***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: daniel23584 » czw sty 21, 2016 19:21

Jeśli chodzi o ilość miejsca to Zafira B czy Vectra C? Który lepiej się sprawdzi w przypadku dziecko, wozek itd?


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: kw » czw sty 21, 2016 19:30

daniel23584 pisze:Jeśli chodzi o ilość miejsca to Zafira B czy Vectra C? Który lepiej się sprawdzi w przypadku dziecko, wozek itd?
W sumie sam sobie odpowiedziałeś, zafira jest samochodem zaprojektowanym jako rodzinny van. Zobacz czy zapakujesz wózek do vectry kombi i wtedy podejmij decyzje. Niektórzy mają alergię na vany :bigok:


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: daniel23584 » czw sty 21, 2016 20:18

No właśnie moja kobietka ma taką alergię... Mi w sumie Vectra też się bardziej podoba, ale z drugiej strony jak mam się męczyć z brakiem miejsca w Vectrze to może warto rozważyć Zafire, szczególnie że w jednym i drugim dostępny wszędzie chwalony CDTI 120KM


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
Barton_
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 768
Rejestracja: śr sty 14, 2015 13:18
Lokalizacja: Tu i Tam

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Barton_ » czw sty 21, 2016 20:28

Vectra jest sporo lżejsza ale też i znacznie dłuższa.
Niech się przyszła kierowniczka do Vectry w kombi przymierzy i przejedzie, zaparkuje tyłem.
To na prawdę jest długie kombi.


________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: daniel23584 » czw sty 21, 2016 23:46

A obie jednostki mają DPF? Różne opinie o tym DPFie krążą, nie wiem czy go się bać czy wystarczy że auto będzie użytkowane też poza miastem i wtedy się wypali?


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: herbu » pt sty 22, 2016 08:48

daniel23584 pisze:A obie jednostki mają DPF? Różne opinie o tym DPFie krążą, nie wiem czy go się bać czy wystarczy że auto będzie użytkowane też poza miastem i wtedy się wypali?
Były i bez DPF-a. Jednak obecnie to już nie problem - jak Ci się zapcha, to za 400-600 zł wycinasz i masz spokój na zawsze. A wycięty DPF sprzedajesz na złomie za podobną cenę, więc teoretycznie usunięcie nic Cię nie kosztuje :)


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: daniel23584 » pt sty 22, 2016 09:59

A na przeglądzie nie będą się czepiać że tego filtra nie ma?


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: herbu » pt sty 22, 2016 10:16

daniel23584 pisze:A na przeglądzie nie będą się czepiać że tego filtra nie ma?
W Polsce? :helm: Przecież u nas nikt tego nie sprawdza. Poza tym w zasadzie nie ma szans, żeby to nie przeszło, gdyż po pierwsze puszka DPF-a zostaje na swoim miejscu, więc wizualnie wygląda jakby był. Po 2 jakby sprawdzili Ci analizatorem spalin (a prawie nikt tego nie robi), to i tak nic im nie wyjdzie, gdyż normy nie będą przekroczone. Kiedyś kumpel demontował DPF-a właśnie, a że mieliśmy kumpla na stacji kontroli pojazdu, to z ciekawości sprawdziliśmy jak to wygląda przed i po demontażu. Sprawdzaliśmy analizatorem spalin i co nam wyszło:
- z DPF-em wynik 0.13
- bez DPF-a wynik 0.18
Norma - 1.3 - więc zapas jest mega duży. Nie pamiętam tylko co to za parametr był mierzony, ale ponoć on jest istotny przy dieslu.


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: daniel23584 » pt sty 22, 2016 10:21

Ok czyli DPF nie taki straszny. Będę szukał wersji 120KM, 8V zamiast 16V, będzie chyba mniej problematyczna. Jak mocy byłoby mało to może jakiś chip


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
Barton_
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 768
Rejestracja: śr sty 14, 2015 13:18
Lokalizacja: Tu i Tam

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Barton_ » pt sty 22, 2016 10:32

Do normalnej jazdy w zupełności wystarczy. Da się tym dynamicznie jeździć po autostradzie.
Jak raz Ci będzie mało, to zawsze będzie mało.


________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.

mk4tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: mk4tdi » pt sty 22, 2016 10:44

Skoro mowa o DPFie to w jaki sposób on jest wypalany? W necie znalazłem różne informacje... Np ze poza miastem np na autostradę i but przez kilkanaście km ze stałą prędkością, inni że tym steruje komp i sam decyduje kiedy włącza się wypalanie wtedy obroty się zwiększają i spalanie nawet do 30l, inni zaś ze nie chodzi o prędkość lecz o obroty i że można na ekspresowce czy innej drodze na której się nie zatrzymujemy co chwile jechać powiedzmy 90km/h ale żeby przez ten czas utrzymywać obroty ok 3000.


ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm :satan:

Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: herbu » pt sty 22, 2016 11:16

daniel23584 pisze:Ok czyli DPF nie taki straszny. Będę szukał wersji 120KM, 8V zamiast 16V, będzie chyba mniej problematyczna. Jak mocy byłoby mało to może jakiś chip
Też bym wybrał wersję 120KM - mniej problematyczna od 150-tki. Choć mocniejszej wersji też wiele zarzucić nie można.
Vectra fajna, Zafira jak dla mnie już mniej, ale na pewno mega funkcjonalna. A jakby połączyć je w jedno i kupić Cromę? Technicznie to bardzo zbliżone auta, te same silniki, a Croma jednak tańsza, no i wnętrze to połączenie Vana i kombi :)
mk4tdi pisze:Skoro mowa o DPFie to w jaki sposób on jest wypalany? W necie znalazłem różne informacje... Np ze poza miastem np na autostradę i but przez kilkanaście km ze stałą prędkością, inni że tym steruje komp i sam decyduje kiedy włącza się wypalanie wtedy obroty się zwiększają i spalanie nawet do 30l, inni zaś ze nie chodzi o prędkość lecz o obroty i że można na ekspresowce czy innej drodze na której się nie zatrzymujemy co chwile jechać powiedzmy 90km/h ale żeby przez ten czas utrzymywać obroty ok 3000.
W zasadzie to powinno się wypalać jadąc ze stałą prędkością, na wyższych obrotach przez dłuższy czas. Wtedy komputer rozpoznaje jazdę i zaczyna wypalanie. Częstotliwość wypalania odbywa się w zależności od zapchania filtra - jak masz czysty, to wystarczy co kilkaset km, jednak w używanym aucie z DPF-em będzie on już w jakimś stopniu zapchany, więc częściej. Przy mocno zapchanym filtrze, nawet co 100 km komputer podejmuje próbę czyszczenia. Sam miałem w jednym aucie filtr tak zapchany, że wypalanie nic już nie pomagało - wypalanie odbywało się bardzo często, a i tak nic to nie dawało. A najgorsze było to, że poziom oleju tak się podnosił, że co 200-300 km przekraczał max. Tak się nie dało jeździć.


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: kw » pt sty 22, 2016 11:25

herbu pisze:Sam miałem w jednym aucie filtr tak zapchany, że wypalanie nic już nie pomagało - wypalanie odbywało się bardzo często, a i tak nic to nie dawało. A najgorsze było to, że poziom oleju tak się podnosił, że co 200-300 km przekraczał max. Tak się nie dało jeździć.
No i jak się sprawa skończyła? Ile przelotu miało auto i jaki styl jazdy był uprawiany ?


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: herbu » pt sty 22, 2016 11:57

kw pisze:No i jak się sprawa skończyła? Ile przelotu miało auto i jaki styl jazdy był uprawiany ?
Nowy właściciel usunął DPF-a :)


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości