Zakup VW Golf IV

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

TDI-BRU
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr sty 24, 2018 10:25
Lokalizacja: PL

Re: Zakup VW Golf IV

Post autor: TDI-BRU » pt kwie 13, 2018 21:51

Pastusiak pisze:
pt kwie 13, 2018 21:27
niech autor bierze Golfa 4 1,9 sdi, malutkie spalanie, koszty żadne, wieczny silnik i cóż więcej potrzeba?
Nic, to bylby bardzo dobry wybór, bardzo rozsądny

Pastusiak pisze:
pt kwie 13, 2018 21:12
Przykro to swierdzić ale to Ty zacząłeś jak zawsze w KAŻDYM jednym temacie filozofie małego Kazia, że paliwo najważniejsze, że auta z USA nie są bite, że cena za A4 1,8T jest normalna bo to stare auta itd..
Ciągle powielasz te same błędy i nie chcesz zrozumieć bądź nie potrafisz zrozumieć że to prawda, nawet jeśli ci ktoś to argumentuje pisząc że ma amerykańca w domu w bardzo dobrym stanie. Takie teksty jak wyżej są aroganckie i niekulturalne



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Zakup VW Golf IV

Post autor: doggie » pt kwie 13, 2018 22:07

TDI-BRU pisze:
pt kwie 13, 2018 21:51

Ciągle powielasz te same błędy i nie chcesz zrozumieć bądź nie potrafisz zrozumieć że to prawda, nawet jeśli ci ktoś to argumentuje pisząc że ma amerykańca w domu w bardzo dobrym stanie. Takie teksty jak wyżej są aroganckie i niekulturalne
To nie wątek o amerykańcach, trzymajmy się tematu!



Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1146
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Zakup VW Golf IV

Post autor: dreyfus » sob kwie 14, 2018 04:05

Pastusiak pisze:
pt kwie 13, 2018 21:12
więc nie wiem o jakim TDI mówisz dynamicznym, chyba nie 90 czy 110 koni bo 2,0 jest bardziej dynamiczne i dużo, dużo tańsze w eksploatacji
A co brakuje 90 czy 110 w dynamice? W porównaniu ze zwykłym 2.0 są wręcz torpedami... Co do kosztów eksploatacji jasne, że w TDI mega więcej drogich rzeczy się może posypać...



Pastusiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1048
Rejestracja: pt mar 13, 2015 23:56
Auto: VW
Silnik: 1,8T

Re: Zakup VW Golf IV

Post autor: Pastusiak » sob kwie 14, 2018 19:27

dreyfus pisze:
sob kwie 14, 2018 04:05
A co brakuje 90 czy 110 w dynamice? W porównaniu ze zwykłym 2.0 są wręcz torpedami... Co do kosztów eksploatacji jasne, że w TDI mega więcej drogich rzeczy się może posypać...
Brakuje mocy powyżej 3 tys obrotów, spróbuj dynamicznie przyspieszyć w zakresie 70 km/h-120 km/h, poza tym porównaj 2,0 osiągi wg producenta, typu 10,5 do setki dla 2,0 i 90 konne TDI które ma 12,5 do setki oraz Vmax 2,0 niecałe 200 km/h, w przypadku 1,9 90 konnego to jest 177 km/h

110 konna wersja może będzie już bardziej zbliżona osiągami do 2,0 ale ma dużo większe przebiegi, turbo które trzeba czasem zregenerować, droższe sprzęgło itd..+ beznadziejna kultura pracy itd.

Dynamikę dobrą to może ma 130 konny ASZ albo 150 konne ARL ale nie wiem czy chociażby ten drugi za dyszke jest w jakimś stanie do kupienia.

No cudów nie ma to auto waży ponad 1200 kg i 90 koni to dzisiaj segment B ma jako standard, także szału nie ma z dynamiką, jedynie na plus spalanie, zależy kto co szuka.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Zakup VW Golf IV

Post autor: doggie » sob kwie 14, 2018 20:09

Dane katalogowe mają się nijak do rzeczywistości. W pracy jeździłem zwykłym 2.0 w Mk4, żłopie dwa razy więcej od 90 konnego TDI i wcale lepiej nie jedzie, żeby jakoś jechał trzeba go co najmniej od 3000-3500rpm kręcić a TDI odwrotnie - jedzie znacznie lepiej do 3000 rpm, czyli w użytecznym zakresie obrotów TDI jest lepszy. Co do vmax to chip do 90 konnego TDI zapodać i pojedzie lepiej od wolnossącego 2.0

dreyfus pisze:
sob kwie 14, 2018 04:05
Co do kosztów eksploatacji jasne, że w TDI mega więcej drogich rzeczy się może posypać...
Jeśli weźmiemy pod uwagę AGR to: sprzęgło - jeśli JKZ to koszty takie same, wtryski? wymiana końcówek naprawdę nie jest droga, turbina bez VNT, jej regeneracja też nie kosztuje kroci, nawet jak coś się sypnie to raz zrobisz i masz spokój na wiele lat



Pastusiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1048
Rejestracja: pt mar 13, 2015 23:56
Auto: VW
Silnik: 1,8T

Re: Zakup VW Golf IV

Post autor: Pastusiak » sob kwie 14, 2018 20:24

To widocznie miałeś zajechanego 2,0 115 KM, te silniki ładnie lecą, dużo lepiej niż te stare TDI, pewnie w układ zapłonowy nikt nie zaglądał, zawalony katalizator itd..
1,9 90 koni po chipie to ma może 115 KM jak turbo zdrowe i sprzęgło nie ślizga, to raczej szału nie będzie, no i diesel się kończy przy 3500 obrotach a benzyna wtedy rozwija skrzydła.
Użyteczny zakres obrotów na trasie raczej nie jest poniżej 3 tys, bo to nie jest 3,0 TDI w Audi A6, tylko prosty diesel.

Zawsze można poszukać 1,8 20V + lpg i wtedy chyba tylko 1,9 tdi 110 koni z chipem coś zwojuje lepiej.
AGN 125 KM 1,8 20V leci na prawdę konkretnie ale w Golfie IV jest rzadką jednostką.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Zakup VW Golf IV

Post autor: doggie » sob kwie 14, 2018 20:31

Jeżdziłem nim pod koniec lat 90tych jak przyszedł do firmy jako nówka sztuka

Użyteczny zakres obrotów w 1.9 TDI to około 2200-2500 rpm, 3.0 TDI jedzie od 1500 rpm, to inna bajka

Diesel po chipie kręci się do końca, mój 90 konny po chipie na 140 ps kręcił się do końca, przed czipem jechał 170 z bólem a po czipie 200 bez problemu, aktualny N47 kręci się do ponad 5 tys obrotów bez problemu



Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1146
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Zakup VW Golf IV

Post autor: dreyfus » sob kwie 14, 2018 20:39

TDI jeździ dynamiczniej bez dwóch zdań po coś ta turbina jest :D miałem porobionego alh 90 i jeździł bardzo fajnie ale on już miał zmienną geometrię więc 110 chyba tym bardziej? W ogóle inne charakterystyki silników zależy co kto lubi. Ale co do kosztów się nie zgodzę do 2.0 włożysz gaz i co Ci się tam może popsuć? :) ile kosztuje wymiana rozrządu w 2.0 a TDI? :) dwumasa, turbina wtryski jak działała jest ok jak przestaje koszty się robią a w 2.0?:)



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Zakup VW Golf IV

Post autor: doggie » sob kwie 14, 2018 20:42

jedni wolą diesle inni benzyny tak sak samo jak jedni wolą blondynki a inni brunetki

rozrząd w 2.0 a w TDI to jakaś wielka różnica jest? Zawsze można założyć JKZ zamiast dwumasu a jak pisałem AGR dwumasu może nie mieć,



Pastusiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1048
Rejestracja: pt mar 13, 2015 23:56
Auto: VW
Silnik: 1,8T

Re: Zakup VW Golf IV

Post autor: Pastusiak » sob kwie 14, 2018 20:42

Mylisz trochę pojęcia, mówimy o starym ALH 90 konnym starego typu nie Common Rail itd..nie wiem też jak chcesz w jaki sposób wycisnąć 140 koni z ALH silnika? On więcej jak te 115 koni nie pójdzie, chyba żeby pół osprzętu wymienić.
Poza tym 2200-2500 rpm to masz w centrum miasta a nie na trasie, a wtedy użyteczny zakres obrotów nie istnieje.
Porównujesz i dajesz przykład silników z 5 różnych epok z innymi rozwiązaniami, wykorbieniem silników, charakterystyce turbiny, przełożeniami skrzyni itd.

No i niestety to że jest turbo to że jest niuton przez 600 obrotów to nic nie daje, on przyjemniej z dołu idzie ale góra jest słabiuteńka i wtedy wolnnyssak wygrywa bez problemu.
Skoro tak bardzo niuton jest niby ważny to dlaczego niby moje 1,8T które ma 290 niutów i 180 koni nie jedzie wcale lepiej od 2,8 Vr6 204 konie i 270 Nm? W drugim turbo nie ma 20 Nm mniej no więc?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Zakup VW Golf IV

Post autor: doggie » sob kwie 14, 2018 20:44

Pastusiak pisze:
sob kwie 14, 2018 20:42

Skoro tak bardzo niuton jest niby ważny to dlaczego niby moje 1,8T które ma 290 niutów i 180 koni nie jedzie wcale lepiej od 2,8 Vr6 204 konie i 270 Nm? W drugim turbo nie ma 20 Nm mniej no więc?
nic nie zastąpi większej pojemności i większej liczby cylindrów



ja nic nie chcę wyciskać tylko piszę na własnym przykładzie gdzie 90 konny TDI PD robi się na 140ps

w 1999 roku jeździłem równolegle 90 konnym Mk4 TDI w domu i 116 konnym 2.0 w Mk4 w pracy i mam swoje zdanie na ten temat, nie będę przekonywał na siłę do swoich racji



Ktoś chce oszczędne auto to kupuje zwykłe TDI lub wolnossącą benzynę i montuje LPG, ktoś chce czegoś innego to kupuje uturbioną benzynę albo silnik z rodziny vr6 i tyle w temacie a nie wykresy, nitony, tabelki i inne trele morele, ten ma tyle a ten tyle, mój ma tyle niutów a tamten tyle, komu to potrzebne przy kupnie dupowozu do przemieszczania z punktu A do B za kilka tysięcy złotych



TDI-BRU
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr sty 24, 2018 10:25
Lokalizacja: PL

Re: Zakup VW Golf IV

Post autor: TDI-BRU » sob kwie 14, 2018 21:44

W starym aucie najlepsze i najtańsze są jak najprostsze rozwiazania, czyli wolnossące 1.4, 1.6 i 2.0 lub proste wersje TDI jak AGR



Awatar użytkownika
Jonaszz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sty 11, 2017 15:05

Re: Zakup VW Golf IV

Post autor: Jonaszz » ndz kwie 15, 2018 14:42

Golf IV spoko, o ile dziś coś jeszcze da się znaleźć nie zajechanego w trupa.
Tylko niech Pan Bóg broni przed zakupem czegoś takiego jak 1,4 w Golfie mk4...



ILoveMkIII
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lut 28, 2018 10:13
Auto: Volkswagen Golf

Re: Zakup VW Golf IV

Post autor: ILoveMkIII » pn kwie 16, 2018 16:51

Ale tu się zrobił szum he he . A więc odpowiadając na pytanie teraz posiadam VW Golf MkIII 1.6 74kw 101km 1995r 😁😁😁 no ale co zrobić wymogi się zmieniają na przeglądzie nie przeszedł emisji spalin gościu twierdzi że silnik na złom nie rozumiem co bo silnik suchy olej od wymiany do wymiany trzyma no i jak na swoje lata odejście jeszcze ma no ale takie życie



ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości