Audi A6 C4 AAT 115PS, 97 rok, 12.900zł, Jarosław

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2352
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Audi A6 C4 AAT 115PS, 97 rok, 12.900zł, Jarosław

Post autor: herbu » sob lis 21, 2015 22:56

Z tych 2 doradziłbym Ci V70 - auto ładniejsze od 80, zdecydowanie pojemniejsze, bezpieczniejsze... Ale ma też jedną, dość dużą wadę - będzie też sporo droższe, w zasadzie nieporównywalnie droższe, w utrzymaniu, od 80. Fakt - silnik z VW to duży plus, choć silniki Volvo D5 są jeszcze lepsze. Mimo wszystko jednak celowałbym w V70. Te V70 z dieslem pod maską przejeżdżają bez najmniejszego problemu 500-600 tys. km i przy tym przebiegu nadal wyglądają świeżo. Ten z ogłoszenia na taki nie wygląda, więc przebieg jest pewnie mało prawdopodobny, co nie skreśla jednak tego egzemplarza. A komfortem, wyglądem, właściwościami jezdnymi i przewozowymi, wykonaniem takie V70 zdecydowanie przewyższa to Audi.
Co do 80 z ogłoszenia - auto może i ładne, z opisu widać, że ktoś nie oszczędzał na nim, nie serwisował na taniej chińszczyźnie. Ale cena chyba trochę przesadzona.
Miałem kilka Volvo w życiu i powiem Ci, że ta marka wciąga - szczególnie przy starszych modelach.


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

Audi A6 C4 AAT 115PS, 97 rok, 12.900zł, Jarosław

Post autor: markim321 » sob lis 21, 2015 23:20

Dzieki za opinie. Każdy szczegół i sugestia jest dla mnie bardzo ważna.
choć silniki Volvo D5 są jeszcze lepsze
Na jakiej podstawie to stwierdzasz? Kultura pracy, moc, spalanie, koszta serwisu, żywotność?

Ja słyszałem że 2.5 R5 od VW bije na głowę D5 pod względem kosztów serwisu, żywotności układu wtryskowego i korbowego.

Raczej pojadę obejrzeć w pierwszej kolejności ta 80. Zależy mi na tym aby auto było tanie w utrzymaniu. Silnika 2.5 R5 w Volvo się nie boję, chociaż vagiem chyba nie da się go diagnozować o ile się nie myle? Ale mam obawy co do kiepskiej trwałości elementów zawieszenia, układu kierowniczego i bardziej awaryjnego osprzętu niż w audi, co znacząco podniesie koszty eksploatacji.


viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2352
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Audi A6 C4 AAT 115PS, 97 rok, 12.900zł, Jarosław

Post autor: herbu » sob lis 21, 2015 23:53

markim321 pisze:Na jakiej podstawie to stwierdzasz? Kultura pracy, moc, spalanie, koszta serwisu, żywotność?
1, 2, 3, 5
4 nie :)
markim321 pisze:Ja słyszałem że 2.5 R5 od VW bije na głowę D5 pod względem kosztów serwisu, żywotności układu wtryskowego i korbowego.
Koszty serwisu na pewno będą niższe w TDI, żywotność układu wtryskowego, przy zachowaniu dobrej kultury użytkowania, będą podobne.
markim321 pisze:Raczej pojadę obejrzeć w pierwszej kolejności ta 80. Zależy mi na tym aby auto było tanie w utrzymaniu.
No to Volvo nie jest dla Ciebie - ono nie jest tanie w utrzymaniu.
markim321 pisze:Ale mam obawy co do kiepskiej trwałości elementów zawieszenia, układu kierowniczego i bardziej awaryjnego osprzętu niż w audi, co znacząco podniesie koszty eksploatacji.
I tu masz słuszne obawy dotyczące kosztów.


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

Audi A6 C4 AAT 115PS, 97 rok, 12.900zł, Jarosław

Post autor: markim321 » ndz lis 22, 2015 14:42

Pozwolę sobie przytoczyć tu cytat znaleziony na jednym z forów odnośnie samego R5 od VW/Audi jak i konstrukcji Volvo D5 na CR, zbudowanej w oparciu o wcześniej kupowany silnik:

2.5TDI R5 140KM to silnik pochodzący z VW. Pancerny niemalże, niezwykle odporny na tyranie i zaniedbania serwisowe (a przez to najczęściej tak właśnie traktowany). Bez problemu osiąga przebiegi (udokumentowane) dochodzące do miliona km bez poważniejszych awarii. Stara konstrukcja na pompie wtryskowej - tania w serwisie i naprawach, bez jakichś wygórowanych wymagań. NIE MYLIĆ Z 2.5TDI V6 !!. Kultura pracy z minionej epoki jednakże w większości przypadków wynika z zaniedbań serwisowych i braku poprawnej regulacji oraz ustawienia. Charakterystyczny rechot to odgłosy zużytych łopatek pompy vacum którą co jakieś 300-400tyś km trzeba naprawić bądź wymienić na nową - koszt niewielki oraz zużywających się kół pasowych wału korbowego z tłumikiem drgań. Prawidłowo ustawiony kąt wtrysku, korekcje wtryskiwaczy, nastawnik i silnik przyjemnie mruczy. Ogromną jego zaletą jest spory potencjał przyrostów mocy. Wymieniając turbinę na hybrydę, końcówki wtrysków na 216tki (lub wydajniejsze) i modyfikując mapy bez problemu uzyskują przyrosty mocy do 180-190KM !! przy zachowaniu fabrycznej trwałości układu korbowo-tłokowego.
2.4 D5 to już zupełnie nowa konstrukcja Volvo. Też rzędowa 5tka ale zbudowana od podstaw. Zasilanie to już niestety niezbyt trwały i wrażliwy na jakość paliwa układ Common Rail. Silnik w miarę lat produkcji modernizowany i wypuszczany w kilku wariantach mocy - również z filtrami cząstek stałych. Takie sztuki wymagają specjalnych środków smarnych i są naszpikowane całą masą elektroniki żyjącej własnym życiem. Rozbudowane EGR`y, przepustnice powietrza zasysanego oraz spalin, SWIRL, wtryski CR, czujniki ciśnienia paliwa i wiele innych co sprawia że warsztaty robiące wszystko najczęściej nie potrafią ich ogarnąć wpędzając niepotrzebnie posiadacza w koszty a ASO kasują niemiłosiernie też często z marnym skutkiem. Pociesza fakt iż jest kilka dobrych warsztatów w kraju które za rozsądne pieniądze potrafią ogarnąć każdą usterkę i niedomaganie tego silnika. Niestety jest on już znacznie kosztowniejszy w naprawach od 2.5TDI ale za to odwdzięcza się ciut wyższą kulturą pracy. Ciut - nie ma się co spodziewać że z pod maski wydobywa się szmer - to też klekoce natomiast taki z przeb. ok. 300 tyś km zimą odpala znacznie gorzej niż dobrze utrzymany 2.5TDI R5.

Ze spalaniem obydwu to więcej mitów krąży niż prawdy. W przypadku dobrze wyregulowanego 2.5TDI to niewątpliwie ta właśnie stara konstrukcja jest oszczędniejsza. Przy spokojnej jeździe do 100ki potrafi schodzić do 5,5L/100km podczas gdy silniki D5 notują najniżej 6,2-6,3L/100km. Mają od 20 do 45KM więcej (starsze wersje) zatem wyższe spalanie nie dziwi. Średnie spalanie siln. 2.4 D5 163KM to 7-7,5L/100km (lato-zima, klima w trybie auto). Rozregulowany i zmęczony życiem 2.5TDI palący 8-9 litrów w konfrontacji z dobrze utrzymanym D5 faktycznie przegrywa ale tylko w takim zestawieniu.


viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2352
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Audi A6 C4 AAT 115PS, 97 rok, 12.900zł, Jarosław

Post autor: herbu » ndz lis 22, 2015 15:10

markim321, poczytaj na forum Volvo, to przekonasz się, że to co zacytowałeś (chyba nawet już to gdzieś widziałem), nijak się ma do rzeczywistości. Owszem, 2.5TDI są mega trwałe, ale kulturą pracy, osiągami, spalaniem ustępują D5. Wygrywają jedynie kosztami eksploatacji.


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

Audi A6 C4 AAT 115PS, 97 rok, 12.900zł, Jarosław

Post autor: ja4rqu » pn gru 07, 2015 22:17




Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

Audi A6 C4 AAT 115PS, 97 rok, 12.900zł, Jarosław

Post autor: markim321 » wt gru 08, 2015 23:00

Dzięki za propozycje, ale odpada, wolałbym kombi i na nastawniku HDK z osprzętem pierburga. Dzisiaj znalazłem takiego czołga: http://olx.pl/oferta/audi-a6-audi-a6-c4 ... d0U8B.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Pod koniec tygodnia jadę oglądać i dam znać jak to się ma.


viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2352
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Audi A6 C4 AAT 115PS, 97 rok, 12.900zł, Jarosław

Post autor: herbu » śr gru 09, 2015 10:17

markim321 pisze:Dzięki za propozycje, ale odpada, wolałbym kombi i na nastawniku HDK z osprzętem pierburga. Dzisiaj znalazłem takiego czołga: http://olx.pl/oferta/audi-a6-audi-a6-c4" onclick="window.open(this.href);return false; ... d0U8B.html
Trochę drogi jak na to, że wygląda iż przód miał jakieś przygody, bo nieco krzywo spasowany. Biały kolor za to idealnie pasuje do c4 :) Nie wolałbyś AEL z manualną 6?


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

Audi A6 C4 AAT 115PS, 97 rok, 12.900zł, Jarosław

Post autor: markim321 » śr gru 09, 2015 19:16

Nie wolałbyś AEL z manualną 6?
Oczywiście że wolałbym, ale jechać przez pół Polski i oglądać nie mam czasu bo chodzę do pracy. A ten jest ok 40km ode mnie.


viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości