Wierz mi, DPF to żaden problem, nawet w dizlu. Wystarczy kupować auto pod kątem tego jak będzie używane i problemów nie ma. Jak chcesz jeździć pomieście to sobie kup benzynę.radekrp90 pisze:Yhy... mniej wysilone, mniej skomplikowane... podobnie około roku 2000-2002 się wszystko zaczęło zmieniać. Teraz przecież nowe benzyniaki to Diesle CR z mniejszym stopniem sprężania, ciśnieniem paliwa na szynie i świecą iskrową zamiast żarowej. Nie mają jeszcze wszystkie DPF'a i to je ratuje choć już nie długo.
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
DPF to nie problem nawet w mieście w pewnych silnikach - zależy jakie kto ma miasto. Gorzej jednak gdy będą już powszechne benzynowce z DPFem. Wtedy już może być "trochę" pod górkę.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
E spoko, Mercedes AddBlue bo benzyny już powoli wkłada. Temperatura pracy płynu chłodzącego 120 stopni to powoli robi się już powszechne ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2352
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Co Wy się tego DPF-a tak boicie? Zapcha się, to się go za 8 stówek usuwa, samego DPF-a sprzedaje w punkcie skupu metali kolorowych za 500 zł i wychodzi się prawie na 0 ![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
O czym ty pitoliszsebekgolf pisze:E spoko, Mercedes AddBlue bo benzyny już powoli wkłada. Temperatura pracy płynu chłodzącego 120 stopni to powoli robi się już powszechne
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mercedes do S500 wkłada DPF (benzynowy silnik z wtryskiem bezpośrednim). A co do temperatury płynu chłodzącego to z punktu widzenia sprawności silnika im wyższa tym lepiej. Trwałość oczywiście przy tym spada.
Ja osobiście się DPF'a nie boję, bo i tak większość latam w trasie. Gorzej mają Ci co podróżują w mieście/korkach. Wiadomo można usunąć ale co by nie mówić to kolejny wydatek
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
herbu pisze:Co Wy się tego DPF-a tak boicie? Zapcha się, to się go za 8 stówek usuwa, samego DPF-a sprzedaje w punkcie skupu metali kolorowych za 500 zł i wychodzi się prawie na 0
Aha, ucieszą się panowie z inspekcji podczas testu
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
O tym nad czym obecnie takie koncerny pracują w imię ekologiiradekrp90 pisze:O czym ty pitoliszsebekgolf pisze:E spoko, Mercedes AddBlue bo benzyny już powoli wkłada. Temperatura pracy płynu chłodzącego 120 stopni to powoli robi się już powszechne
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Ale MB nie daje nigdzie AdBlue do benzyn. No chyba, że coś przeoczyłem ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
A co do inspekcji - która ma sprzęt do sprawdzania DPF'a?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
A co do inspekcji - która ma sprzęt do sprawdzania DPF'a?
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
W okolicach Wrocławia i Krakowa już jeżdżą mobilne stacje które sprawdzają klasę spalin i łapią na "wyrywki". Po wycięciu DPF'a od razu lecisz na lawetę ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
AdBlue do benzyn obecnie jest w fazie projektu, ale ten czas pewnie nadejdzie ( o ile osiągną zamierzony cel w testach). Merc nad tym pracuje już od jakiegoś czasu. Chcą jeszcze bardziej zredukować szkodliwe związki.
Ehh ta ekologia, a w Chinach i Rosji walą kominami w atmosferę ile wlezie![smirk :smirk:](./images/smilies/smirk.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
AdBlue do benzyn obecnie jest w fazie projektu, ale ten czas pewnie nadejdzie ( o ile osiągną zamierzony cel w testach). Merc nad tym pracuje już od jakiegoś czasu. Chcą jeszcze bardziej zredukować szkodliwe związki.
Ehh ta ekologia, a w Chinach i Rosji walą kominami w atmosferę ile wlezie
![smirk :smirk:](./images/smilies/smirk.gif)
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Testy DPF'a robili już w latach 70-tych więc jeszcze trochę czasu minie
Oczywiście teraz wszystko przebiega znaczenie szybciej, bo normy to już praktycznie co rok się zmieniają.
A co do sprawdzania DPF'a - bardzo mało jest urządzeń mobilnych zdolnych wychwytywać i dobrze kalkulować ich zawartość w gazach. Przynajmniej tak było jeszcze jakiś czas temu. Jeśli się zmieniło to źle dla wycinaczy. SKP póki co takich możliwości i tak nie mają.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
A co do sprawdzania DPF'a - bardzo mało jest urządzeń mobilnych zdolnych wychwytywać i dobrze kalkulować ich zawartość w gazach. Przynajmniej tak było jeszcze jakiś czas temu. Jeśli się zmieniło to źle dla wycinaczy. SKP póki co takich możliwości i tak nie mają.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2352
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Tylko, że po wycięciu DPF-a różnice są praktycznie niezauważalnesebekgolf pisze:W okolicach Wrocławia i Krakowa już jeżdżą mobilne stacje które sprawdzają klasę spalin i łapią na "wyrywki". Po wycięciu DPF'a od razu lecisz na lawetę
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Pod warunkiem że mierzyli fabrycznie nowy silnik. Daj mu tylko 80-120 tyś km przelotu i zobacz co się dzieje z DPF`ami...
Wtryski już walą (jak u mnie)... Wystarczy jeden który pakuje 4x tyle ile powinien i masz praktycnzie non-stop dopalanie.
Wtedy właśnie są wycinane filtry cząstek stałych i wtedy weź wsadź takiemu w d**ę sondę to zobaczysz pół tablicy Mendelejewa. A przeważnie jeszcze zabiegowi kastracji towarzyszy zabieg zaślepienia EGR`a bo też już powiedział dość (i EGR i użytkownik auta).
Dzieła dopełnia "podciągnięcie" lekko dźwigni od westgate`a bo już silnik mocno życiem zmęczony i wtedy to jest dopiero "kolorowo"
To widać powszechnie po drogach, koleś gazu przykłada osobowym żeby wyprzedzi a z tyłu za nim obłoczek czarnego się pojawia. Ani filtra, ani kata ani egr`a... a auto wizualnie nie starsze jak 2000r
A przecież u nas każdy miał bazowo 300+ jak został przytargany do PL a sprzedany dlatego że tam już by mu w życiu dopuszczenia na kolejny okres do użytkowania nie dali. U nas naprawiony za pomocą korekty wskazań wyświetlacza przebiegu i kastracji w/w elementów.
Wtryski już walą (jak u mnie)... Wystarczy jeden który pakuje 4x tyle ile powinien i masz praktycnzie non-stop dopalanie.
Wtedy właśnie są wycinane filtry cząstek stałych i wtedy weź wsadź takiemu w d**ę sondę to zobaczysz pół tablicy Mendelejewa. A przeważnie jeszcze zabiegowi kastracji towarzyszy zabieg zaślepienia EGR`a bo też już powiedział dość (i EGR i użytkownik auta).
Dzieła dopełnia "podciągnięcie" lekko dźwigni od westgate`a bo już silnik mocno życiem zmęczony i wtedy to jest dopiero "kolorowo"
To widać powszechnie po drogach, koleś gazu przykłada osobowym żeby wyprzedzi a z tyłu za nim obłoczek czarnego się pojawia. Ani filtra, ani kata ani egr`a... a auto wizualnie nie starsze jak 2000r
A przecież u nas każdy miał bazowo 300+ jak został przytargany do PL a sprzedany dlatego że tam już by mu w życiu dopuszczenia na kolejny okres do użytkowania nie dali. U nas naprawiony za pomocą korekty wskazań wyświetlacza przebiegu i kastracji w/w elementów.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Zawsze rozwiązaniem jest czyszczenie kolektora i wymiana DPF'a jak każdej innej części eksploatacyjnej. Niestety ceny nie rozpieszczają.
Cała ta ekologia sama w sobie nie jest zła, ale jej wykonanie już tak. Mnie w tej chwili bardziej martwi właśnie ten AdBlue. Nie posiadam garażu, a zakładając za parę lat zakup diesla może się okazać, że się nie ma wyboru.
Cała ta ekologia sama w sobie nie jest zła, ale jej wykonanie już tak. Mnie w tej chwili bardziej martwi właśnie ten AdBlue. Nie posiadam garażu, a zakładając za parę lat zakup diesla może się okazać, że się nie ma wyboru.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2352
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Nie był to nowy silnik. Nie pamiętam już dokładnie jaki był przebieg ale na pewno była to używana Zafira B 1.9JTD, sprowadzana z Zachodu, więc pewnie 200 tys. miała jak nicPiasek pisze:Pod warunkiem że mierzyli fabrycznie nowy silnik.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Weź kup nowy DPF do Subaru czy Mazdy - podwoisz wartość autaradekrp90 pisze:Zawsze rozwiązaniem jest czyszczenie kolektora i wymiana DPF'a jak każdej innej części eksploatacyjnej
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Z gazem to jest dopiero wałek. Auta jeżdżące na gaz powinny spełniać już euro 10 chybaradekrp90 pisze:Zawsze rozwiązaniem jest czyszczenie kolektora i wymiana DPF'a jak każdej innej części eksploatacyjnej. Niestety ceny nie rozpieszczają.
Cała ta ekologia sama w sobie nie jest zła, ale jej wykonanie już tak. Mnie w tej chwili bardziej martwi właśnie ten AdBlue. Nie posiadam garażu, a zakładając za parę lat zakup diesla może się okazać, że się nie ma wyboru.
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Swoją drogą mój gnojopijca też zotawia za sobą trochę dymu, ale to dopiero jak się mu porządnie przydepta, moc z powietrza się nie bierze
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości