Tylko dobrze dobierz napinacz bo w produkcji są 2 rodzaje a ten najnowszy 11318576201 wg realoem nie pasuje do modeli z 2012 chociaż jest powszechnie zakładany, ja założyłem 11318586699 czyli z 2014
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Tak to jest, jak się kupuje auto, na które nie stać ( nie bijąc do nikogo) albo chce się za przeproszeniem żydzić Do takich aut podchodzi się kompleksowo. Jak zaczyna ciec, to wyciągasz cały motor, wymieniasz wszystkie uszczeleczki i pierdoły, wysypujesz worek pieniędzy na stół, odjeżdżasz i zapominasz. Nie ogarniam myślenia "wymieniam tylko tą uszczelkę, bo tylko ona cieknie". Wszystkie będą miały ten sam nalot, wszystkie + - tyle samo wytrzymują. Rozbieżności w wyciekasz będziesz miał na poziomie 50k tyś km. Warto ? Więcej czasu, nerwów i kasy zostawisz na robociznę niż cały interes jest wart. To tak jakbyś wymienił tarczę sprzęgła zostawiając stary docisk albo wysprzęglik.Piasek pisze: ↑wt lip 17, 2018 14:50Do tej kpl uszczelek pod pokrywę zaworów z Elringa (lał się olej, dymiło się po postoju) 350zł. Zrobił, zaczęło ciec gdzieś z obudowy termostatu. Znowu 300 bo z BMW trzeba było kpl o-ringów ściągać. Zrobił. Wyciek z pod jakiegoś czujnika, przetawnika czegoś tam przy silniku, znowu 100 za jakieś 2 oringi i kawałeczek uszczelki, to żarówka halogenu, to ksenon w reflektorze, to jakas elektronika w lampie tylnej, to drzwi sie zatną. Kuzyn fan BMW od lat, co awaria - włazi na forum "tak ten typ tak ma", ten model na to cierpi itp itd...
Zrobił, porobił... tarcza zaczęła telepać. Znowu 900 na heble. Miesiąc dobrze, przegląd, lewy tylny amor złom, do wymiany obydwa. Pominę cenę Sachsa, Kyaby itp.
On w to ładuje jak w jakiegoś zajechanego diesla.
Kuźwa - to BMW a nie jakaś 10-letnia KIA żeby się tak użerać.
Nie wiem, ale ja preferuję podejście na zasadzie : kupiłem auto ( używane) -> dwa górne prawe przednie wahacze dają oznaki zużycia -> wymieniam kompletne zawieszenie -> zapominam na 100tyś km. Szkoda życia na przesiadywanie w warsztatach. Jest tyle innych rzeczy które można zrobić w tym czasie...albo po prostu zarobić w tym czasie te pieniądze, które zostawisz na warsztacie. Zarabiasz, to daj zarobić innym.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Czyli jak Ci padnie żarówka trzeba całe oświetlenie w aucie wymienić?
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Jak mi padnie jeden ksenon, to wymieniam komplet łącznie z postojówkami, kierunkowskazem i dodatkową żarówką długich ( mam biksenon + dodatkowe długie), bo i tak trzeba zderzak ściągać. Z tyłu jak padnie ( w zależności od auta), to wymieniam kompletami postój lewa + postój prawa. Stop i kierunkowskaz jeszcze mi się nie zdarzyło żeby padł
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Dla mnie oczywistym jest, że trzeba liczyć się z większymi kosztami utrzymania używanego bmw e46 niż golfa 4, leona 1m czy audi a3 8l, ale nie tego dotyczy ten temat...
Biorę też pod uwagę w przyszłości kupno auta 2-3 latka.
Odnośnie nowszych silników, czy te 2.0 d5 z volvo powyżej 2015 roku są warte uwagi?
Z grupy vag interesowałby mnie 2.0 tdi cr wersja 177, 184 lub 190 km - w zależności od marki.
Biorę też pod uwagę w przyszłości kupno auta 2-3 latka.
Odnośnie nowszych silników, czy te 2.0 d5 z volvo powyżej 2015 roku są warte uwagi?
Z grupy vag interesowałby mnie 2.0 tdi cr wersja 177, 184 lub 190 km - w zależności od marki.
GTB...
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Silniki Volvo ogólnie spoko. Bardziej powinieneś się zainteresować skrzyniami, bo w którymś modelu przy mocniejszej wersji silnika, skrzynie lubią lecieć (musisz doszukać informacji na ten temat, nie pamiętam których skrzyń to dotyczyło). Miałem okazję jeździć nowym S60 akurat 2,0 ON , skrzynia bodaj 8 biegów, automat. Fajnie chodzi, mało pali, nie czuć było zmiany biegów. Ale to była salonówka więc ciężko coś więcej powiedzieć. Zrobiłem tym jakieś łącznie 2000km.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Jak zwykle ... jak potłuczony.Piasek pisze: ↑wt lip 17, 2018 14:50Do tej kpl uszczelek pod pokrywę zaworów z Elringa (lał się olej, dymiło się po postoju) 350zł. Zrobił, zaczęło ciec gdzieś z obudowy termostatu. Znowu 300 bo z BMW trzeba było kpl o-ringów ściągać. Zrobił. Wyciek z pod jakiegoś czujnika, przetawnika czegoś tam przy silniku, znowu 100 za jakieś 2 oringi i kawałeczek uszczelki, to żarówka halogenu, to ksenon w reflektorze, to jakas elektronika w lampie tylnej, to drzwi sie zatną. Kuzyn fan BMW od lat, co awaria - włazi na forum "tak ten typ tak ma", ten model na to cierpi itp itd...
Zrobił, porobił... tarcza zaczęła telepać. Znowu 900 na heble. Miesiąc dobrze, przegląd, lewy tylny amor złom, do wymiany obydwa. Pominę cenę Sachsa, Kyaby itp.
On w to ładuje jak w jakiegoś zajechanego diesla.
Kuźwa - to BMW a nie jakaś 10-letnia KIA żeby się tak użerać.
Ja wydałem na przednie hamulce prawie 700 zł w Passacie B6 (nowe tarcze i klocki) to zapewne też nie warto takiego auta kupować? Może lepiej było nawet kupić używane, pomyślę następnym razem
Skoro kupuje się stosunkowo świeże, zaawansowane auta to należy liczyć się z podwyższonymi wydatkami. Inaczej kupuje się prosty pojazd z prostą mechaniką z lat 90'tych i leje się tani olej rzepakowy zamiast silnikowego.
Ja jestem wyznawcą zasady, że "biednego nie stać na tanie zakupy" albo, że "chytry traci dwa razy" - w skrócie, jeśli chcesz oszczędzać to podróżuj komunikacją zbiorową. Chcesz mieć komfort i Cię, co najważniejsze, stać - kupuj pojazd na jaki będziesz w stanie wydać na serwis kwoty za części niemal jak na 1-y montaż inaczej mija się to z celem. Ale wiem, że można wymieniać klocki i tarcze co 5000 km, albo żarówki co miesiąc.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
4 cylindry cz 5?, ten 2.0 5 cyl. to relatywnie chyba świeża konstrukcja i niewiadomo jakie kwiatki będą wychodzic, pewna konstrukcja jest na pewno 2,4 diesel jak i benzyna 140ps idealna pod LPG ale oczywiście nie w nowych konstrukcjach
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
4. 2.4 d5 5 cylindrów wg stronek www szły do 2015 w budzie s60 II lift.
Widziałem jak jeździ nowsze v40 z 2.0 d5 w wersji 190km, wbrew pozorom niezły przecinak.
Widziałem jak jeździ nowsze v40 z 2.0 d5 w wersji 190km, wbrew pozorom niezły przecinak.
GTB...
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
No jak potłuczony to raczej nie u mnie...
Po to się dokłada 30 tyś do ceny E46 żeby się przesiaść w młodszy, lepszy i ... dołożyć te 30 tyś w bezawaryjne auto które jeździ a nie topić tą kasę w stare i zjechane już E46 które zaczyna pokazywać zużycie i ząb czasu.
A tutaj ZONK bo nie dość że dołożył 30ci to kłaść trzeba tyle samo (roboty) co w poprzednią tyle że ceny 3x wyższe.
No nie na tym sztuka polega.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Zależy jak kupisz. Jak kupujesz trupa na wygląd to się nie dziw Ale dobra nie ma co pisać, japończyki się nie psują. Podobno.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Korozja je wcina Wejdź pod 6-cio letnią Mazdę 6, przerazisz się.
W sumie patrząc z perspektywy swojego zawodu, szczerze zastanawiam się czy następnym autem nie będzie coś właśnie z Volvo. Tyle że wycofują się już z normalnych silników i za niecałe 2 lata będzie można kupić już tylko hybrydy a to mi nie pasuje.
4 cylindry
W sumie patrząc z perspektywy swojego zawodu, szczerze zastanawiam się czy następnym autem nie będzie coś właśnie z Volvo. Tyle że wycofują się już z normalnych silników i za niecałe 2 lata będzie można kupić już tylko hybrydy a to mi nie pasuje.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Ja mam w rodzinie V70 z `15r, brane jako salonowa nówka
Pod maską 2.0 Drive-E 181KM sprzęgnięte z tym najnowszym 8-bieg. automatem.
Puki co dobija do 150 tyś km przelotu i śmiga.
Jedyne co "po swojemu" robione to olej (co 15 tyś km) i 2x olej w ASB zmieniony mimo iż Volvo nadal uparcie twierdzi że skrzyń biegów ZWŁASZCZA AUTOMATYCZNYCH się nie dotyka.
Pod maską 2.0 Drive-E 181KM sprzęgnięte z tym najnowszym 8-bieg. automatem.
Puki co dobija do 150 tyś km przelotu i śmiga.
Jedyne co "po swojemu" robione to olej (co 15 tyś km) i 2x olej w ASB zmieniony mimo iż Volvo nadal uparcie twierdzi że skrzyń biegów ZWŁASZCZA AUTOMATYCZNYCH się nie dotyka.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości