***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

lukasz_bliw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 460
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 21:37
Lokalizacja: Wysoka/Wrocław

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: lukasz_bliw » sob wrz 13, 2014 16:55

Generalnie auto z tego rocznika będzie miało od liku pro ekologicznych rozwiązań ... Tak więc nie wiem czy jest co wybrzydzać w przypadku współczesnego diesla ... A z punktu użytkowania benzyny i diesla - jednak mimo wszystko diesel jest tańszy. Nawet w perspektywie regeneracji wtrysków, wymiany dwumasy i tak będzie taniej. Pomijam fakt odgłosu silnika.


Było MK3 AAZ jest Accord 6 F18b2 i Leon ASV.

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: barto125 » wt wrz 16, 2014 19:51

A co sądzicie o W202 2.0 136KM w automacie? Pojawiła się ciekawa oferta i nie wiem, czy nie skorzystać.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Piasek » wt wrz 16, 2014 21:44

barto125 pisze:W202 2.0 136KM
idealny pod gaz i do kucia kilometrów.
Dobre auta... nie słuchaj maruderów że korozja, jak nie walony, parę pęcherzy to i na VW z tamtych lat bez problemu znajdziesz.
Dobre auta...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Craash
Forum Master
Forum Master
Posty: 1706
Rejestracja: śr lip 03, 2013 20:39

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Craash » wt wrz 16, 2014 21:45

Mechanicznie bardzo dobry samochód. Skrzynia, silnik, zawieszenie to stary dobry Mercedes. Jedynie żre go rdza podobnie jak W210, W140, W220 czy W124.


Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Piasek » wt wrz 16, 2014 22:52

Craash pisze:Jedynie żre go rdza
eeee tam... mam W210 już ponad rok i nie wiem o czym mówisz... jak pisałem nieskładany z wiaty przystanku i dwóch innych


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Craash
Forum Master
Forum Master
Posty: 1706
Rejestracja: śr lip 03, 2013 20:39

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Craash » śr wrz 17, 2014 09:24

Piasek pisze:
Craash pisze:Jedynie żre go rdza
eeee tam... mam W210 już ponad rok i nie wiem o czym mówisz... jak pisałem nieskładany z wiaty przystanku i dwóch innych
Czyli jeszcze nie znasz W210, bo masz je bardzo krótko. Mój tata miał poliftowe W210 przez 10 lat. Jak było kupowane miało 2 lata i fabryczny lakier na każdym elemencie, a w ciągu 10 lat raz był malowany w całości, kilkakrotnie tylna klapa, maska, błotniki, doły drzwi. Już nie wspominam o korozji niewidocznej gołym okiem z zewnątrz. Przejechał w tym czasie nieco ponad 500kkm, a przebieg łączny 700kkm w związku z tym podczas zimy i deszczowych dni nie stał w garażu tylko był normalnie użytkowany. :)


Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Piasek » śr wrz 17, 2014 09:58

Craash pisze:Przejechał w tym czasie nieco ponad 500kkm, a przebieg łączny 700kkm
i po to właśnie kupuje się Mercedesy...
poza tym nie porównuj W202 do W210 bo ten drugi był "wypadkiem przy pracy". Był tak wypasiony fabrycznie że nawet korozję w gratisie dawali :rotfl:


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: barto125 » śr wrz 17, 2014 16:37

Byłem dziś tego merca oglądać, wygląda to dobrze, progi całe, kilka pęcherzy lekkich, z pod uszczelek, klamek nic nie wychodzi, nie widać, żeby było coś robione, 2 właścicieli w Polsce, sprowadzony prywatnie. Ale elektryka cała działa, klima działa, automat nie szarpie, lpg ma, co prawda nie sekwencję, tylko na parowniku, ale to można dołożyć.

Chyba się zdecyduję :D



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Piasek » czw wrz 18, 2014 08:15

barto125 pisze:co prawda nie sekwencję, tylko na parowniku, ale to można dołożyć.
obowiązkowo. Sekwencyjny wtrysk gazu to zupełnie inna bajka, przede wszystkim dla silnika: nie dość że znacznie mniej pali LPG to jeszcze posiada możliwość prawidłowej regulacji składu mieszanki aby pracował jak należy i nie niszczył silnika.
Tyle że licz się z tym że przy takim modzie jedyną rzeczą jaką zostawią w samochodzie to zbiornik gazu...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: barto125 » czw wrz 18, 2014 12:40

Wiem, wiem o gazie trochę się naczytałem :)
Są jakieś miejsca, które nie widać z zewnątrz, a warto sprawdzić?



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Piasek » czw wrz 18, 2014 13:17

Górne mocowania sprężyn przednich, tzw. kielichy sprężyn - lubią gnić i odpadać.
Jak ma zrobione - podwójnie warty zainteresowania. Jak wyglądają na całe spróbuj dziabnąć lekko wkrętakiem lub młotkiem w okolicy czy czasem nie wpada.
Skręć koła i podejrzyj - zwłaszcza jak wszystko wypacykowane jakimiś bitexami i innymi barankami... Bardzo często ukrywają poważna korozję.
Podobnie z tyłu - okolice ramy, mocowania el. zawieszenia do nadwozia. Jeżeli wszystko mocne zdrowe blaszysko, powierzchownie pokryte tylko rudą nie ma się czego obawiać - śmiało brać.
Potem tylko porządne mycie ciśnieniem, wydrapanie grubej rdzy i przykrycie reszty dobrym preparatem bitumicznym do podwozi. Drugi raz już robił nie będziesz. A jak się pobawisz w środki antykorozyjne do profili zamkniętych, jakieś Tectyle i inne cuda-wianki jak niektórzy stosują to już "dzieci po dzieciach"...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
sidorboss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pt wrz 19, 2014 11:57
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: sidorboss » pt wrz 19, 2014 20:53

Witam serdecznie. Przymierzam się do kupna modelu GOLF. Są dwie opcje albo seria IV albo V
Po długich namysłach postanowiłem postawić na model IV z racji większej niezawodności starszych silników. Odnośnie motoru wybieram DIESEL 1.9

Teraz moje zapytania. Jaki silnik wybrać. Wytypowałem SDI lub mocniejsze 90 i 110 KM
Inne wersje wykluczam
Moje zapytanie który z tych trzech wybrać i jak rozpoznać czy są na pompowtryskach czy na zwykłej pompie oraz czy mają dwumas czy nie.

Dodam że bardziej będę szukał wersji kombi więc te SDI może nie zdać egzaminu.

Proszę o porady odnośnie tych wersji , ich niezawodności oraz pompy i koła.

Pozdrawiam
Sidor


Transport Wrocław z IV w składzie.

Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2352
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: herbu » pt wrz 19, 2014 21:45

sidorboss pisze:Moje zapytanie który z tych trzech wybrać
To zleży od tego, czego oczekujesz od auta.
Jeśli mega niskich kosztów eksploatacji, niezawodności i niskiego zużycia paliwa, to SDI
Jeśli dynamiki, to TDI
sidorboss pisze:jak rozpoznać czy są na pompowtryskach czy na zwykłej pompie
Najprościej sprawdź w dowodzie jaką ma moc - jeśli 90 lub 110 KM to masz na zwykłej pompie, jeśli 101, 115, 130 lub 150 KM to masz pompowtryski
sidorboss pisze:czy mają dwumas czy nie
SDI nie ma, pozostałe w 99,9% mają, chyba że jest to seria z początku produkcji lu ktoś już zmienił na koło sztywne
sidorboss pisze:Dodam że bardziej będę szukał wersji kombi więc te SDI może nie zdać egzaminu
Rade da, ale jedynie po mieście. Na trasę się nadają, jeśli nie chcesz wyprzedzać. Owszem, jak się rozpędzi to jedzie, ale rozpędzanie długo trwa.
Szukaj dobrego TDI, a już czy na pompie czy na pompowtryskach, to obojętne - jak znajdziesz dobrego, to będzie jeździł...


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
kostek007
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: czw sie 05, 2010 10:12
Lokalizacja: Piekary Śląskie

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: kostek007 » pt wrz 19, 2014 23:01

sidorboss pisze:oraz czy mają dwumas czy nie.
Tylko w silniku 1.9 TDI 90 AGR nie ma dwumasu (z początku produkcji bodajże do 2000r. był klepany - ale mogę się mylić co do daty), a w pozostałych są ;) W 90km AHL już jest (silnik trochę młodszy) ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości