DSG7 (DQ200), która nie grzeszy trwałością ale skrzynia manualna stosowana w 1.4 to też "cud" techniki. Ja swoją już remontowałem (wymiana kompletu łożysk, dosłownie "za 5 dwunasta", luz był już spory). Trwałość tej skrzyni to około 80-140 tyś km. Cena naprawy jeśli siądzie kompletnie to około 4000 więc DSG wcale nie jest taka droga w naprawach
Na spalanie 7 litrów w mieście bym nie liczył choć znam takich, którzy tak deklarują. Mi się nie udało zejść poniżej 8, ale też się jakoś szczególnie nie starałem.
Na spalanie 7 litrów w mieście bym nie liczył choć znam takich, którzy tak deklarują. Mi się nie udało zejść poniżej 8, ale też się jakoś szczególnie nie starałem.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10585
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
do kompletu napisz ile kosztuje naprawa skrzyni DSG jeśli sądzie kompletnie, mechatronika + cała resztaradekrp90 pisze: Cena naprawy jeśli siądzie kompletnie to około 4000 więc DSG wcale nie jest taka droga w naprawach
proszę, nie przesadzajradekrp90 pisze: Trwałość tej skrzyni to około 80-140 tyś km. .
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
doggie pisze:do kompletu napisz ile kosztuje naprawa skrzyni DSG jeśli sądzie kompletnie, mechatronika + cała reszta
5-6 tysięcy to taka różnica?
A jaka tu przesada? Skoro dla Ciebie tyle dsg potrafi tylko działać poczytaj o manualach co gwarancji nie przeżyły...doggie pisze:proszę, nie przesadzajradekrp90 pisze: Trwałość tej skrzyni to około 80-140 tyś km. .
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10585
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
nie qrwa, tyle na waciki miesięcznie wydajędreyfus pisze:doggie pisze:do kompletu napisz ile kosztuje naprawa skrzyni DSG jeśli sądzie kompletnie, mechatronika + cała reszta
5-6 tysięcy to taka różnica? .
przykro mi, ja jak do tej pory nigdy nie miałem takiego pecha w skrzyniachjhosef pisze:Spoko, moja manualna w 2.0 TDI CR gwarancji nie przetrwała.
poczytaj o manualach, poczytaj o DSG, poczytaj o ASG itp... przestań *#cenzura#*dreyfus pisze:
A jaka tu przesada? Skoro dla Ciebie tyle dsg potrafi tylko działać poczytaj o manualach co gwarancji nie przeżyły...
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
doggie, no tak w porównaniu z wydanymi 4 tysiącami na manuala jak kolega wcześniej pisał to dsg jest kosztowo masakryczne rozumiem że jedyne słuszne podejście jest psioczyć na tsi i dsg sory nie wpisuje się w ten trend i nie zamierzam
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Moje auto miało 90.000 km przebiegu gdy zaczęło się lekkie wycie (przebieg realny, bo auto od rodziny, jeździł nim przez 99% przebiegu jeden kierowca). Zgodnie z tym co można przeczytać w sieci (nie koniecznie naszej, polskojęzycznej) to trwałość tych skrzyń waha się w przedziale 80-140 tyś km do pierwszej awarii. W Golfach VI część aut była naprawiana na gwarancji, ale wiele aut dostało odmowy (jak zwykle, z wytłumaczeniem, że tak ma być) albo naprawiano to po gwarancji. Skrzynia używana to około 3500-4000 PLN.
W DSG pod uwagę biorę tylko mechatronikę oraz łożyska (zestaw naprawczy to koszt około 600 PLN z tego co pamięta, mechatronika to około 3000 - ale tu piszę z pamięci). Sprzęgieł nie biorę pod uwagę, bo to element eksploatacyjny.
Oleje również, tym bardziej, że manualnej 0AJ jest nieoficjalne zalecenie do wymian co 60.000 km, a warsztaty zalecają nawet co 30.000!
W DSG pod uwagę biorę tylko mechatronikę oraz łożyska (zestaw naprawczy to koszt około 600 PLN z tego co pamięta, mechatronika to około 3000 - ale tu piszę z pamięci). Sprzęgieł nie biorę pod uwagę, bo to element eksploatacyjny.
Oleje również, tym bardziej, że manualnej 0AJ jest nieoficjalne zalecenie do wymian co 60.000 km, a warsztaty zalecają nawet co 30.000!
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Skoro tak piszecie negatywnie o tych skrzyniach VW to nie ma co kupowac VW Jak po takim przebiegu miałaby mi skrzynia paść... mam 5 lat Fiata Bravo od nowości i skrzyni biegów nic nie dolega.. a tutaj mam kupić takie drogie auto i potem mieć zmartwienia...
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Aha... bo Twój przypadek jest tożsamy z każdym innym egzemplarzem tego samochodu i jak Tobie się nie zepsuła to w żadnym innym się nie zepsuła...oskarosi pisze: Skoro tak piszecie negatywnie o tych skrzyniach VW to nie ma co kupowac VW Jak po takim przebiegu miałaby mi skrzynia paść... mam 5 lat Fiata Bravo od nowości i skrzyni biegów nic nie dolega.. a tutaj mam kupić takie drogie auto i potem mieć zmartwienia...
W każdym produkcie mogą być jakieś wady produkcyjne, zarówno w skrzyni jak i np samym łożysku. W całej historii modelu mogło się zdarzyć, że jakaś skrzynia 100 km nie wytrzymała. I o tym to ma niby świadczyć?
Moja skrzynia została wymieniona na gwarancji.
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Żeby nie było ta sama skrzynia w Golfach VII i Passatach B8 (platforma MQB) sprawuje się bez zarzutu. Zmieniono korpusy, łożyska i... wlewa się więcej oleju
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10585
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
wykazuj więcej obiektywizmu, wiem, wiem, na razie od wiosny jesteś zadufany w swojej niuni, oby długodreyfus pisze:doggie, no tak w porównaniu z wydanymi 4 tysiącami na manuala jak kolega wcześniej pisał to dsg jest kosztowo masakryczne rozumiem że jedyne słuszne podejście jest psioczyć na tsi i dsg sory nie wpisuje się w ten trend i nie zamierzam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości