przynajmniej jest gdzie fotel odsunąć tylko pamiętaj że z wszystkich wymienionych Octavia będzie najmniejsza bo jest na płycie podłogowej golfa robiona. A Mondeo, Vectra czy Laguna to piętro wyżej w rozmiarówce aut.large pisze:Octavii 2 z silnikiem 1.9tdi albo 1.6 + LPG
Nawiązując jeszcze do tych skrzyń automatycznych, bo jak widać wielu miesza. Mamy kilka typów, rodzajów skrzyń automatycznych:
1) hydrauliczne - czyli stare, poczciwe na sprzęgle hydrokinetycznym, takie jakie stosował Mercedes, u VAG`a nazywała się Tiptronic itp gdzie głównym motorniczym skrzyni jest olej.
2) bezstopniowe czyli CVT: takie skrzynie stosuje np Audi pod nazwą multitronic oraz Honda. Motorniczym takiej skrzyni jest łańcuch/pas/plecionka poruszająca się po 2 parach stożkowych kół
3) elektromechaniczne czyli DSG - w zasadzie są to dwie mechaniczne skrzynie biegów z dwoma sprzęgłami sterowane zaawansowaną elektroniką. W momencie jazdy na konkretnym biegu drugi zestaw już ma zapięty bieg kolejny: wyższy lub niższy gotowy do zmiany. Dlatego dwusprzęgłowa. Zaletą jest niewiarygodna szybkość zmiany biegów
4) zautomatyzowane - jak np u Opla EasyTronic czy i PSA 2-Tronic: to nic innego jak klasyczna mechaniczna skrzynia biegów z normalnym sprzęgłem w której zamiast wybieraka na skrzyni umieszczono zespół siłowników lub silników elektrycznych które sterowane komputerem zmieniają za nas biegi eliminując potrzebę naciskania sprzęgła. Siłowniki wysprzęglają, wybieraki zmieniają bieg i siłownik ponownie sprzęgla układ.
Oczywiście są jeszcze jakieś cudactwa stosowane na mniejszą skalę w jakichś supersportowych autach itp ale o tych już nie ma co pisać.
I każda z nich ma swoje zalety i wady poza skrzynią DSG która posiada ich stosunkowo najmniej.