Octavia 1.9tdi
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 18:28
- Lokalizacja: Szczecinek
- Auto: Golf IV 1.9tdi
- Silnik: alh
Re: Octavia 1.9tdi
No boję, boję,ale trzeba będzie się w końcu rozstać z golfem po 7latach( kiedyś zgnije,są dwa bąble na błotniku i tylnej klapie).
A co myślicie o OII 4x4 08r 1.9tdi, do wymiany dwumasa i rozrząd za 10tys.
A co myślicie o OII 4x4 08r 1.9tdi, do wymiany dwumasa i rozrząd za 10tys.
Re: Octavia 1.9tdi
No właśnie + do tego turbo, też wieczne nie będzie...
ale apropo tematu ja bym sto razy bardziej wolał takiego Leona..
https://www.otomoto.pl/oferta/seat-leon ... cf22d1c8fb
Octavia II z 2008 za 10 tys? jakaś masakra chyba..poniżej 15 tys takie auta raczej nie występują i to jeszcze 4x4
https://www.otomoto.pl/osobowe/skoda/oc ... ountry%5D=
ale apropo tematu ja bym sto razy bardziej wolał takiego Leona..
https://www.otomoto.pl/oferta/seat-leon ... cf22d1c8fb
I to dla Ciebie jest problem? na aukcjach błotniki pod kolor za 150 zł, tylna klapa gorzej ale chyba też do ogarnięcia..Octavia tez będzie gnić.rosomak8.2 pisze: ↑pt gru 07, 2018 17:06No boję, boję,ale trzeba będzie się w końcu rozstać z golfem po 7latach( kiedyś zgnije,są dwa bąble na błotniku i tylnej klapie).
Octavia II z 2008 za 10 tys? jakaś masakra chyba..poniżej 15 tys takie auta raczej nie występują i to jeszcze 4x4
https://www.otomoto.pl/osobowe/skoda/oc ... ountry%5D=
-
- Użytkownik
- Posty: 422
- Rejestracja: ndz mar 25, 2012 17:42
Re: Octavia 1.9tdi
Dokładnie. Jakiś czas temu kumpel szukał takiej Octavii, znalazł w miarę sensowny i dobrze wyposażony egzemplarz ale za 21tysPastusiak pisze: Octavia II z 2008 za 10 tys? jakaś masakra chyba..poniżej 15 tys takie auta raczej nie występują i to jeszcze 4x4
ALH -> seria 98,1KM/225Nm -> soft 122,2KM/290,5Nm -> 0,205 & korekta 142,5KM/319Nm
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Octavia 1.9tdi
Akurat w AXR pompowtryskiwacze to najmniejszy problem. Raczej są nieśmiertelne i równie żywotne co VP. Nie ma się czego bać. U mnie przy 300 tys. km trzymają idealnie parametry. I z tego co widziałem, to wytrzymują całe życie silnika. Dwumas czy turbo to już bardziej realne problemy, nie mówiąc już o DPF (choć akurat AXR go na szczęście nie ma).doggie pisze: ↑pt gru 07, 2018 16:20A skąd wiesz że te nie mają dwumasu?
Poza tym nigdy nie miałem problemu z DPF w żadnym aucie. Niby wszystkiego się boisz a pompowtryskiwaczy się nie boisz? Luzujacych pompek w gniazdach się nie boisz? Wycierających wałków rozrządu się nie boisz? To nie jest pancerny golf z lat 90tych na pompie VP.
ps. Ja również zawsze kupuję auto dla siebie a nie sąsiadów, strasznie głupie stwierdzenie
Co do OII 4x4 z 2008 roku za 10 tys, to nic tylko brać
-
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 18:28
- Lokalizacja: Szczecinek
- Auto: Golf IV 1.9tdi
- Silnik: alh
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Octavia 1.9tdi
Śliski temat z taką OII za 10 tys, komuś bardzo widać się nie chce inwestować tylko sprzedaje po znacznie zaniżonych kosztach, oby tylko rozrząd i 2masa to były
Palić niewiele więcej może choć jedynie że względu na większą masę a nie napęd, który rzadko kiedy się załącza w końcu to Haldex. Moja była e84 z xDrive paliła w zasadzie tyle samo co zwykła tylnonapędowa e84
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Octavia 1.9tdi
Nie mówię że nie, podobnie jak w BKC, BXE, BRU itp... ale jak się kupuje auto z przelotem pod 300 kkm to należy brać pod uwagę koszty nawet jeśli to AXR, podobnie z DKZ, turbo, alternator itd
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Re: Octavia 1.9tdi
Panowie koledze chodziło o to że za 10kkm jest rozrząd do robienia a nie o ceną auta chyba że ja się mylę , co do wagi i spalania to wystarczy sprawdzić stan silnika i podzespołów na hamowni czy trzyma parametry i ewentualnie za wirusować to będzie hulać jak ośka a dużo lepsza będzie trakcja i przyczepność .
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
-
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 18:28
- Lokalizacja: Szczecinek
- Auto: Golf IV 1.9tdi
- Silnik: alh
Re: Octavia 1.9tdi
Dziękuję za zainteresowanie i wypowiedzi.
Ta O1 mnie kusi bo jest wystawiona do sprzedaży w aso, pełna gwarancja przebiegu 220tys., bezwypadkowa ( podają pomiary 160-170,nie wiem ile powinna taka mieć).
Ta o2 to od byłego Szwagra, sam ją sprowadził ,jeździ i używa od kilku lat ,przebieg ok 210tyskm. Cena jest dla mnie, twierdzi ,że czas wymienić rozrząd i dwumasę. Ma kilka innych aut, więc może sprzedać.Chyba nie chce się zemśćić...
Nie wiem jak taką przekładnię obsługiwać,serwisować, zmieniać olej- no i elektronika sterująca. Jednym słowem nikt tego już nie naprawi.
Ta O1 mnie kusi bo jest wystawiona do sprzedaży w aso, pełna gwarancja przebiegu 220tys., bezwypadkowa ( podają pomiary 160-170,nie wiem ile powinna taka mieć).
Ta o2 to od byłego Szwagra, sam ją sprowadził ,jeździ i używa od kilku lat ,przebieg ok 210tyskm. Cena jest dla mnie, twierdzi ,że czas wymienić rozrząd i dwumasę. Ma kilka innych aut, więc może sprzedać.Chyba nie chce się zemśćić...
Nie wiem jak taką przekładnię obsługiwać,serwisować, zmieniać olej- no i elektronika sterująca. Jednym słowem nikt tego już nie naprawi.
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Re: Octavia 1.9tdi
rosomak8.2 obsługa haldexa polega na wymianie oleju i wymianie filtra w haldexie ,którego producent nie ma przewidzianego w obsłudze a występuje i jest wymieniany , wymiana oleju jest co 30kkm a co 2ruga wymiana oleju czyli 60kkm jest wymiana filtra .ok
Tu masz taki zestaw ,sprzedaje i serwisuje to kolega hubi.pl i gdybyś miał więcej pytań to możesz do niego napisać .ok
https://awdcarparts.com/shop/oil-filter ... ltr-4-vag/
Tu masz taki zestaw ,sprzedaje i serwisuje to kolega hubi.pl i gdybyś miał więcej pytań to możesz do niego napisać .ok
https://awdcarparts.com/shop/oil-filter ... ltr-4-vag/
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
-
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 18:28
- Lokalizacja: Szczecinek
- Auto: Golf IV 1.9tdi
- Silnik: alh
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Octavia 1.9tdi
Bez przesady 319 zł za części co 60 tys. km to żaden koszt. Każde auto będzie kosztować. Ale mimo wszystko rozważyłbym O2 4x4. Nawet zrobienie dwumasu (jakieś 2000 zł) i rozrządu (może z 600) + obsługa haldexa da i tak niską cenę. Kwestia jak z silnikiem, bo te 1.9 w O2 to już nie to samo co w O1. Ale i tak cena jest na tyle korzystna, że jak Ci się nie spodoba, to raczej sprzedasz bez straty.rosomak8.2 pisze: ↑sob gru 08, 2018 21:05Ale ceny,przez 5 lat tyle na golfa nie wydałem.... Chyba zejdę na ziemię.
Co do O1 - to że sprzedawana przez, czy przy ASO, wcale nie daje Ci żadnej gwarancji na zakup dobrego auta. Sam widziałem jakie padła potrafi ASO wciskać. Mają tą przewagę, że część ludzi kupując tam auto myśli, że jest idealne. Niekoniecznie tak musi być.
-
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 18:28
- Lokalizacja: Szczecinek
- Auto: Golf IV 1.9tdi
- Silnik: alh
Re: Octavia 1.9tdi
Też mnie to ASO skusiło, i Szwagier, też to auto dla mnie się podoba.
Panowie Forumowicze,a co z moim pytaniem o pokrywy zaworów. Oglądałem Skody,Seaty (tylko 1.9 ,105km)i silniki mają korki wlewu oleju po prawej lub lewej str-dlaczego czym się różnią,które lepsze?
Panowie Forumowicze,a co z moim pytaniem o pokrywy zaworów. Oglądałem Skody,Seaty (tylko 1.9 ,105km)i silniki mają korki wlewu oleju po prawej lub lewej str-dlaczego czym się różnią,które lepsze?
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Re: Octavia 1.9tdi
Silniki z pompowtryskami pd mają korek wlewu oleju z prawej strony natomiast silniki na pompie rotacyjnej vp z lewej strony stojąc i patrząc przodem do silnika .okrosomak8.2 pisze: ↑sob gru 08, 2018 22:06Też mnie to ASO skusiło, i Szwagier, też to auto dla mnie się podoba.
Panowie Forumowicze,a co z moim pytaniem o pokrywy zaworów. Oglądałem Skody,Seaty (tylko 1.9 ,105km)i silniki mają korki wlewu oleju po prawej lub lewej str-dlaczego czym się różnią,które lepsze?
co do oleju i filtra haldexa to mogą być koszty gdybyś rocznie robił 60kkm lub więcej a nie 15-20kkm.
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości