kostek007 pisze:
Wady:
słynne nity w skrzyniach - poprawili je z 9mm na 11mm dopiero w czerwcu 2001 roku. Mój golf jest z początku maja 2001r. także teoretycznie chyba mam 9mm , ale praktycznie nie wiem heh. Skrzynia u mnie, jak na razie spisuje się idealnie(nie chcę też zapeszać) - nigdy nie była robiona
- falowanie obrotów - też słynny problem w tych silnikach, ja mam falowanie tylko na gazie, co prawda nie dzieje mi się to cały czas, nie wiem od czego to zależy, a o dziwo na benzynie nie mam tego. Nic z tym nie robię, bo te silniki tak mają... Kiedyś czytałem na forum, że nawet fabryka wgrała nowe mapy, to też to nic nie pomogło, bo ktoś kiedyś jechał z forum z tym i nie potrafili sobie z tym poradzić.
- u niektórych bierze olej, u mnie odpukać nic - nie chcę też zapeszać
- jak na 105km to szału nie ma, niestety VW tutaj się nie popisał, porównując np. do hondy 100stu konnej - fakt masa robi swoje.
Kilka tych wad jest, na forum pisze o tym silniku naprawdę sporo. Ale z drugiej strony nie ma silników idealnych. Każdy ma swoje plusy jak i minusa.
Plusem na pewno jest to, że idealnie nadaje się do gazu. 16v ma niskie spalanie.
Co do spalania, mi w mieście bierze przy delikatnej jeździ 7.5l gazu, benzyny myślę, że z 7l.
Natomiast jak się spieszę gdzieś i nie patrzę na ekonomikę, to w granicach 10l. Natomiast w 8v spalanie 9l w mieście trzeba przyjąć, delikatne jeżdżenie
Spójrz sobie na autocentrum, czy motostat - tam masz wszystko idealnie napisane, ile pali
W trasie przy normalnej jeździe pali mi 6-6.5l gazu zależy też od natężenia ruchu, nie wiem jak wygląda w 8v.
Co do odmy na pewno występuje w 1.4, szczerze nie wiem, jak się ma to 1.6 - ja przynajmniej nie mam, jak na razie
Ale na 1.4 nie patrz, bo tam nie ma czym jechać. Żeby się rozpędzić do 100km/h to trzeba otworzyć kalendarz - wiem to z swojego doświadczenia, bo nie jednym 1.4 jechałem mk4 i nie polecam tego silnika(większa część osób Ci to powie na forum
). A spalanie praktycznie te same co w 1.6.
Co do rozważania między TDI, a 1.6, to wszystko zależy ile robisz km, bo jak sporo i głównie trasy to bym chyba wziął TDI - najlepiej 110km, żeby była frajda z jazdy lub 90km AGR bez dwumasu + czip.
A jak chcesz benzyna + gaz to bym szukał 2.0 + lpg 115km silnik stary dobry silnik, jeszcze z mk3 - potem co prawda był poddany lekkiej modyfikacji, ale jest to sprawdzona konstrukcja. Jedyną wadą to bierze olej, ale da się to ogarnąć - jest temat o tym na forum
Jeśli nie patrzysz, aż tak na ekonomię to 1.8T + lpg 150km, to już fajnie jedzie, spalanie rzędu 10(bardzo ekonomicznie)-13l. 1.8 125km nie polecam, trzeba go kręcić na wysokie obroty(wysokie spalanie
), żeby jechał. Czy polecam 1.6 ? Hmm... do zwykłego toczenia silnik idealny, jeśli nie zależy Ci na przyspieszeniu, czy też żeby być pierwszy na światłach. Jakbym teraz kupował znowu mk4, to bym szukał 2.0+lpg - choć ich jest stosunkowo mało na rynku, albo 1.8T + lpg. Ale też (jak na razie) złego słowa nie mogę powiedzieć na 1.6 ma tam swoje wady, ale da się z tym żyć. Jedynie brakuje mi trochę mocy w nim, bo czasami chciało by się żeby był troszkę szybszy, ale ja kupując ten samochód kierowałem się głównie ekonomiką i spełnia on te wymagania.
Choć też trzeba wziąć pod uwagę, że aż taki ten silnik nie jest zły, bo montowali go w mk5, mk6, skodzie octavii i innych tylko wiadomo trochę zmodyfikowany...