Zakup auta z DPF i jego eksploatacja

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

Awatar użytkownika
pawlo1123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn kwie 18, 2011 15:51
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Zakup auta z DPF i jego eksploatacja

Post autor: pawlo1123 » pt cze 21, 2024 06:53

Witajcie po bardzo długiej przerwie, ale po golfie 3 jeżdżę e46 już od 8 lat, ale powoli pora na zmianę. Znowu myślę o kupnie golfa, tym razem VII (albo octavii III) i głównie myslałem o silnikach 1.2 oraz 1.4tsi, ale z uwagi na ograniczoną liczbę ogłoszeń zacząłem zastanawiać się nad dieselem (1.6 TDI). Trochę boję się DPF. Dotychczas jeździłem dieslami bez tego wynalazku. Jak rzeczywiście wygląda taka eksploatacja? Jak jazda miejska? Utrudnia życie? Nie chce być niewolnikiem auta, który musi pilnować wypalania i zamiast iść do domu to wyjeżdzać na obwodnicę :jezor: . Nie wiem czy za bardzo nie demonizuję tego DPF-a. Co np gdybym do pracy miał dajmy na to 8km albo 6? Rozumiem, że już jazda autem wykluczona?


1Z + 0.216 + 16bit + chip + EGR out + wolna odma + KAT out
E46 330D M57

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Zakup auta z DPF i jego eksploatacja

Post autor: doggie » pt cze 21, 2024 08:49

A 2.0 TDI nie, ponieważ?
pawlo1123 pisze:
pt cze 21, 2024 06:53
Co np gdybym do pracy miał dajmy na to 8km albo 6? Rozumiem, że już jazda autem wykluczona?
Nie jest wykluczona ale na dłuższą metę w końcu będzie generować problemy ponieważ auto nigdy nie zdąży dokończyć procedury regeneracji DPF a zimą nawet nie zdąży jej rozpocząć dlatego co jakiś czas niestety w takim przypadku trzeba zrobić trasę. Można też się posiłkować odczytami aplikacji DPF w celu obserwacji parametrów. Nie mniej jednak ja bym tak od razu nie demonizował a osobiście jeśli już ma być TDI to poszedłbym w kierunku 2.0 bo spalanie prawie takie samo a jednak mocy więcej. Syna ma A3 2.0 CFFB i to mu spala 4,5 litra w drodze do pracy.



Awatar użytkownika
pawlo1123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn kwie 18, 2011 15:51
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Zakup auta z DPF i jego eksploatacja

Post autor: pawlo1123 » pt cze 21, 2024 10:15

2.0 TDi nie ponieważ w ograniczonym budżecie albo maja dużo większe przebiegi albo po prostu nie ma ofert.


1Z + 0.216 + 16bit + chip + EGR out + wolna odma + KAT out
E46 330D M57

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Zakup auta z DPF i jego eksploatacja

Post autor: wesol » pt cze 21, 2024 10:42

Ja mam do pracy 7.5 km i jeszcze po.drodze zatrzymuje się by dzieci odstawić do szkoły. Czyli jadę z 4 km zatrzymuje Sue wysiadam odprowadzam i potem powrotem jazda do roboty 3 km. Wcześniej żona jeździła około 24km w jena stronę ale teraz od nowego roku też ma ten sam dystans czyli niecałe 8 km. Oba auta mają dpf i nie mamy problemów z nimi. Oczewiscie jak się włączy procedura wypalania dpf co wyczuwam od razu to lecę na trasę. Robię dwa razy po 12 km bo nawrotka na wiadukcie i dpf wypalony na kolejne 750 km. No chyba że jedziemy na zakupy do Szczecina ( zazwyczaj każdy piątek lub sobota) i się trafi że się wypali dpf. Tylko ha mam dwa 1.6 cayc.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Pastusiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1045
Rejestracja: pt mar 13, 2015 23:56
Auto: VW
Silnik: 1,8T

Re: Zakup auta z DPF i jego eksploatacja

Post autor: Pastusiak » pt cze 21, 2024 12:35

pawlo1123 pisze:
pt cze 21, 2024 06:53
Witajcie po bardzo długiej przerwie, ale po golfie 3 jeżdżę e46 już od 8 lat, ale powoli pora na zmianę. Znowu myślę o kupnie golfa, tym razem VII (albo octavii III) i głównie myslałem o silnikach 1.2 oraz 1.4tsi, ale z uwagi na ograniczoną liczbę ogłoszeń zacząłem zastanawiać się nad dieselem (1.6 TDI). Trochę boję się DPF. Dotychczas jeździłem dieslami bez tego wynalazku. Jak rzeczywiście wygląda taka eksploatacja? Jak jazda miejska? Utrudnia życie? Nie chce być niewolnikiem auta, który musi pilnować wypalania i zamiast iść do domu to wyjeżdzać na obwodnicę :jezor: . Nie wiem czy za bardzo nie demonizuję tego DPF-a. Co np gdybym do pracy miał dajmy na to 8km albo 6? Rozumiem, że już jazda autem wykluczona?
Martwisz się o DPF a zdajesz sobie sprawę jakie stare diesle mają przebiegi? Ile kosztuje wymiana sprzęgła z dwumasą, rozrząd, turbina/regeneracja z jej wytarganiem czy chociażby sama uwalona gruszka - częsty przypadek.
EGR tak samo, nie wspominając o układzie wtryskowym.
Nie wiem jaki masz budżet ale taki 8 letni Golf VII w dieslu będzie miał ok 220 tys przebiegu, czyli akurat moment w którym po kolei wszystko zaczyna wymagać serwisu.
Powiesz że może ktoś coś wymieniał? żyjemy w PL tutaj nawet wymianę oleju się przeciąga to raczej nikt Ci prezentu w postaci nowego sprzęgła nie zrobi, nie ślizga przesadnie, nie stuka jeździ się dalej, turbo to samo wstaje później aaa tam, gwiżdże ale jeszcze jeździ.
Jak jesteś tego świadomy to diesel jest ok.



Awatar użytkownika
pawlo1123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn kwie 18, 2011 15:51
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Zakup auta z DPF i jego eksploatacja

Post autor: pawlo1123 » pt cze 21, 2024 12:57

Hej, dzięki za odpowiedzi. Zdaję sobie sprawę, również i z tego, że teraz części poddają się dużo szybciej niż kiedys w autach. Jak kupowałem e46 miała 295tys. Teraz ma 381tys i nie ruszałem ani wtrysków, turbiny ani sprzęgła z dwumasą. Jeszcze fabryka. Jeśli miałbym kupić diesla współczesnego to tylko do przebiegu 150tys właśnie z uwagi na ograniczoną trwałość względem czasów minionych. Myślę, że do tych 250tys współczesne nie powinny wygenerować jakiś większych kosztów. To co teraz wyróżnia wg mnie diesla na niekorzyść względem benzyny to wtryski piezoelektryczne i właśnie DPF. Reszta występuje też w benzynie (rozrządy, turbo, dwumasy) więc różnicy nie robi.


1Z + 0.216 + 16bit + chip + EGR out + wolna odma + KAT out
E46 330D M57

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Zakup auta z DPF i jego eksploatacja

Post autor: doggie » pt cze 21, 2024 13:45

wesol pisze:
pt cze 21, 2024 10:42
Oczewiscie jak się włączy procedura wypalania dpf co wyczuwam od razu to lecę na trasę. Robię dwa razy po 12 km bo nawrotka na wiadukcie
Czyli jesteś niewolnikiem swojego auta :bigok:
pawlo1123 pisze:
pt cze 21, 2024 12:57
Reszta występuje też w benzynie (rozrządy, turbo, dwumasy) więc różnicy nie robi.
To kup wolnossącą Toyotę VVTi, tam nie masz turbo, nie masz dwumasy albo coś amerykańskiego.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Zakup auta z DPF i jego eksploatacja

Post autor: marcin7x5 » pt cze 21, 2024 22:06

Skoro rozważasz golfa 7 z tdi a zarazem masz ograniczenie budzetu to może jego "rywal" z hdi pod maska i fap-em zamiast dpf.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Zakup auta z DPF i jego eksploatacja

Post autor: wesol » sob cze 22, 2024 09:47

Fap i dpf to to samo co fcs czyli filtr cząstek stałych. Tłumaczenia z różnych języków. To że francuziwate w sumie to w starszych jednostkach miały dodatkowy zbiornik z płynem który był dodawany automatycznie przez system do zbiornika paliwa po zatankowaniu On na stacji to nie znaczy że to jakiś zgola inny system. Bardzo podobne systemy. Teraz francuzy też mają układy takie jak w vw czy innych czyli po prostu system składający się z filtra dpf suchego plus katalizator scr na adblue i tyle.
Co do dpf umnie w autach to wczoraj zajechałem żony autem pod dom i zauważyłem że dpf się zaczął wypalać. Zgasiłem auto i tyle. Dziś pojedziemy chyba na jakieś zakupy to się po prostu wypali. Nie widzę problemu z tym systemem. Mniej więcej po ilości kilometrów na liczniku wiemy że niebawem zbliża się wypalanie i tyle. Niewiele wpływa to na nasze życie. I tak mieliśmy jechać dzisiaj gdzieś. Z goleniowa do Szczecina mam jakieś 30-40 km więc wypali się bez problemu. A jeździmy sobie na zakupy jeszcze do Stargardu więc jak nie tu to tam. Czy ewentualnie jakaś wycieczka w stronę morza. Paliwo mam - to chyba wiecie 😜 w zapasach więc jechać mogę. Zresztą jestem tego zdania że diesel musi jeździć.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Zakup auta z DPF i jego eksploatacja

Post autor: doggie » sob cze 22, 2024 18:15

Mokry FAP dzięki dozowanemu do paliwa płynowi eolys lepiej się wypala bo nie potrzebuje tak wysokiej temperatury jak suchy FAP/DPF ale ten czy ten potrzebuje dokończenia procedury. Suchy FAP posiada 1.5 Blue HDi od 2019 roku



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Zakup auta z DPF i jego eksploatacja

Post autor: doggie » sob cze 22, 2024 18:20

pawlo1123 pisze:
pt cze 21, 2024 12:57
wtryski piezoelektryczne i właśnie DPF.
Są wtryski piezo w benzyniakach jak i GPF (odpowiednik DPF/FAP)



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Zakup auta z DPF i jego eksploatacja

Post autor: wesol » sob cze 22, 2024 18:56

A Peugeot 308 z 2016 roku z 1.6 hdi to jaki ma dpf?


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
pawlo1123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn kwie 18, 2011 15:51
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Zakup auta z DPF i jego eksploatacja

Post autor: pawlo1123 » sob cze 22, 2024 19:58

doggie pisze:
sob cze 22, 2024 18:20
pawlo1123 pisze:
pt cze 21, 2024 12:57
wtryski piezoelektryczne i właśnie DPF.
Są wtryski piezo w benzyniakach jak i GPF (odpowiednik DPF/FAP)
Po pewnych rocznikach tak ale powiedzmy że do 2017 roku raczej benzyny nie mają gpfow a o problemach z wtryskami z w benzynach to raczej nie słyszałem.


1Z + 0.216 + 16bit + chip + EGR out + wolna odma + KAT out
E46 330D M57

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Zakup auta z DPF i jego eksploatacja

Post autor: doggie » sob cze 22, 2024 20:51

Wtryski piezo w BMW N43 padają jak kawki



ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości