Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
- VW_seller
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2625
- Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
- Lokalizacja: okolice kutna
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
norma , że zaczyna znowu drożeć paliwo ,wystarczy wejść na orlen i zobaczyć , codziennie podnoszą cene. ON nie długo znowu bedzie kosztował 5zł
naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv
- PabelloRulez
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz lut 08, 2015 23:59
- Lokalizacja: 3Miasto
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Hejka... a co byście mogli mi poradzic do zakupienia...
Autko eksploatowane głównie po mieście trasy po około 3 km... czasem jakaś obwodnica żeby bujnąć się w inny zakątek Trójmiasta lub prz miasdto czytaj korki
Moj obecny Mesio pali mi na ogół w zime koło 16l/100km... a w trasie potrafi zejsc do 8l... dlatego szukam czego ciut ekonomiczniejszego do miasta głównie ale żeby wyprzedzić się też dało...
No i pytanko jaką benzynkę byście polecali... 1.4 1.6 1.8T... no i ważne jaki z silników benzynowych jest najbardziej beezawaryjny na ogół... Myślałem tak o 1.8T 150KM dl mnie i jakimś 1.6 dla mojej... Ale kompletnie nie znam się na Golfach... boje się troche spalania w 1.8T... Ciekawe jakie maxymalne spalania odnotowywaliscie w tych dwuch Pojemnosciach i czy w razie co lubią LPG zeby z czasem może wrzucić?
Autko eksploatowane głównie po mieście trasy po około 3 km... czasem jakaś obwodnica żeby bujnąć się w inny zakątek Trójmiasta lub prz miasdto czytaj korki
Moj obecny Mesio pali mi na ogół w zime koło 16l/100km... a w trasie potrafi zejsc do 8l... dlatego szukam czego ciut ekonomiczniejszego do miasta głównie ale żeby wyprzedzić się też dało...
No i pytanko jaką benzynkę byście polecali... 1.4 1.6 1.8T... no i ważne jaki z silników benzynowych jest najbardziej beezawaryjny na ogół... Myślałem tak o 1.8T 150KM dl mnie i jakimś 1.6 dla mojej... Ale kompletnie nie znam się na Golfach... boje się troche spalania w 1.8T... Ciekawe jakie maxymalne spalania odnotowywaliscie w tych dwuch Pojemnosciach i czy w razie co lubią LPG zeby z czasem może wrzucić?
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
PabelloRulez pisze:Autko eksploatowane głównie po mieście trasy po około 3 km.
Przy przebiegach 3 km, to nawet 1.6 spali Ci 12, albo i więcej.PabelloRulez pisze:Moj obecny Mesio pali mi na ogół w zime koło 16l/100km... a w trasie potrafi zejsc do 8l
1.4 od razu odpuść sobiePabelloRulez pisze:No i pytanko jaką benzynkę byście polecali... 1.4 1.6 1.8T... no i ważne jaki z silników benzynowych jest najbardziej beezawaryjny na ogół... Myślałem tak o 1.8T 150KM dl mnie i jakimś 1.6 dla mojej... Ale kompletnie nie znam się na Golfach... boje się troche spalania w 1.8T... Ciekawe jakie maxymalne spalania odnotowywaliscie w tych dwuch Pojemnosciach i czy w razie co lubią LPG zeby z czasem może wrzucić?
1.6 - najtrwalszy benzyniak w gamie mk4, łatwy do zagazowania, ale osiągi co najwyżej przeciętne
1.8T - dobry silnik, ale ciężko znaleźć taki, który generowałby pełną moc, większość niestety jest już mocno zajechanych. Dodatkowo jeśli idzie o LPG to musi być dobra instalacja, dobrze wystrojona. W innym przypadku mogą być problemy. Do tego silnik ten może generować spore koszty, ale to jak masz pecha.
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Na 3km montaż instalacji LPG mija się z celem bo w większości przypadków nim silnik osiagnie temp. kwalifikowaną przez sterownik LPG do zmiany zasilania - właśnie go zgasisz.
Panie kolego - rower, na 3km to najlepszy będzie rower. A Mesia zostaw sobie w garażu na wypady dalej jak 10km.
Panie kolego - rower, na 3km to najlepszy będzie rower. A Mesia zostaw sobie w garażu na wypady dalej jak 10km.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- PabelloRulez
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz lut 08, 2015 23:59
- Lokalizacja: 3Miasto
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Najpierw muszę kupić autko dla swojej młodej więc po waszych sugestiach wezme 1.6 ale teraz pytanko która jego wersja? Bo jest tam chyba z 3 czy 4 wersje z tej pojemności może ta 105 KM 16V w auto centrum ma niby najniższe raporty spalania jakaś odświerzona wersja chyba bo dopiero od 2000 roku są... Tylko jakie to jest literowe oznaczenie silnika?
No to 5 drzwi i najlepiej full opcja i fajnie gdyby był jak najmłodszy... tylko teraz takiego znalezc
No to 5 drzwi i najlepiej full opcja i fajnie gdyby był jak najmłodszy... tylko teraz takiego znalezc
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
1.6 to dobry wybór - silnik prosty, tani w eksploatacji i świetny pod LPG.PabelloRulez pisze:Najpierw muszę kupić autko dla swojej młodej więc po waszych sugestiach wezme 1.6 ale teraz pytanko która jego wersja? Bo jest tam chyba z 3 czy 4 wersje z tej pojemności może ta 105 KM 16V w auto centrum ma niby najniższe raporty spalania jakaś odświerzona wersja chyba bo dopiero od 2000 roku są... Tylko jakie to jest literowe oznaczenie silnika?
No to 5 drzwi i najlepiej full opcja i fajnie gdyby był jak najmłodszy... tylko teraz takiego znalezc
Jaki wybrać? Na pewno nie FSI - poznasz po tym, że ma 110KM - unikaj jak ognia
1.6 16V (105KM) - polecam, ale będzie nieco droższy w obsłudze niż 8V, za to trochę mniej spali. Dodatkowo ma kiepski dół - jeśli chcesz nim jechać dynamicznie, to musisz go wysoko kręcić - fajnie jedzie od 4000 obr. co podwyższa spalanie
1.6 8V (101, 102KM) - fajny do miasta, nie trzeba go wkręcać na obroty, dobrze jedzie od samego dołu. Mniej ekonomiczny od 16V, za to tańszy w obsłudze.
Jeśli zamierzasz montować LPG, to 8V będzie lepszy do zagazowania, ale i 16V też bez problemu zagazujesz.
W zimie się nie opłaca, ale już latem 90% z tych 3 km pojedziesz na LPG. Ja mam 2,5 km do pracy i jakieś 50% drogi jadę na LPG, a przełącza mi się po uzyskaniu 35 stopni. Więc jakaś oszczędność jest. Poza tym na pewno auto będziesz też używał do innych jazd niż tylko te 3 km, więc jak by nie liczyć, zawsze będzie taniej. No ale w takim przypadku musisz kupić auto z LPG, bo zakładanie samemu nie kalkuluje się - za długo będzie Ci się amortyzować. Ale jest i 2 strona - kupisz z LPG, to może okazać się, że coś trzeba przy instalacji, która mam kilka lat, poprawić. Mimo wszystko jednak nie będą to wielkie koszty - jak masz pecha, to wymienisz parownik - 200 zł, mapsensor 150, wtryskiwacze do 400 zł, ale zazwyczaj dużo mniej. I to wszystko, jeśli masz dużego pechaPiasek pisze:Na 3km montaż instalacji LPG mija się z celem bo w większości przypadków nim silnik osiagnie temp. kwalifikowaną przez sterownik LPG do zmiany zasilania - właśnie go zgasisz.
- PabelloRulez
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz lut 08, 2015 23:59
- Lokalizacja: 3Miasto
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
w dziale sprzedwm jest fadniutka 4 1.6 niebieska pomodzona... w sumie z wygladu idealna ale troszke wyposazenia brakuje... nie ma klimy i ogolnie wyposazenie nie powala ale widac dosc mocno doiwestowane... przynajmniej w wygląd... więc raczej bede szukał dalej... a znacie jaką stronke niemiecką gdzie można by sobie poszukać... taki nasz odpowiednik otomoto allegro tablicy... kojarzy mi się tylko ebay... ale może jestncoś lepszego w niemczech bardziej popularnego... mojej ojciec tam pracuje ale ciezko u jiego z jezykiem...
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
http://www.autoscout24.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;PabelloRulez pisze:a znacie jaką stronke niemiecką gdzie można by sobie poszukać...
http://www.mobile.de/pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pl.auto.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
herbu a montowałeś/miałeś styczność z gazem w 1.6 8v? planuję założyć na wiosnę i zastanawiam się ile muszę mieć, żeby dobrą instalację włożyć? w tygodniu robie dosc male przebiegi ~ 10km w jedna strone, ale wiadomo w weekendy zawsze są jakieś dłuższe wyprawy.
na co najbardziej zwracac uwage? sterownik i wtryski?
na co najbardziej zwracac uwage? sterownik i wtryski?
Ostatnio zmieniony pn lut 09, 2015 17:18 przez karacz, łącznie zmieniany 1 raz.
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Na przyzwoitą, w dobrej gazowni założoną z butlą w miejscu koła 2400-2500 musisz liczyć.
Wszystko co taniej - niestety ma odzwierciedlenie w jakości użytych komponentów.
Wszystko co taniej - niestety ma odzwierciedlenie w jakości użytych komponentów.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Miałem - zarówno w 8V jak i 16V. Jak założysz dobrą instalację, to nie będzie problemów.karacz pisze:herbu a montowałeś/miałeś styczność z gazem w 1.6 8v?
Golf 16V, którego miałem jeździ dalej u jednego forumowicza, na LPG ma już nalatane chyba koło 100 tys. km i nic się nie dzieje.
Skoda Octavia 1.6 8V z LPG - ujeżdża to mój ojciec, od nowości do tej pory zrobił około 40 tys. km i również 0 problemów, przy czym spalanie średnie to 8,3 LPG, a ojciec nawet nie słyszał o eco drivingu
W obydwu autach siedzi ta sama instalacja na identycznych podzespołach - nie powiem Ci dokładnie jaka, ale na pewno BRC, taka jaką dawali "fabrycznie" do Octavii II.
Napisz od forumowicza kostek007 - kupił ze 3 lata temu ode mnie mk4 16V, użytkuje go cały czas, więc Ci sprawdzi w papierach jaką ma instalację z uwzględnieniem poszczególnych komponentów. Jeśli założysz taką samą, nie będziesz miał problemów - w mk4 przez 100 tys. km jedynie wymiana filtrów była robiona i regulacja instalacji. Szczegóły zdradzi Ci wyżej wymieniony forumowicz Może nawet zechce Ci Golfa sprzedać, choć wątpię, bo jest tak wypieszczony, że wygląda lepiej niż z fabrykikaracz pisze: na co najbardziej zwracac uwage? sterownik i wtryski?
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Przyszedł czas pożegnać się z moją Borą kombi i myślę od dłuższej już chwili o zakupie nowego samochodu, ale mam dylemat, z którym nie mogę sobie cały czas poradzić.
Planuję zakup MK5 4/5 drzwi, najlepiej varian (nie jest to jednak warunek konieczny) około 2007 - 2008 roku, ale problem mam z wyborem silnika.
Do tej pory jeździłem Borą 1.9 TDI AJM 115KM i jak na razie rozważałem zakup golfa też z 1.9 TDI tylko tym najnowszym 105KM bez DPF, bo lubię te silniki i dobrze już znam, więc wiem czego sie spodziewać. Ale mój styl jazdy (używam auta do pracy) - 70% po mieście, na krótkich odcinkach i 30% w trasie (rocznie 15tys. km) zmusza mnie do zastanowienia nad wyborem. Zależy mi na oszczędnym użytkowaniu, ale tez lubię mieć spory zapas mocy pod stopą więc rozważając benzynę, np. 1.6 kompletnie odpada.
Z tego co się przejechałem kilka razy 1.9 105KM to zauważyłem że np. grzeją się szybciej niż starsze 1.9 i mają inną charakterystykę, ale nie wiem czy mój sposób użytkowania nie zajedzie tego samochodu. Myślę np. o 1.4 TSI 122KM ale nie wiem co myśleć czytając różne artykuły na temat awaryjności tego silnika.
Podpowiedzcie może z innej perspektywy, co o tym myśleć.
Planuję zakup MK5 4/5 drzwi, najlepiej varian (nie jest to jednak warunek konieczny) około 2007 - 2008 roku, ale problem mam z wyborem silnika.
Do tej pory jeździłem Borą 1.9 TDI AJM 115KM i jak na razie rozważałem zakup golfa też z 1.9 TDI tylko tym najnowszym 105KM bez DPF, bo lubię te silniki i dobrze już znam, więc wiem czego sie spodziewać. Ale mój styl jazdy (używam auta do pracy) - 70% po mieście, na krótkich odcinkach i 30% w trasie (rocznie 15tys. km) zmusza mnie do zastanowienia nad wyborem. Zależy mi na oszczędnym użytkowaniu, ale tez lubię mieć spory zapas mocy pod stopą więc rozważając benzynę, np. 1.6 kompletnie odpada.
Z tego co się przejechałem kilka razy 1.9 105KM to zauważyłem że np. grzeją się szybciej niż starsze 1.9 i mają inną charakterystykę, ale nie wiem czy mój sposób użytkowania nie zajedzie tego samochodu. Myślę np. o 1.4 TSI 122KM ale nie wiem co myśleć czytając różne artykuły na temat awaryjności tego silnika.
Podpowiedzcie może z innej perspektywy, co o tym myśleć.
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Patrząc z perspektywy ogólnych kierunków rozwoju motoryzacji i Twojego użytkowania TSI nie byłby głupim rozwiązaniem.
Odpalasz (i odpali zawsze) i jedzie... żadnych zmartwień czy zapali, czy temp. złapie albo że zasmolisz turbinę POM`em. Zakładając że uda ci się znaleźć sztukę bez DPF`a... pamiętaj o 2-masach i innych pierdołach.
Odpalasz (i odpali zawsze) i jedzie... żadnych zmartwień czy zapali, czy temp. złapie albo że zasmolisz turbinę POM`em. Zakładając że uda ci się znaleźć sztukę bez DPF`a... pamiętaj o 2-masach i innych pierdołach.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Dzięki, o dwumasie itd. pamiętam. O to samo trzeba się martwić w dieslu, tyle że liczę na to, że w tsi odpadnie obawa, że jazda na niedogrzanym silniku itp. Nie mówię nawet o mrozie w kabinie O turbinę też trzeba dbać w obu przypadkach ale do tego jestem już przyzwyczajony. A sam 1.4TSI wg. Ciebie jest dobrym wyborem, czy lepiej szukać w wyższych litrażach?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 31 gości