Cześć.
Pewnie zdania są podzielone.
Tak samo 1.4 TDI czy to 70KM, 75KM czy 80KM ma silnik 3cylindrowy. Podobnie jak wszystkie silniki benzynowe poj. 1.2 w tym modelu i nie tylko.
Żonie szukałem VW Foxa i z ciekawości jechałem 1.2 beznyna. Masakra. Kultura pracy gorsza niż w kosiarce do trawy. Przyspieszenie w miarę. Spalanie ok 7-8l.
Nie mniejsze niż w 1.4. Podobno łańcuch rozrządu potrafi w nich przeskakiwać. Odpuściłem. Kupiłem 1.4 16V choć są drogie i ciężko znaleźć z 1.4 w benzynie.
Z tymi TDI jest podobnie. Do tego na pompowtryskach. Dojdzie do tego wymiana dwumasy, regeneracja turba, pompowtrysków itp. Temat rzeka.
Nie wiem jaką kwotą dysponujesz ale nie ładowałbym 15 tyś w auto z Belgii.
Wolałbym doskładać/zapożyczyć się i wziąć coś takiego:
http://otomoto.pl/volkswagen-polo-1-4-1 ... 87764.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeżeli to silnik 1.4 80KM pewnie BUD to jest to ostatni przed FSI czyli normalny wolnossący. Mój ociec ma takie polo z 2007r. Spalanie ok 7l benzyny. Jak dotąd bezawaryjny tyle że kupiony po I właścicielu z Polski serwisowany do końca i ze sprawdzonym realnym przebiegiem.
Będziesz miał potrzebę wsadzasz LPG.
Nie porównuj swojego 1.9 TDI AHF do tego 1.4 TDI. Wiem bo też miałem AHFa i nie powiem na niego złego słowa.
Jak musi być to diesel to szukaj 1.9 TDI wiadomo, że będzie na pompkach ale chociaż z dwojga złego będzie miał 4 cylindry i jakąś kulturę pracy i jeszcze w miarę bezawaryjny.
Powodzenia.