***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Najbardziej optymalną benzyną pod względem spalanie/moc jest 1.8T, w żadnym wypadku 2.3. Na dodatek 1.8T jest podatny na w miarę tanie zwiększenie mocy, a w 2.3 nie wiele zdziałasz.
Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Chciałeś powiedzieć raczej że z pojemnościami takimi jak 2.3; 2.8; 3.2 niewiele zdziałasz mając cienki portfel.Craash pisze:Najbardziej optymalną benzyną pod względem spalanie/moc jest 1.8T, w żadnym wypadku 2.3. Na dodatek 1.8T jest podatny na w miarę tanie zwiększenie mocy, a w 2.3 nie wiele zdziałasz.
Wbrew pozorom nie oszukujmy się drodzy państwo silnik 1.8T to silniki które są podatne na zwiększenie mocy ale w granicach mało czy średnio zasobnego portfela, a w/w jednostki również się nadają na takie dłubanie ale tutaj zaczyna się prawdziwie zaawansowany tuning gdzie trzeba odprężać jednostkę dokładać turbo itp. itp. i na pewno są bardziej wytrzymałe niż 1.8T które w swojej klasie jest nade wytrzymały.
Więc nie piszcie mi tu takich rzeczy że silniki 2.3 czy inne wolnossaki są nie rozwojowe, są nierozwojowe dla kogoś kto nie ma pieniędzy bez urazy dla nikogo.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Ja nie mówię o żadnym rozwijaniu. 2.3 150km i nic nie chcę w nim ruszać, tyle mi starczy. Mam na myśli koszty eksploatacji i paliwo, nie chcę w nim grzebać.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Dokładnie, miałem na myśli koszt ewentualnych zmian.
Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
W takim razie jak kształtuje się realne spalanie w 1.8T i koszty ekploatacji. Czy w związku z zastosowaniem turbo nie są zbliżone do silników tdi ?
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
wszystko zależy od kierownika i stanu technicznego sprzętukrisovski pisze: jak kształtuje się realne spalanie w 1.8T i koszty ekploatacji.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
-
- Użytkownik
- Posty: 460
- Rejestracja: pn kwie 02, 2007 21:37
- Lokalizacja: Wysoka/Wrocław
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
co do spalania i kosztów eksploatacji (wypowiadam się jako biedak który ma na głowie hipotekę, 1 dziecko przy dochodach na poziomie średniej krajowej dla mnie i mojej małżowiny, któremu szkoda $ na VW). 2 sytuacje rozpatrujemy. Jeżdże golfem3 td, spalanie po wrocku bez wiekszego stania w korkach (oczekiwanie na przejazd przez skrzyżowania 2 cykle nie są korkiem) na poziomie 7 l on (czystego on z shella). Technika jazdy - odpalenie i jazda od razu - bez "rozgrzewania" silnika, cykle świetlne znam - wiem kiedy zdążę (wtedy but) jak nie to na pół sprzęgle, z górki (konia z rzędem temu kto ją znajdzie we Wrocku) na biegu, nie pałuje silnika kiedy jest zimny (turbo). Poza wymianami eksploatacyjnymi (olej, sprzęgło [po 300 000], płyn hamulcowy itp) - nic(poza klinem wału).
Sytuacja 2: odpalam, auto trypla aż się niby rozgrzeje, co światła to ogień. Kosztów nie jestem w stanie określić.
Jak dbasz tak masz, tyle masz - po prostu. (dla Paska 1,8 t, na 4 biegu przy prędkości 60 km/h pod górkę (okolice Karpacza) komp pokazywał zuzycie 7l pb - jak źle pamiętam to przepraszam)
Sytuacja 2: odpalam, auto trypla aż się niby rozgrzeje, co światła to ogień. Kosztów nie jestem w stanie określić.
Jak dbasz tak masz, tyle masz - po prostu. (dla Paska 1,8 t, na 4 biegu przy prędkości 60 km/h pod górkę (okolice Karpacza) komp pokazywał zuzycie 7l pb - jak źle pamiętam to przepraszam)
Było MK3 AAZ jest Accord 6 F18b2 i Leon ASV.
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Rozumiem co chcesz powiedzieć, kwestia spalania jest nieco indywidualną sprawą, jednak są pewne bariery, poniżej których nie zejdziesz choćbyś nie wiem jak spokojnie jeździł. Zresztą jeśli chcę kupić takie auto to nie po to, żeby później każdy kilometr mnie przyprawiał o ból głowy. Jednak rozbieżności w informacjach jakie czytam są spore. Niektórzy piszą, że przy normalnej jeździe i od czasu do czasu depnięciu da się to spalanie trzyamć na poziomie 10 - 11l. Natomiast czytałem też już takie opinie, gdzie pisano, że bierze 15l i to nie jest nie wiadomo jaki osiąg. Druga sprawa czy koszty napraw w benzynie doładownej turbo są na podobym poziomie co w tdi ? Diesel odstraszał mnie przede wszystkim właśnie kosztami ekspolatacji, z kolei wolnossąca benzyna właściwie chyba dopiero od pojemności 2.3 jest w stanie zagwarantować jakieś tam wrażenia z jazdy.
- Lisu08
- Użytkownik
- Posty: 441
- Rejestracja: pn lut 01, 2010 17:25
- Lokalizacja: Warszawa-Zakręt
- Kontakt:
VW Bora od 2000r jaki silnik wybrać?
Witam wszystkich. Po dłuższej nieobecności na forum zacząłem poszukiwania auta, mam nadzieję że moderatorzy będą wyrozumiali i nie usuną tego wpisu, gdyż nie będę wklejał konkretnych ofert z tego powodu że mam zamiar sprowadzić auto od naszych zachodnich sąsiadów. Szukam VW Bory w sedanie albo e46 ale pytanie dotyczy VW.
Jaki silnik polecacie między jednostkami 2.0 8v, 1.6 16v? Nie będę montował gazu, najczęściej robię odcinki 25km do pracy nie stojąc w korkach, budżet jaki chcę przeznaczyć na auto to 11tys. Nie biorę pod uwagę silnika 1.8 20v (bez turbo) słyszałem że ta jednostka nie należy do udanych, i jak się orientuję to chyba nawet nie była produkowana po lifcie? Chciałbym poznać ocenę osób które posiadają lub posiadały auto z taką jednostką. Pozdrawiam
Jaki silnik polecacie między jednostkami 2.0 8v, 1.6 16v? Nie będę montował gazu, najczęściej robię odcinki 25km do pracy nie stojąc w korkach, budżet jaki chcę przeznaczyć na auto to 11tys. Nie biorę pod uwagę silnika 1.8 20v (bez turbo) słyszałem że ta jednostka nie należy do udanych, i jak się orientuję to chyba nawet nie była produkowana po lifcie? Chciałbym poznać ocenę osób które posiadają lub posiadały auto z taką jednostką. Pozdrawiam
-
- Ma gadane
- Posty: 234
- Rejestracja: śr kwie 23, 2014 16:13
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
odpusc e46 calkowicie w tej twocie... chyba ze chcesz miec problemy:) za 11 mozesz kupic rok 2000 1.8 T ... wiadomo ze tutaj nie bedzie miala tak duzego znaczenia awaryjnosc silnikow jako taka, tylko realny stan danego egzemplarza wiesz ocb
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
silnik 1.8T jest równie ciężko znaleźć jak e46 w tej kwocie. Szukałem godnego uwagi w tej kwocie i znalazłem praktycznie same Lipy nic ciekawego nie było.vwmaniac19911991 pisze:odpusc e46 calkowicie w tej twocie... chyba ze chcesz miec problemy:) za 11 mozesz kupic rok 2000 1.8 T ... wiadomo ze tutaj nie bedzie miala tak duzego znaczenia awaryjnosc silnikow jako taka, tylko realny stan danego egzemplarza wiesz ocb
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
BMW 3ki z takich roczników to niemal każda jest w posiadaniu albo przeszła przez ręce jakiegoś młodocianego "miszcza" kierownicy.
Ja bym się od tego trzymał z daleka.
Ja bym się od tego trzymał z daleka.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Chciałeś powiedzieć miszcza zakrętówPiasek pisze:BMW 3ki z takich roczników to niemal każda jest w posiadaniu albo przeszła przez ręce jakiegoś młodocianego "miszcza" kierownicy.
Ja bym się od tego trzymał z daleka.
- Lisu08
- Użytkownik
- Posty: 441
- Rejestracja: pn lut 01, 2010 17:25
- Lokalizacja: Warszawa-Zakręt
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
faktycznie odpuszczam e46 bo i moja Żona nie chce żebym jeździł bmw:P Mk4 1.8t fajna sprawa ale nie chcę się już ładować w nie młode auto z turbo, a co do tego 1.6 16v to co mechanik to inne zdanie, podobno rozrząd tam potrafi wcześniej strzelić? 1.6 8v nie chcę bo już wolę 2.0 kupić, myślałem że ktoś coś powie na temat tych 16sto zaworówek?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości