Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Bardziej jestem nastawiony na PB + LPG, lecz znajomy mówi, że mam brać 1.9 TDi 110km.
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Rocznie 15k km to tak średnio, zależy jeszcze jakie odcinki.
Trafisz zadbanego tdi to nie będziesz bluźnił tylko jeździł zadowolony. Z tym jednak może być ciężko.
Dla przykładu tdi ajm zrobiłem 50k km w 2 lata, teraz kolejnym dieslem arl'em 11k km w 2 miesiące.
Auto jak auto, czy tdi czy pb+lpg to używka, zawsze będzie coś do zrobienia, dołożenia.
Możesz szukać tego i tego, z nastawieniem na pb+lpg, a kup co znajdziesz bardziej zadbane.
Trafisz zadbanego tdi to nie będziesz bluźnił tylko jeździł zadowolony. Z tym jednak może być ciężko.
Dla przykładu tdi ajm zrobiłem 50k km w 2 lata, teraz kolejnym dieslem arl'em 11k km w 2 miesiące.
Auto jak auto, czy tdi czy pb+lpg to używka, zawsze będzie coś do zrobienia, dołożenia.
Możesz szukać tego i tego, z nastawieniem na pb+lpg, a kup co znajdziesz bardziej zadbane.
GTB...
- TomaszekGT
- Ma gadane
- Posty: 245
- Rejestracja: wt gru 04, 2007 20:40
- Lokalizacja: Lubliniec
- Auto: vw golf 4 2.0
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
szukaj tdi 90km w dobrym stanie, nie ma zmiennej geometri turbiny, do 97-98 nie miały dwumasy do któregoś miesiąca
- TomaszekGT
- Ma gadane
- Posty: 245
- Rejestracja: wt gru 04, 2007 20:40
- Lokalizacja: Lubliniec
- Auto: vw golf 4 2.0
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
dodam że jak masz konkretną kase ponad 10 tysi na golfa 4 i jeszcze ze 3tysiaki na wkład to możesz brać tdi 115km -130asz,150arl potem jak sie popsuje to włożysz 2tys w naprawe i tyle, bo np cie stać, a jak ma być tanie auto i skromny budżet to szukaj -tym prostrze auto i w lepszym stanie za określoną kase tym lepiej, auto ci sie nigdy nie wróci, nie zyska na wartości, same opony to wydatek, jak ktoś chce mieć igłe to musui szukać za 12-13tysiaków bo jak kupisz auto za 6-7 to zrobić z niego perełke to nie opłacalny biznes
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Przy rocznym przebiegu ok 15 tys km będzie się opłacać brać TDI? Już chyba jakbym miał brać to zostałbym przy 110 km bo bez pompowtryskiwaczy. Wiadomo, że zawsze coś się zepsuje. Tylko zastanawiam się właśnie czy lepiej będzie Pb + lpg czy diesla na takie przebiegi. Bo jak jadę czasem ledwo 3-4km do marketu czy też na trening to silnik się nie nagrzeje nawet dobrze. Poza tym do pracy też dojazd 25km w jedną stronę.
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Jeśli jeździsz do pracy codziennie te 25 km w jedną stronę, to bierz TDI. I wcale bym nie skreślał silników z pompowtryskiwaczami, bo nie taki diabeł straszny jak go malują. Pompki możesz Vagiem sprawdzić, więc jakąś wiedzę będziesz miał. Poza tym nie psuje się to co chwilę, więc musiałbyś niezłego syfu nalać, by je uszkodzić.arczikox pisze: Poza tym do pracy też dojazd 25km w jedną stronę.
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Właśnie te dojazdy do pracy to nie codziennie, max 15 tys km w roku zrobię. Boje się tylko tych napraw, no i ciut zawsze więcej niż za LPG ropy.
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Niby słusznie, bo jeśli będziesz miał pecha, to i może wyjść turbina (1000 zł), dwumas (1500 zł), pompowtryski lub pompa wtryskowa (800 zł), przepływomierz (300 zł), układ dolotowy... Ale nie ma co zakładać takiego scenariusza, bo nigdy się nie kupi auta. Turbinę, pompowtryski, dwumas, a w zasadzie wszystko można zdiagnozować przed zakupem, poza tym nie są to rzeczy, które psują się często. Nawet nie psują, a zużywają. Benzyna też zawsze będzie wymagać napraw, choć dwumas, turbina, pompowtryski, czy pompa wtryskowa Ci się nie popsują, bo ich nie maarczikox pisze:Boje się tylko tych napraw
Wychodzi identycznie - sprawdzałem w wielu moich autach i różnica na 100 km jest niezauważalna.arczikox pisze:ciut zawsze więcej niż za LPG ropy
Taki diesel spali Ci ~6 litrów co daje jakieś 23 zł na 100 km, taki 1.6 z LPG spali około 9 litrów LPG + 1,5 litra benzyny na rozruchy, co daje 22 zł
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
A jak na moje przebiegi ok 15k rocznie będzie opłacalne brać diesla, i czasem krótkie odcinki w granicach do 10 km??
- ja4rqu
- Gadatliwa bestia
- Posty: 635
- Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
- Lokalizacja: Okolice Przemyśla
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Ja bym brał benzynę. Nie interesujesz się tym czy turbo gorące, spokojna jazda aż się nagrzeje a w zimie to około 8-9 km. Tym że robiąc krótkie odcinki prędzej czy później geometrie trzeba będzie czyścić. W benzynie odpalasz i jedziesz. Dojezdzasz gasisz i wszystko. Sam mam diesla ale robię dosyć dużo km około 7-8 tysięcy miesięcznie. Ale gdybym miał takie trasy jak Ty i świadomość że diesle z tamtych lat mają już ponad 300 tys km to tylko Pb plus LPG.
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Jak masz 4 km do marketu to nie licz 9 gazu i 1,5 benzyny tylko pół na pół. Przejedziesz 2 km zanim Ci się na gaz nie przełączy a zimą to i znacznie później.
________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Diesel, lpg, benzyna - w 18 letnim aucie bez różnicy, bo nie to sie liczy. Patrz na stan techniczny, weź sobie na oględziny lakiernika z miernikiem i znajdź auto, które nie jest pospawane z dwóch, bo Ci tu doradzają arl 150ps, a większość tych aut stwarza zagrożenie dla kierowcy i otoczenia, bo rozpada się na kawałki po kontakcie z sarną, a o napinaczach czy poduchach możesz zapomnieć. Jak padnie dwumasa to sie wymieni, jak dla Ciebie za drogo - nie kupuj auta dla swojego dobra.arczikox pisze:A jak na moje przebiegi ok 15k rocznie będzie opłacalne brać diesla, i czasem krótkie odcinki w granicach do 10 km??
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Przy przełączeniu w temp. 35 stopni, w lecie przełącza się po 200 metrach, w zimie w -15 stopniach po 2 km.Barton_ pisze: Przejedziesz 2 km zanim Ci się na gaz nie przełączy a zimą to i znacznie później.
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Jak się ma 1,6 w pasacie, gdzie ma ciężko to może tak szybko.
Większy silnik w lżejszym golfie nie będzie się tak szybko rozgrzewał.
Większy silnik w lżejszym golfie nie będzie się tak szybko rozgrzewał.
________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości