***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
O tym że można sobie zamówić wersję Laureate (czyli taki odpowiednik highline w Golfie) w skórach, fabrycznej navi itp pierdołami która sprawi że za max wypasionego Dustera płacicie tyle co za Golfa w bieda-podstawowej wersji z najmniejszym możliwym silnikiem oferowanym na rynku Polskim. I to właśnie sprawia że auta te są tak popularnie na zachodzie. Kolejnym argumentem są koszty utrzymania: obsługa tych samochodów w ASO jest kilkukrotnie tańsza niż większości popularnych europejskich czy japońskich.
Oni umieją liczyć... dlatego mają pieniądze. My nadal żyjemy w jakimś wyimaginowanym, reklamą stworzonym świecie pseudo-prestiżu który już dawno nie istnieje i na który nas dodatkowo nie stać.
Oni umieją liczyć... dlatego mają pieniądze. My nadal żyjemy w jakimś wyimaginowanym, reklamą stworzonym świecie pseudo-prestiżu który już dawno nie istnieje i na który nas dodatkowo nie stać.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Zakup Golf VI 1.6TDI
Witam.
Jestem nowym użytkownikiem.
Mam mały dylemat odnośnie kupna auta. Choć już na 99% postawiłem że będzie to VW Golf VI z silnikiem 1.6tdi i 105 KM. Interesuje mnie ten motor ponieważ jest oszczędny. Szatan prędkości nie jest mi potrzebny ale też podobno nie jest to muł drogowy. Chciałbym by ktoś się wypowiedział na temat tego silnika ponieważ mało wiem a info w necie jest dosyć okrojone. Wiem że każdy silnik jak i całe samochód nie jest pozbawiony wad, usterek itp. Interesuje mnie na co zwracać uwagę przy wyborze auta na co rzucić okiem, a także co jest bardzo kosztowne ewentualnie.
Mam na osiedlu ofertę do kupna Golf VI z 2010roku z silnikiem właśnie 1.6tdi 105km i przebiegiem 102tys, Polski salon, pierwszy właściciel, auto bezwypadkowe, facet sprzedaje bo dostał służbowe i nie potrzebuje dwóch samochodów.
Coś poradzicie?
Z góry dzięki!!
Jestem nowym użytkownikiem.
Mam mały dylemat odnośnie kupna auta. Choć już na 99% postawiłem że będzie to VW Golf VI z silnikiem 1.6tdi i 105 KM. Interesuje mnie ten motor ponieważ jest oszczędny. Szatan prędkości nie jest mi potrzebny ale też podobno nie jest to muł drogowy. Chciałbym by ktoś się wypowiedział na temat tego silnika ponieważ mało wiem a info w necie jest dosyć okrojone. Wiem że każdy silnik jak i całe samochód nie jest pozbawiony wad, usterek itp. Interesuje mnie na co zwracać uwagę przy wyborze auta na co rzucić okiem, a także co jest bardzo kosztowne ewentualnie.
Mam na osiedlu ofertę do kupna Golf VI z 2010roku z silnikiem właśnie 1.6tdi 105km i przebiegiem 102tys, Polski salon, pierwszy właściciel, auto bezwypadkowe, facet sprzedaje bo dostał służbowe i nie potrzebuje dwóch samochodów.
Coś poradzicie?
Z góry dzięki!!
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Jak jesteś pewny że auto bezwypadkowe i z takim przebiegiem to się nie zastanawiaj.Pavwel07 pisze:Mam na osiedlu ofertę do kupna Golf VI z 2010roku z silnikiem właśnie 1.6tdi 105km i przebiegiem 102tys, Polski salon, pierwszy właściciel, auto bezwypadkowe, facet sprzedaje bo dostał służbowe i nie potrzebuje dwóch samochodów.
To że o silniku w necie nic nie ma to akurat bardzo dobrze świadczy A tak na serio to przyzwoita jednostka.
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Ja mam takiego w firmowym - brany fabrycznie nowy 2 lata temu. Dopiero 90 tyś km ale jak na razie ZERO awarii. Z głównych bolączek "technologii"Pavwel07 pisze:Chciałbym by ktoś się wypowiedział na temat tego silnika ponieważ mało wiem a info w necie jest dosyć okrojone
- problemy z osiągnięciem temperatury roboczej w okresie zimowym
- znaczny wzrost spalania zimą powodowany notorycznym niedogrzaniem silnika
- a co za tym idzie braki właściwego ogrzewania
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
To żaden argument, że 1.6 TDI mało pali. Ja swoim I30 1.6 w trasie do 120km/h zejdę do poziomu 4.7l a w cyklu mieszanym 5.5.
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
On mało nie pali. Nie pali wcale mniej niż stare 1.9TDI na PD o zbliżonej mocy
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Dzięki za podpowiedzi.
Ale nasuwa mi się jeszcze takie pytanie. Bo mam okazje nabyć z przebiegiem 110tyś. Czy te silniki są warte uwagi? w miarę wytrzymają czy cały czas trzeba w coś inwestować? Wiadomo oczywiście że jeżeli robi sie przegląday i wymienia na bieżąco to będzie elegancko ale chodzi mi o taki typ ludzi co np kupują już taki samochód z przebiegiem 200tyś + i mówią że igła
Ale nasuwa mi się jeszcze takie pytanie. Bo mam okazje nabyć z przebiegiem 110tyś. Czy te silniki są warte uwagi? w miarę wytrzymają czy cały czas trzeba w coś inwestować? Wiadomo oczywiście że jeżeli robi sie przegląday i wymienia na bieżąco to będzie elegancko ale chodzi mi o taki typ ludzi co np kupują już taki samochód z przebiegiem 200tyś + i mówią że igła
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: śr lut 17, 2016 13:09
- Lokalizacja: Warka/Kozienice/Piaseczno
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Witam,
Zaczynam się rozglądać za nowym nabytkiem, będzie to raczej kombi, z racji prognozowanego przebiegu (30k rocznie) raczej diesel, jeśli pb to prędzej czy później na pewno z lpg, nie starszy nie 5lat bo na nowy raczej mnie nie będzie stać, choć i taka opcja jest rozważana. 90% trasa, 10% miasto. Szukam auta rodzinnego którym będę mógł się wygodnie wybrać również w daleką trasę. Wiadomo, że koszty eksploatacji też powinny być w rozsądnych granicach. Myślicie, że aktualnie z VAG można kupic coś spełniającego te kryteria?
Z góry dzięki za kążdą sugestię
Zaczynam się rozglądać za nowym nabytkiem, będzie to raczej kombi, z racji prognozowanego przebiegu (30k rocznie) raczej diesel, jeśli pb to prędzej czy później na pewno z lpg, nie starszy nie 5lat bo na nowy raczej mnie nie będzie stać, choć i taka opcja jest rozważana. 90% trasa, 10% miasto. Szukam auta rodzinnego którym będę mógł się wygodnie wybrać również w daleką trasę. Wiadomo, że koszty eksploatacji też powinny być w rozsądnych granicach. Myślicie, że aktualnie z VAG można kupic coś spełniającego te kryteria?
Z góry dzięki za kążdą sugestię
- luckyboy
- Gadatliwa bestia
- Posty: 926
- Rejestracja: śr kwie 27, 2016 21:28
- Lokalizacja: Toruń
- Silnik: BCA
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Golf VI 1.6 TDI 105KM lub Octavia z tym samym silnikiem.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
W takich latach każdy będzie przytargany z zachodu i każdy będzie miał min. 200 tyś km najechane = początek problemów z problematycznym dieslem. Każdy ma DPF, każdy ma 2M i w każdym zaczną się kończyć wtryski i zdychać EGR a na koniec wysypie się turbosprężarka zajechana interwałem olejowym co 30tyś km. U konkurencji bez problemu znajdziesz jeszcze poczciwe, wolnossące 1.6 czy 1.8 16V w benzynie, zagazujesz sobie i o silniku będziesz wiedział tyle... że gdzieś tam z przodu pod maską był jak ostatnio płynu do sprysków dolewałeś.
Dzisiaj diesel to tylko fabrycznie nowy bo jak będziesz olej samemu zmieniał 2x częściej to masz te 200-250 tyś względnego spokoju że pojeździ zanim wywali jakiś CHECK na desce po którym jedyne co będziesz mógł zrobić to zadzwonić po lawetę.
Dla jednego w roku wyjazdu wakacyjnego gdzieś za granicę nie warto sobie kupować problemu w postaci zmęczonego życiem diesla który przez resztę czasu będzie płatał figle bo jak przyjdzie w końcu do wyjazdu to i tak z wielka niepewnością będziesz się w tą podróż wybierał...
Czy dojedzie ? Ale najważniejsze - czy wróci... ?
Dzisiaj diesel to tylko fabrycznie nowy bo jak będziesz olej samemu zmieniał 2x częściej to masz te 200-250 tyś względnego spokoju że pojeździ zanim wywali jakiś CHECK na desce po którym jedyne co będziesz mógł zrobić to zadzwonić po lawetę.
Dla jednego w roku wyjazdu wakacyjnego gdzieś za granicę nie warto sobie kupować problemu w postaci zmęczonego życiem diesla który przez resztę czasu będzie płatał figle bo jak przyjdzie w końcu do wyjazdu to i tak z wielka niepewnością będziesz się w tą podróż wybierał...
Czy dojedzie ? Ale najważniejsze - czy wróci... ?
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: śr lut 17, 2016 13:09
- Lokalizacja: Warka/Kozienice/Piaseczno
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
No to powiem Ci że skutecznie mnie odstraszyłeś od diesla Jakiego auta szukałbyś na moim miejscu? Jesteś w stanie coś polecić?
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
A ja dla odmiany powiem Ci, że kup właśnie diesla. Przy Twoich przebiegach ma to już jak najbardziej sens. Ja sam jeżdżę klekotami już kilka dobrych lat, rocznie nie więcej jak 15 tys. km, z czego przynajmniej 50% to jazda miejsca i krótkie dystanse. I jakoś żadnych problemów z dieslami nigdy nie miałem.AdekA pisze:No to powiem Ci że skutecznie mnie odstraszyłeś od diesla Jakiego auta szukałbyś na moim miejscu? Jesteś w stanie coś polecić?
Ale też nigdy nie ładowałem się w nowoczesne diesle, przeładowane elektroniką, systemami eko i innymi pierdołami. Nie idę też w auta sprowadzane, bo tak jak pisze Piasek, mają one wielkie przebiegi, a ich serwis był najczęściej, jeśli już być musiał.
Z VAG-a w zasadzie nie masz za dużego wyboru. Jedyne auto, jakie mi przychodzi na myśl, to poczciwa Octavia I, którą akurat jeżdżę. Moja jest z grudnia 2010 roku i to chyba ostatnie auto z prostym i niezawodnym TDI pod maską. Takie auto możesz znaleźć bez najmniejszego problemu z polskiego salonu, najczęściej jednak będzie po firmie, choć z potwierdzoną historią. Fakt - takie auto nie wzbudza żadnych emocji, ale jeździ przyzwoicie, pali tyle co nic, ma wielki bagażnik, no i kosztuje śmieszne pieniądze.
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: śr lut 17, 2016 13:09
- Lokalizacja: Warka/Kozienice/Piaseczno
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
w zasadzie to czegoś takiego szukam:D wezmę to auto pod uwagę, pytanie jak znaleźć zadbany egzemplarz??herbu pisze:AdekA pisze:Fakt - takie auto nie wzbudza żadnych emocji, ale jeździ przyzwoicie, pali tyle co nic, ma wielki bagażnik, no i kosztuje śmieszne pieniądze.
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Musisz szukać - są różne formy. Ja swoją kupiłem od firmy farmaceutycznej, w rewelacyjnych pieniądzach (13200). Auto bezwypadkowe, z pełną historią serwisową do samego końca, wewnątrz i na zewnątrz jak nowe, mimo niemałego przebiegu (jak kupiłem miało 247 tys. km). Po zakupie rozrząd + komplet filtrów + olej + robocizna - w sumie 800 zł części (INA, MANN, Castrol), więc jak widzisz części naprawdę tanie. Przejechałem jak na razie przez miesiąc około 5 tys. km i jestem bardzo zadowolony, Auto jeździ pięknie, mało pali, wystarczająco dynamiczne. Czego chcieć więcej?AdekA pisze:w zasadzie to czegoś takiego szukam:D wezmę to auto pod uwagę, pytanie jak znaleźć zadbany egzemplarz??
Wiadomo, A6, czy Passat to nie jest, ale też na pewno nie wydrąży kieszeni jak one
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości