Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Passat B5 i B6 obecnie to jak Skoda Octavia I - niesprzedawalne. Już się wszyscy tym najedli po uszy.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Ajj , to ja chyba nigdy nie zmienię samochodu
Ciężko coś ciekawego znaleźć do 10tys. Z dln sl
Ciężko coś ciekawego znaleźć do 10tys. Z dln sl
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Powiem ci że lepszym rozwiązaniem byłby już dobry B4. Dlaczego ?
Ano dlatego ze technologia ta sama, czyli ten sam twardy i niedobity VP pod maską ale za to brak kosztownego zawieszenia do naprawy padającego jak kawka na polskich drogach.
Ktoś powie że to już jest tanie - owszem ale tanie bo g*wno warte. Dobre zamienniki z Lemfordera kosztują nadal ok 1,5 tyś zł kpl na obie strony.
B4 kupisz za 4-5 tys zł świetnie utrzymanego, a z zawieszenia wymienisz sobie sworzeń wahacza za 35zł tegoż samego Lemfordera
Tak samo będzie miał pół miliona przejechane, tak samo drugie tyle jeszcze przejedzie tyle że stracisz na nim w 2 lata jakieś tysiąc złotych na wartości a włożysz w części eksploatacyjne max 500zł wliczając w to amortyzatory.
B5 jak pisałem stary ale ceny dobrych gratów nadal się trzymają wysoko a wszystko co tańsze to robota dla roboty, co 10 tyś km do wywalenia.
Kolega wiosną kupił B5 sedana z `97r 1.9TDI 110KM za 7500zł, nawet ładny.
Wymienił:
- kpl rozrząd 450zł
- termostat 70zł
- akumulator 260zł
- kpl zawias z przodu Lemforder 1400zł
- kpl amorów przód 380zł
- kpl amorów tył 230zł
- kpl tarcz i klocków na obydwu osiach 850zł
i zapłacił tylko 300zł za robociznę wszystkiego. Czyli na dzień dobry wpakował w auto z olejami i filtrami 4100zł... i już wyje jakieś łożysko z przodu (znowu pewnie ze 200zł coś markowego)
I jak będzie chciał go sprzedać w przyszłym roku może mu z 6 tyś zł ktoś za to nakładzie (w co wątpię)...
Ano dlatego ze technologia ta sama, czyli ten sam twardy i niedobity VP pod maską ale za to brak kosztownego zawieszenia do naprawy padającego jak kawka na polskich drogach.
Ktoś powie że to już jest tanie - owszem ale tanie bo g*wno warte. Dobre zamienniki z Lemfordera kosztują nadal ok 1,5 tyś zł kpl na obie strony.
B4 kupisz za 4-5 tys zł świetnie utrzymanego, a z zawieszenia wymienisz sobie sworzeń wahacza za 35zł tegoż samego Lemfordera
Tak samo będzie miał pół miliona przejechane, tak samo drugie tyle jeszcze przejedzie tyle że stracisz na nim w 2 lata jakieś tysiąc złotych na wartości a włożysz w części eksploatacyjne max 500zł wliczając w to amortyzatory.
B5 jak pisałem stary ale ceny dobrych gratów nadal się trzymają wysoko a wszystko co tańsze to robota dla roboty, co 10 tyś km do wywalenia.
Kolega wiosną kupił B5 sedana z `97r 1.9TDI 110KM za 7500zł, nawet ładny.
Wymienił:
- kpl rozrząd 450zł
- termostat 70zł
- akumulator 260zł
- kpl zawias z przodu Lemforder 1400zł
- kpl amorów przód 380zł
- kpl amorów tył 230zł
- kpl tarcz i klocków na obydwu osiach 850zł
i zapłacił tylko 300zł za robociznę wszystkiego. Czyli na dzień dobry wpakował w auto z olejami i filtrami 4100zł... i już wyje jakieś łożysko z przodu (znowu pewnie ze 200zł coś markowego)
I jak będzie chciał go sprzedać w przyszłym roku może mu z 6 tyś zł ktoś za to nakładzie (w co wątpię)...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Wystarczy dołożyć elektryczną nagrzewnicę z Audi, która będzie się załączać wraz z podgrzewaczem płynu chłodzącego ( w niektórych nie ma, niektórzy dokładają), albo podpiąć się z przekaźnikiem pod sygnał sterujący tym podgrzewaczem z kompa silnika i w zasadzie już po kilometrze wieje ciepłym niezależnie od tego ile stopni mrozu jest na dworzePiasek pisze:W mercu mam podobnie. Teraz kiedy rankiem mamy -1*C po 1-1,2km piec ma już 35*C i przełącza na LPG. Co do ciepła to nie wiem o czym mówicie bo mam climate control Odpalam piec i najdalej po 30sek leci już letnie powietrze z nawiewówherbu pisze:Kup Volvo - moje 960 przy obecnych temperaturach po 5 minutach po odpaleniu i ustawieniu ogrzewania na maksa, grzeje tak, że nie da się wytrzymać w środku - oczywiście nie z zimna
I jak tu nie kochać Mercedesa...
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- FisheR
- ...
- Posty: 3579
- Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
- Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
tylko trzeba wybrac albo podgrzewacz albo nagrzewnica ja akurat nie mialem podgrzewacza i dolozylem sama nagrzewnice i dobra sprawa koniec otsebekgolf pisze: Wystarczy dołożyć elektryczną nagrzewnicę z Audi, która będzie się załączać wraz z podgrzewaczem płynu chłodzącego ( w niektórych nie ma, niektórzy dokładają), albo podpiąć się z przekaźnikiem pod sygnał sterujący tym podgrzewaczem z kompa silnika i w zasadzie już po kilometrze wieje ciepłym niezależnie od tego ile stopni mrozu jest na dworze
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Czemu albo albo ?
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Przykładowo dlatego, że nagrzewnica 800W - która niewiele daje swoją drogą - potrzebuje przy 14V jedynie 60 Amper.sebekgolf pisze:Czemu albo albo ?
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Jak masz alternator 180A to to chyba nie jest jakiś mega problem
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Oczywiście, że nie. 60A na PTC, 40 na nagrzewnice małego układu, 10 podgrzewanie szyby itp, 15 oświetlenie i hulaj dusza piekła nie ma...sebekgolf pisze:Jak masz alternator 180A to to chyba nie jest jakiś mega problem
Edit: zapomniałbym o elektrycznym lub elekrtohydraulicznym wspomaganiu, też swoje bierze.
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
I jak tu nie kochać Merca
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Dobra, zapomniałem, że to dział nie tylko MK4, gdzie wspoma np. jest z paska pędzona
Założyć webasto i problem znika sam
Piasek pisze:I jak tu nie kochać Merca
Założyć webasto i problem znika sam
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
za 3,5 tyś extra...sebekgolf pisze:Założyć webasto
To taniej benzynę kupić która po kilometrze łapie temperaturę...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- kostek007
- Gadatliwa bestia
- Posty: 868
- Rejestracja: czw sie 05, 2010 10:12
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Słynny kącik mk4sebekgolf pisze: dział nie tylko MK4
Nie do końca tak jest... U mnie się np. dość długo rozgrzewa - a wszystko mam sprawne.Piasek pisze:To taniej benzynę kupić która po kilometrze łapie temperaturę...
-
- VW Baron
- Posty: 3269
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
- Lokalizacja: WOT
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
ja u siebie obniżyłem mocno temperaturę przełączania na lpg - bo przy 30 stopniach to na benzynę zimą wydawałem zdecydowanie za dużo - mam nadzieję, że listwa wtryskowa się nie uszkodzikostek007 pisze: Piasek napisał(a):To taniej benzynę kupić która po kilometrze łapie temperaturę...
Nie do końca tak jest... U mnie się np. dość długo rozgrzewa - a wszystko mam sprawne.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości