***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: radekrp90 » pt maja 19, 2017 08:01

Golf V GT miał na wyposażeniu dwa chyba najbardziej znienawidzone silniki VW ostatnich lat: 2.0 TDI-PD 170 KM (pompowtryskiwacze Siemensa, wady głowic, pompa oleju jest chyba standardowa więc tyle jest lepiej) oraz 1.4 TSI-TwinCharger 170 KM (pękające tłoki, wady napinaczy, nastawników rozrządu...).

Dobrym silnikiem "sportowym" w Golfie V jest 2.0 TFSI - jest to ta lepsza wersja (na pasku). Jest jeszcze 3.2 ale z racji na ceny aut oraz inne drogie eksploatacyjne "graty" pominę go w tych rozważaniach.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: doggie » pt maja 19, 2017 08:45

Jeśli schodzimy z wersji GT bo 3.2 w niej nie wystepował a jedynie w R32 to 2.5L szukać, z usa zamówić



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: radekrp90 » pt maja 19, 2017 10:24

Ja mówię, że jeśli mówimy o innych mocnych silnikach, nie koniecznie w wersji GT. Z autami z USA dałbym sobie na wstrzymanie chyba, że indywidualny import. Inna sprawa, że 2.5L to ciekawy silnik.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

MarcinMkIV
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn mar 14, 2016 15:52

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: MarcinMkIV » pt maja 19, 2017 10:30

czyli wybor chyba padnie na GTI.. czy moze lepiej dolozyc i Vi kupic GTd?
wiecie mi chodzi najbardziej o stylizacje bo gt musie przyznac ze pieknie wyglada. fakt mialem IV 1.9tdi 130km zrobione na 160 i brat posiadal V 1.9 tdi 105km zrobione na 177 to bez rewelacji w sumie. a ciezko znalezc cos naprawde ladnego z golfa V z dsg i jakims wyposazeniem oczywiscie w 1.9
Ostatnio zmieniony pt maja 19, 2017 10:32 przez MarcinMkIV, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Piasek » pt maja 19, 2017 10:31

radekrp90 pisze:Inna sprawa, że 2.5L
zawsze można zeSWAPować z jakiejś ex-Policyjnej T-4ki :helm:


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: radekrp90 » pt maja 19, 2017 10:59

2.5 z T4 i 2.5 z Golfa to dwa inne światy... Silniki z teczki zostawmy teczkom ;)

Co do wyboru między droższym Golfem V, a tańszym Golfem VI moim zdaniem wybór jest oczywisty. Inna sprawa, że ładne GTD to budżet już bliżej 50.000 PLN. VI-ka ma ładniejsze wnętrze i chyba trochę lepsze wyciszenie ale niestety jest sporo droższa (w fajnych wersjach silnikowych).


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: kw » pt maja 19, 2017 11:09

radekrp90 pisze:2.5 z T4 i 2.5 z Golfa to dwa inne światy... Silniki z teczki zostawmy teczkom ;)

Co do wyboru między droższym Golfem V, a tańszym Golfem VI moim zdaniem wybór jest oczywisty. Inna sprawa, że ładne GTD to budżet już bliżej 50.000 PLN. VI-ka ma ładniejsze wnętrze i chyba trochę lepsze wyciszenie ale niestety jest sporo droższa (w fajnych wersjach silnikowych).
Największym problemem szóstki jest to że to jest piątka po liftingu, za 50 tys, serio?


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Pastusiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1045
Rejestracja: pt mar 13, 2015 23:56
Auto: VW
Silnik: 1,8T

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Pastusiak » pt maja 19, 2017 11:18

Moim zdaniem zamiast Golfa V GT szukać Leona 1,8T może nawet Cupry....
3,2 jest fajne ale fakt ceny Golfów R32 masakra..lepsze chyba jest Audi a3 w tej wersji, dodatkowo 2,0 tfsi nie da się zagazować i ma parę wad, chociaż nie takie jak TSI nowsze.
Jak dla mnie jeśli mówimy o GT w dieslu to lepiej Golfa VI 2,0 TDI 110 i soft a jak GT benzyna tsi 170 to lepiej coś jeszcze na starej płycie i 1,8T, chociaż w sumie 2,0 TFSI jako GTI też można szukać ale lepiej w manualu i dobrze posłuchać jednostki jak pracuje.

te wersje 2,5 z USA są fajne ale często egzemplarze podejrzane, no i problem taki...czy czasem samo auto nie ma innych części które w UE ciężko dostać? Nawet nie sam silnik ale zawieszenie np..itd



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Piasek » pt maja 19, 2017 11:45

Pastusiak pisze:Moim zdaniem zamiast Golfa V GT szukać Leona 1,8T może nawet Cupry....
i to jest bardzo dobry pomysł bo i przebierać jest w czym i ceny nie tak debilne jak za golfy wołają.
Na dodatek pakowali tam ARL`e co od razu rozwiązuje sporo problemów.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: radekrp90 » pt maja 19, 2017 13:52

kw pisze:(...)Największym problemem szóstki jest to że to jest piątka po liftingu, za 50 tys, serio?
Ja raczej bym powiedział, że tak V-ka powinna wyglądać od początku. Co do ceny - takie były jeszcze na początku roku jak rozglądałem się po ofertach ale to już "dawno" w sumie.
Pastusiak pisze:(...)
Szukanie auta jeszcze starszego, czyli Golfa Mk4 w przebraniu to chyba zła droga - komfort jest jednak gorszy.
A3 8P to dobra opcja ale 3.2 jest dużo jako 3-drzwiowe co może być dla niektórych wadą. Ale w Audi dużo łatwiej o mocny motor 2.0T. Z gazem też bym się nie obawiał, bo 2.0 TFSI (paskowe) dobrze znoszą LPG.

Golf 2.0 TDI 110 KM ma dla mnie jedną poważną wadę - skrzynia 5-ka. Dla mnie to przekreśla auto, które w domyśle przeznaczone jest na trasy.

Golf USA nie różni się w zawieszeniu niczym od tego z EU. Może inne amortyzatory ale to nie jest nic czego nie można dostać w zamienniku. Części do silnika (filtry itp) też są dostępne.
Piasek pisze:(...)
Co Ty w tym ARL widzisz to ja nie wiem ale to nie pierwszy raz kiedy nie potrafię rozgryźć Twojego trybu działania :D


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Piasek » pt maja 19, 2017 15:14

radekrp90 pisze:Co Ty w tym ARL widzisz
dobrą bazę którą można jeszcze podciągnąć pod termin "stare poczciwe TDI"
A moje obecne przekonania to już chyba każdy udzielający się w tym temacie zna: z nowych nigdy więcej niczego z VW i pochodnych. Dla mnie ta marka skończyła się wraz z ostatnim silnikiem 1.9TDI.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

flatron1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 17:42

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: flatron1984 » pt maja 19, 2017 16:51

Najmłodsze kombi z ARL'em to co by było?


ALH -> seria 98,1KM/225Nm -> soft 122,2KM/290,5Nm -> 0,205 & korekta 142,5KM/319Nm

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Piasek » pt maja 19, 2017 17:19

Wikipedia podaje
ARL, BTB – 150 KM przy 4000 obr/min, 320 Nm przy 1900 obr/min
BPX, BUK – 160 KM przy 3750 obr/min, 330 Nm przy 1900 obr/min
One się chyba jakoś w okolicach `05r pojawiły i to dość krótko bo potem już pchali te 101 i 105KM ale ręki se uciąć nie dam


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: doggie » pt maja 19, 2017 20:53

radekrp90 pisze:
kw pisze:(...)Największym problemem szóstki jest to że to jest piątka po liftingu, za 50 tys, serio?
Ja raczej bym powiedział, że tak V-ka powinna wyglądać od początku.
kwestia gustu, mi się szóstka zwyczajnie nie podoba, wolę kształty piątki z wnetrzem szóstki :D
Pastusiak pisze:Moim zdaniem zamiast Golfa V GT szukać Leona 1,8T może nawet Cupry...
jak mozna zestawiać Mk5 1K0 z Seatem Leonem 1M? Jesli już to z modelem 1P a tam osławianego wszerz i wzdłuż przez ciebie silnika 1.8T nie montowali, poza tym Leon 1M to już archaik, jak ktoś lubi zabytki to OK ale jesli ktoś szuka w miarę świeżego auta to nie tędy droga



ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości