Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
A3 nie chce, jakoś mi się nie widzi w środku.. ewentualnie myślałem jeszcze nad A4 B5 2.8.. choć bardziej przemawia za mną mk4
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Witam Wszystkich.
Od sierpnia 2015r. jestem szczesliwym posiadaczem Golfa V 1.6 BSE Hatchback i chcialbym go zamienic na kombi - Variant i tu moje pytanie jaki silnik TDI polecacie a moze lepiej jest zostac przy benzynie ? 1.6 benzynka nie jest zly ale brakuje mu troche mocy i w zimie duzo pali (w lato nie jest zle 7-8l) i z wlasnego doswiadczenia z Golfem 4, wiem ze padaja skrzynie biegow .. Z tego co wyczytalem 1.9 TDI BXE mialy problemy z panewkami wiec ten silnik odpada Chodzi mi glownie o awaryjnosc silnikow i koszty utrzymania. Czy warto sie przemeczyc na 1.6 czy zmienic na 1.9 TDI tylko na jaki? (najlepiej bez DPF-ow i innych nie potrzebnych "bajerow". Prosze o pomoc. Dodam ze obecnie mieszkam w Islandii i za pare lat chcialbym wrocic do PL gdzie dostep do czesci jest 10000x lepszy niz tutaj
P.S. Do benzyny w gre nie wchodzi LPG
Pozdrawiam!
Od sierpnia 2015r. jestem szczesliwym posiadaczem Golfa V 1.6 BSE Hatchback i chcialbym go zamienic na kombi - Variant i tu moje pytanie jaki silnik TDI polecacie a moze lepiej jest zostac przy benzynie ? 1.6 benzynka nie jest zly ale brakuje mu troche mocy i w zimie duzo pali (w lato nie jest zle 7-8l) i z wlasnego doswiadczenia z Golfem 4, wiem ze padaja skrzynie biegow .. Z tego co wyczytalem 1.9 TDI BXE mialy problemy z panewkami wiec ten silnik odpada Chodzi mi glownie o awaryjnosc silnikow i koszty utrzymania. Czy warto sie przemeczyc na 1.6 czy zmienic na 1.9 TDI tylko na jaki? (najlepiej bez DPF-ow i innych nie potrzebnych "bajerow". Prosze o pomoc. Dodam ze obecnie mieszkam w Islandii i za pare lat chcialbym wrocic do PL gdzie dostep do czesci jest 10000x lepszy niz tutaj
P.S. Do benzyny w gre nie wchodzi LPG
Pozdrawiam!
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
w mk5 to już nieaktualneHvitur pisze:wiem ze padaja skrzynie biegow ..
Nie ma problemów, padły w paru silnikach i zrobiła się z tego legenda. W każdym silniku może być wadliwa partia części od producenta, jak się okazało, ze w 1.9 TDI coś psuje się przed przejechaniem pół miliona km to się zrobiła się panka. Generalni dobry motor, ale ja bym wolał 2.0 TDI w wersji 8v (trzeba sprawdzić koda silnika). Bardzo dobra jednostka, dużo mocy, 6 biegów ale ciężko znaleźć ten silnik a z rozsądnym przebiegiem i w dobrej budzie to już praktycznie biały kruk. Nie wiem czy występował w kombi:DHvitur pisze: Z tego co wyczytalem 1.9 TDI BXE mialy problemy z panewkami wiec ten silnik odpada
Jeszcze jakieś życzenia? A chcesz tym autem jeździć na zachód? Niedługo w PL też możesz mieć wjazd do centrum miasta tylko z euro4.Hvitur pisze:najlepiej bez DPF-ow i innych nie potrzebnych "bajerow"
To szukaj auta w Islandii, tam może nie ma polskich laweciarzy I nie kupuj auta pod części, które bedziesz musiał wymieniać za kilka lat, bo już pewnie zmienisz na coś innego, a jak sobie kupisz porządnego mk5 na zachodzie to jest prawdopodobieństwo, że prawie nic do niego nie dołożysz.Hvitur pisze:Prosze o pomoc. Dodam ze obecnie mieszkam w Islandii i za pare lat chcialbym wrocic do PL gdzie dostep do czesci jest 10000x lepszy niz tutaj
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
ja jestem stanowczo za dieslem mniejsze koszty utrzymania, mniej awaryjny i obsługa tania
tym bardziej że jak to w Polsce przebiegu nie znasz
sam kupiłem diselka i to niestety nie wyszło mi na dobre
tym bardziej że jak to w Polsce przebiegu nie znasz
sam kupiłem diselka i to niestety nie wyszło mi na dobre
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Trochę sam sobie zaprzeczaszspawes pisze:ja jestem stanowczo za dieslem mniejsze koszty utrzymania, mniej awaryjny i obsługa tania
tym bardziej że jak to w Polsce przebiegu nie znasz
sam kupiłem diselka i to niestety nie wyszło mi na dobre
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
-
- VW Baron
- Posty: 3269
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
- Lokalizacja: WOT
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
a czemu trochę ? chyba to sprzeczność w 100 procentachR90 pisze:Trochę sam sobie zaprzeczasz
być za a nawet przeciw ..
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: sob sty 30, 2016 14:42
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Diesel według mnie najlepszy wybór części może trochę droższe ale silnik mniej awaryjny
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Mam zamiar kupic golfa IV, zastanawiam się tylko jaki silnik wybrać Rocznie będę robił ok gdzieś ok 15 tys km. Znajomy mówi mi, żebym brał diesla 1.9 tdi 110km bez pompowtrysków. Poradzicie coś? Bo jak dla mnie to myślę, że za małe przebiegi na diesla.
- krzychu195
- Użytkownik
- Posty: 268
- Rejestracja: czw paź 19, 2006 13:51
- Lokalizacja: WGS
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
1.6, 1.8t, 2.0. A TDI to wszystkie. Generalnie bierz to co bd w lepszym stanie.
Pamiętaj że diesel zamknie się w 6l a benzyna spali od 6l w trasie w górę.
Pamiętaj że diesel zamknie się w 6l a benzyna spali od 6l w trasie w górę.
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
5 lat jeździłem 1.9 TDI 90ps i ani razu mi się w 6 nie zamknąłkrzychu195 pisze:Pamiętaj że diesel zamknie się w 6l a benzyna spali od 6l w trasie w górę.
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Dokładnie - nic dodać, nic ująćkrzychu195 pisze:1.6, 1.8t, 2.0. A TDI to wszystkie. Generalnie bierz to co bd w lepszym stanie.
Pamiętaj że diesel zamknie się w 6l a benzyna spali od 6l w trasie w górę.
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Ogólnie to trochę się boje tych TDI - turbina, dwumas itp, wiadomo koszty. Będzie to mój pierwszy samochód i nie chce, żeby po prostu przez moje doświadczenie/ zle użytkowanie coś mogło się psuć.
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Standardowe koszty, to są i tak wynalazki sprzed 20 lat. Golfy dwójki nie wrócą.arczikox pisze:turbina, dwumas itp
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości