***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Budzetu nie podalem. Chcialbym wydac nie wiecej niz 12 000zl niezaleznie od wersji silnika TDI/GTI. Oplaty osobno. Rocznik dowolny, przebieg wlasciwie tez o ile nie przekracza znacznie 300 000km. Czyli najlepiej z racji stanu turbobenzyn i ich ilosci, malego budzetu isc w 1.9TDI 110KM z VP plus ew. czip? Poza argumentem ceny nie widze innych korzysci. Kopcenie przy dodaniu gazu, problem odpalenia zima, wieksze ryzyko awarii osprzetu silnika (chyba), a rocznie jezdze jakies 10 000-15 000km z czego praktycznie calosc to trasa. Niby uzytkujac diesela mozna przy takich przebiegach zaoszczedzic rocznie ten litr, no 1,5l na 100km w !trasie! czyli przeliczajac na szybko jakies 1000zl ale czy nie zostawie tego w serwisach na wtryski, pompe? Innych wersji niz z turbo nie biore pod uwage. Mam dosc wolnossacych silnikow
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Sprawne TDI nawet przy gazie w podłodze nie kopci, a jak zadbasz o podstawową obsługę to podczas mrozów odpalasz jakby było +25.güt pisze: Kopcenie przy dodaniu gazu, problem odpalenia zima
1.8T też nie jest takie bezobsługowe jak Ci się wydaje, a na dodatek lubi olej.
Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Dokładnie - zawsze byłem zwolennikiem LPG do czasu gdy nie kupiłem pierwszego diesla. Wybór padł na SDI, bo trochę się bałem diesla, więc zminimalizowałem możliwość występowania problemów. Obecnie mam 4 auta - wszystkie diesle - starsze na pompie, nowsze na pompowtryskach i zdecydowanie polecam. Jak kupisz auto niezajeżdżone, to będzie bezobsługowe (oczywiście poza standardowymi czynnościami)Craash pisze:Sprawne TDI nawet przy gazie w podłodze nie kopci, a jak zadbasz o podstawową obsługę to podczas mrozów odpalasz jakby było +25.
1.8T też nie jest takie bezobsługowe jak Ci się wydaje, a na dodatek lubi olej.
-
- VW Baron
- Posty: 3269
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
- Lokalizacja: WOT
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
güt pisze:Rocznik dowolny,
nikt nie da gwarancji, że nic się nie zepsuje w kilkunastoletnim tdi, ale tak samo w 1.8t może się coś zwalić i też będą koszty bo tam też jest dwumas i turbina i paliwo też podają wtryskiwacze ( oczywiście inne ) i jest masa innych części i osprzętu. Takie kalkulacje zawsze muszą uwzględniać poprawkę na to, że to nie będzie tak idealnie bezawaryjnie.güt pisze:czyli przeliczajac na szybko jakies 1000zl ale czy nie zostawie tego w serwisach na wtryski, pompe?
Uniknąć takich kosztów to można w 1.6 Sr gdzie nie ma turbin itd ale też i mocy pod nogą mało
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Coś za coś. Nie ma ideału.art_2008_a_ pisze:güt pisze:Rocznik dowolny,nikt nie da gwarancji, że nic się nie zepsuje w kilkunastoletnim tdi, ale tak samo w 1.8t może się coś zwalić i też będą koszty bo tam też jest dwumas i turbina i paliwo też podają wtryskiwacze ( oczywiście inne ) i jest masa innych części i osprzętu. Takie kalkulacje zawsze muszą uwzględniać poprawkę na to, że to nie będzie tak idealnie bezawaryjnie.güt pisze:czyli przeliczajac na szybko jakies 1000zl ale czy nie zostawie tego w serwisach na wtryski, pompe?
Uniknąć takich kosztów to można w 1.6 Sr gdzie nie ma turbin itd ale też i mocy pod nogą mało
Nie ma takich samochodów co były by w tej cenie i bezobsługowe.
Chcesz bez obsługowy to kup nowy ale i tak nie zawsze bo w nowym też może coś się zepsuć.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
tam rolę obsługi przejmuje serwis bo samemu coraz częściej żarówki nawet w lampie nie zmieniszXandar pisze:Chcesz bez obsługowy to kup nowy
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Nie zrozumielismy sie Diesela kupujemy zeby zaoszczedzic na paliwo. W moim przypadku nie beda to duze oszczednosci co juz obliczylem. Prawdopodobienstwo wystapienia usterki w dieselu przy tak rzadkim uzywaniu, gdzie auto bedzie mialo wyzszy przebieg wydaje sie byc wieksze, a co za tym idzie jest duza szansa, ze pieniadze zaoszczedzone na nizszym spalaniu i tak zostawie w serwisie. Wydaje mi sie tez, ze koszt utrzymania diesela w dobrej kondycji jest wyzszy niz porownywalnie skomplikowanej benzyny 1.8T sadzac po chmurze czarnego dymu, sadzy(?) jakie wypuszcza wiekszosc silnikow wysokopreznych na drogach i trudnosci w odpaleniu. Szczegolnie boje sie wtryskow i pompy. Nigdzie nie pisalem, ze auto ma byc bezobslugowe!
Caly czas zastanawiam sie czy jest sens rezygnowac z 1.8T ktorego charakterystyka bardzo mi odpowiada nie liczac krotkiej skrzyni na rzecz TDI. To co napisalem powyzej to tylko moje gdybania pewnie oderwane od rzeczywistosci, bo wiedze mam ale teoretyczna. Nigdy nie mialem wlasnego turbodiesela ani turbobenzyny. Jesli moje rozwazania maja sie nijak do rzeczywistosci, to nie naskakujcie na mnie, ze jestem hejterem dieseli i nic nie wiem o eksploatacji aut, naprawach tylko wyprowadzcie mnie z bledu. Nie jestem napalony wylacznie na 1.8T i o ile pojawi sie ciekawsza alternatywa i przekonam sie do niej wybiore inny silnik. Przeciez zalezy mi na korzystnym zakupie. Szkoda ze tych 1.8T w dobrej kondycji jest tak malo
Caly czas zastanawiam sie czy jest sens rezygnowac z 1.8T ktorego charakterystyka bardzo mi odpowiada nie liczac krotkiej skrzyni na rzecz TDI. To co napisalem powyzej to tylko moje gdybania pewnie oderwane od rzeczywistosci, bo wiedze mam ale teoretyczna. Nigdy nie mialem wlasnego turbodiesela ani turbobenzyny. Jesli moje rozwazania maja sie nijak do rzeczywistosci, to nie naskakujcie na mnie, ze jestem hejterem dieseli i nic nie wiem o eksploatacji aut, naprawach tylko wyprowadzcie mnie z bledu. Nie jestem napalony wylacznie na 1.8T i o ile pojawi sie ciekawsza alternatywa i przekonam sie do niej wybiore inny silnik. Przeciez zalezy mi na korzystnym zakupie. Szkoda ze tych 1.8T w dobrej kondycji jest tak malo
-
- VW Baron
- Posty: 3269
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
- Lokalizacja: WOT
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
i tak i nie tylko. Tak gdy diesla kupuje firma dla handlowca co ma dużo jeździć.güt pisze:Nie zrozumielismy sie Diesela kupujemy zeby zaoszczedzic na paliwo.
ja robię średnie przebiegi i aby zaoszczędzić kupiłem 1.6 z gazem to najtańsze rozwiązanie było. No chyba, że ma się dostęp do ropy ze wschodu.
Diesla kupił bym dla mocy ... dla skrzyni 6 biegowej, dla podatności na mody, dla momentu obrotowego... bo na oszczędności na paliwie to bym tak nie liczył bardzo.
no i to właśnie jest problem !güt pisze:Szkoda ze tych 1.8T w dobrej kondycji jest tak malo
bo jest ich mało a za 10-12 tys raczej ciężko aby to było w bardzo dobrym stanie
włączając do grupy poszukiwań mocne tdi zwiększa się szansa na znalezienie czegoś w lepszym stanie tak jak pisał Xandar
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
zależy jakiego. Na przykładzie mojego prywatnego Caddy 1.9TDI ALH (czyli legenda na klasycznej pompie wtryskowej) którym od momentu zakupu zrobiłem 180 tyś km (przez 6 lat) awarię miałem tylko jedną - zdechł przekaźnik N109 w skrzynce bezpieczników. Cała naprawa to był koszt 85zł za nowy, ORI przekaźnik VW + 6h czekania zanim mi go przywiozą. Jeżeli dodamy do tego że średnio-roczne spalanie utrzymuje się poniżej 6L a w czasach kiedy ja nim jeździłem od wiosny do jesieni utrzymywało się w przedziale 5,1-5,3 litra wypada ogólnie stwierdzić iż to bardzo oszczędny silnik i trwała, bezproblemowa oraz tania w utrzymaniu konstrukcjagüt pisze:Wydaje mi sie tez, ze koszt utrzymania diesela w dobrej kondycji jest wyzszy
Problem zaczyna się kiedy chcesz sobie sprawić CR`a który najczęściej przyjechał do naszego kraju ponieważ poprzedni właściciel został poinformowany o czekających go wkrótce sporych kosztach wymiany kpl układu wtryskowego oraz filtra cząstek stałych i dwumasy co łącznie przekroczyłoby wartość pojazdu.
W PL został on naprawiony poprzez cofnięcie licznika do wartości akceptowalnych przez nabywców (czyli z jedynką z przodu podczas gdy było prawie trzy albo ponad trzy) i wówczas mamy okazję na własnej skórze bardzo boleśnie się przekonać ile kosztuje utrzymanie diesla który nie dość że jest bardzo kosztowny w naprawach i diagnostykach to jeszcze miał palić 5 a pali 8,5 na dodatek najdroższego obecnie paliwa i nie ma co liczyć na to ze ten fakt się kiedyś zmieni - już nie wrócą te czasy kiedy benzyna kosztowała 3zł a ON połowę tego.
Dlatego wracając do meritum:
i tak Ty płacisz
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Dzieki Panowie, juz wszystkie praktycznie jasne. W przypadku pompy, ryzyko ze bedzie lala paliwo w porownaniu do wtryskow jest mniejsze i mniej kosztowne? W moim przypadku najlepszy bylby TDI 6biegowy czyli zostaja mi modele ktore mialy fabrycznie 130KM i 150KM. Z drugiej strony czy one nie mialy turbiny o zmiennej geometrii i CR? Budzet jest elastyczny i ewentualnie kilka zl moglbym dorzucic do lepszej wersji.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
naprawienie tego - czyli w praktyce wymiana kilku głównych uszczelek których kpl (ori Boscha) kosztuje ok 30zł to żaden problem i masz szczelnągüt pisze:W przypadku pompy, ryzyko ze bedzie lala paliwo w porownaniu do wtryskow jest mniejsze i mniej kosztowne?
tutaj z kolei masz już tylko pompowtryski - zupełnie inna konstrukcja układu niż klasyczne VPgüt pisze:zostaja mi modele ktore mialy fabrycznie 130KM i 150KM
nie wiem czy wszystkiegüt pisze:czy one nie mialy turbiny o zmiennej geometrii
CR`y to były 2-litrówki - ale nie wszystkie i obecne 1.6TDIgüt pisze:CR?
Musiałbyś się posługiwać oznaczeniami kodowymi konkretnego silnika jaki bierzesz pod uwagę - wówczas uzyskasz odpowiedz na wszelkie nurtujące cię pytania bo jak na razie to widzę iż masz kpl galimatias w głowie. Mieszasz VP z PD a PD z CR
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
-
- Użytkownik
- Posty: 453
- Rejestracja: sob sty 19, 2008 15:59
- Lokalizacja: Otwock
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Jest jeszcze wersja 116 hp i skrzynia 6, wszystkie tdi od 110 hp mialy turbo o zmiennej geometri, nawet 90 konne to tylko silnik o ozn. Agr mial proste turbo, CR to zupelnie inny rodzaj zasilania , nie bylo go w mk 4. Wersje 115,130 i 150 hp to PD, czyli pompowtryski, bardzo dobre silniki, za te 10-12k zl powinienes znaleźć zadbana 115hp, w trase ze skrzynia 6 super rozwiązanie, przy tych 140 km/h na autostradzie niskie obroty i niewielkie spalanie, o turbo się nie martw, bo przy takim użytkowaniu lopatki napewno Ci sie nie zapieka...
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Przekopalem Internet i juz wiem, ze o ile chcialbym TDI VP musialbym poszukac 90KM (czy kazdy 90KM jest bez dwumasu?) lub 110KM ze zmienna geometria lopatek turbosprezarki. Nie chcialbym wydawac na nowe wtryskiwacze duzych pieniedzy w porownaniu z regeneracja pompy VP, ktora doprowadze do porzadku za czapke gruszek, chociaz bardzo, bardzo kusi mnie ten silnik 115(6)KM i 130KM z 6biegowa skrzynia. Pozniej poszukam jeszcze informacji na temat predkosci obrotowej silnika dla tych dwoch wariantow skrzyn. Nie wiem po prostu czy ten luksus jest warty ryzyka. W koncu wymiana wtryskow to kilka tysiecy. Ewentualnie jest sens kupowania najprostrzego 90KM TDI bez dwumasu, VTG i podciagniecia go do przynajmniej 130KM? Czy taki silnik bedzie trwaly?
Moge zdradzic, ze prawdopodobnie watek skonczy sie na wyborze 110KM 5b z VP lub ew. 116/130KM 6b z PD. Dziekuje za wszystkie informacje do tej pory i czekam na kolejne
Moge zdradzic, ze prawdopodobnie watek skonczy sie na wyborze 110KM 5b z VP lub ew. 116/130KM 6b z PD. Dziekuje za wszystkie informacje do tej pory i czekam na kolejne
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
ale jakie to pieniądze ??güt pisze:Nie chcialbym wydawac na nowe wtryskiwacze duzych pieniedzy
Wiesz ile kosztuje kpl fabrycznie nowych wtrysków do VP ?
ok tysiąca złotych i w zasadzie jeżeli twój nei ma przejechane miliona kilometrów nie ma potrzeby ich zmieniać.
Chyba że chcesz się pobawić w mody to kupujesz takiego ALH gdzie masz turbo z VNT i pakujesz mu kpl 216tek + dobry program i witamy w świecie 140-150 konnych turbodiesli
Chyba że od razu trafi ci się ASV (110KM) to samym softem za kilka stów uzyskasz ten sam wynik.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości