***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

ODPOWIEDZ
Sleeky
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lis 26, 2013 20:20
Lokalizacja: Radom

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Sleeky » wt lis 26, 2013 21:17

Witam,

Za niedługo mam 18 urodziny i zamarzyłem sobie Golfa mkII lub Jettę mkII. Samochód zamierzam głównie użytkować na trasie dom-szkoła-dom, czasem jakieś wypady z kolegami za miasto. Teraz moje pytanie, czy z silnikiem 1.3 benzyna lub 1.6d da radę jeździć jakoś w miarę sprawnie, chodzi mi np. czy bez większych problemów (i hałasu) rozpędzi się do jakiś 110 km/h na ekspresówce przy 4 osobach na pokładzie? Czy może lepiej poszukać czegoś mocniejszego? Nie potrzebuję mega przyśpieszenia, ale w drodze na działkę przejeżdżam połowę trasy (czyli jakieś 20km) po S7 i nie chciałbym robić za zawalidrogę.



barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: barto125 » wt lis 26, 2013 22:21

szukaj 1.6 td lub 1.8 w benzynie, trochę mocy się przydaje.



Sleeky
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lis 26, 2013 20:20
Lokalizacja: Radom

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Sleeky » wt lis 26, 2013 22:29

tzn. tak jak pisałem, tyle mi mocy by starczyło żeby spokojnie te 110 pojechać i nie tamować ruchu. to będzie moje pierwsze auto, pierwsze doświadczenie za kółkiem, więc nie wiadomo ile mocy mi nie trzeba. a 1.6 w benzynie nie starczy, bo z 1.8 jak patrzyłem po ogłoszeniach to za dużo nie ma. głównie albo 1.3 albo 1.6 benzyna.



Awatar użytkownika
WichuTM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 671
Rejestracja: ndz maja 13, 2012 12:39
Lokalizacja: W-wa

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: WichuTM » wt lis 26, 2013 22:45

Przejedź się każdym albo przynajmniej dwoma silnikami i zdecyduj...



Awatar użytkownika
Jaworess
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 665
Rejestracja: pn sty 30, 2012 09:37
Lokalizacja: NOS
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Jaworess » śr lis 27, 2013 09:13

Tak jak barto125, pisze szukaj 1.6TD a najlepiej IC albo 1.8. Osobiście mogę polecić diesla bo bardzo mało pali "paliwa" :jezor:



Sleeky
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lis 26, 2013 20:20
Lokalizacja: Radom

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Sleeky » śr lis 27, 2013 15:24

Dzięki za odpowiedzi ;) ale tak jak WichuTM pisze, muszę się przejechać chociaż dwoma żeby ocenić który mi pasuje



erwinszczak_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: sob sty 19, 2008 15:59
Lokalizacja: Otwock

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady**

Post autor: erwinszczak_ » czw lis 28, 2013 12:22

1.6 w benzynie lepiej nie brać, bo jest na bardziej kłopotliwymi gazniku, 1.3 do jazdy 110km/h tez wystaczy, a przy tym duzo nie spali...



Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: herbu » czw lis 28, 2013 12:26

erwinszczak_ pisze:1.6 w benzynie lepiej nie brać, bo jest na bardziej kłopotliwymi gazniku, 1.3 do jazdy 110km/h tez wystaczy, a przy tym duzo nie spali...
Tylko i wyłącznie 1.8 RP. Monowtrysk, konstrukcja pancerna, części za grosze, a przy tym całkiem niezłe osiągi i spalanie porównywalne z 1.6, a nawet 1.3. I co najważniejsze - jest z czego wybierać - na rynku 1.8 to najpopularniejsza wersja.
Owszem TD, a w szczególności TDic to również świetny wybór, ale znalezienie sensownego SB-ka graniczy z cudem.


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: dominik7 » pn gru 02, 2013 01:07

Jeżeli masz wybierać pomiędzy 1,3 a 1,6D to wybierz diesla - mniej pali z 1,5l. Różnica w spalaniu między 1,3 a 1,8 też będzie niewielka, bo podejrzewam że na trasie to z 0,5/1l na 100km.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

ForeCast
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: ForeCast » ndz gru 08, 2013 12:50

Siemanko wszystkim. Mam pytanie do tych, którzy mieli dłuższą styczność z Astrą II w 2 wersjach silnikowych - konkretnie 1.6 8V i 2.0 16V. Skąd taka rozbieżność? No cóż, szkoda mi cabrio na robienie co 2 tygodnie 500 kilometrów, by potem stało na dworze pod akademikiem. Stąd właśnie pomysł na auto typowo na trasę - budżet to jakieś 7-8 tysi. Dlatego też te 2 silniki - 2.0 bo chcę mieć czym wyprzedzać na trasie, która jest stosunkowo wąska i uciążliwa z powodu dużej ilości TIRów. Z drugiej strony jeśli już mam mieć muła, to niech będzie trwały i nie pije oleju w ilościach idących w litry. Stąd moje pytania: jak w tych astrach wygląda sprawa z rdzą? Jeśli chodzi o LPG, to wiem że 1.6 to ideał, a co z 2.0? Jak wygląda ich awaryjność, czy też piją tyle oleju? To tak na szybko, jak ktoś ma jakieś spostrzeżenia, niech śmiało pisze. Pozdro!


Mój Golf:viewtopic.php?f=88&t=485892
Kupię zderzak przedni do Golfa mk3 w kolorze LP3G

Awatar użytkownika
Jaworess
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 665
Rejestracja: pn sty 30, 2012 09:37
Lokalizacja: NOS
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Jaworess » ndz gru 08, 2013 19:59

Miałem kiedyś służbową Astrę G tyle tylko że dostałem nówkę i jeździłem nią jakieś 2 lata więc wiadomo, nówka to inna bajka. Moja miała silnik 1.4 16v bardzo ekonomiczny cholernik w trasie palił jak diesel. Te 1.4 podeptane jakoś jechało w trasie a takie 2.0 to musi już zapierniczać, wspominam bardzo dobrze ten samochód ale jak na klepanie km to chyba bym się skłaniał ku 8 zaworówce, szkoda że nie wkładali tam tej 2 litrowej 8 zaworówki to by było idealne rozwiązanie i nie miał byś dylematu nie. Natomiast co do konsumpcji oleju to ecoteki lubią olej. Chyba tą 2 litrową szesnastkę bym sobie darował (to x20xe ten co w omegach, nie?). Jak tak to bym sobie darował.



Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: herbu » ndz gru 08, 2013 20:58

Jaworess pisze:a takie 2.0 to musi już zapierniczać,
No właśnie chyba niekoniecznie. Szwagier ma Astrę G kombi z silnikiem 2.0 16V. Nie wiem, czy to wina LPG, czy po prostu te silniki mają tak kiepską dynamikę, ale do 4 tys. obr. nic się tam nie dzieje - wg mnie jeździ to podobnie do Golfa IV 1.6 8V. Chyba, że ta Astra to jakaś padlina jest.


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

ForeCast
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: ForeCast » ndz gru 08, 2013 21:21

Jaworess pisze:szkoda że nie wkładali tam tej 2 litrowej 8 zaworówki to by było idealne rozwiązanie i nie miał byś dylematu nie
No wtedy sprawa byłaby jasna
Jaworess pisze:Natomiast co do konsumpcji oleju to ecoteki lubią olej. Chyba tą 2 litrową szesnastkę bym sobie darował (to x20xe ten co w omegach, nie?). Jak tak to bym sobie darował.
Dokładnie, to ten sam silnik. Z opinii niby tak dużo oleju nie bierze, no ale po pierwsze primo to są opinie z forum astry, po drugie primo ultimo to jednak ecotec, a one chyba w DNA mają zapisane spalanie oleju - wożenie bańki oleju w miarę świeżym aucie jest dla mnie dość dziwne i raczej nieakceptowalne.
herbu pisze: No właśnie chyba niekoniecznie. Szwagier ma Astrę G kombi z silnikiem 2.0 16V. Nie wiem, czy to wina LPG, czy po prostu te silniki mają tak kiepską dynamikę, ale do 4 tys. obr. nic się tam nie dzieje - wg mnie jeździ to podobnie do Golfa IV 1.6 8V. Chyba, że ta Astra to jakaś padlina jest.
Również zaczytałem, że te silniki są 16-zaworowe pełną gębą i do 3 tysięcy właściwie nic się nie dzieje. Druga sprawa to wadliwe uszczelniacze zaworowe które przepuszczają olej i zakłócają dynamikę
herbu, orientujesz się jak wygląda awaryjność jeśli chodzi o LPG? Dużej troski wymaga takie auto?

Przyznam, że myślałem iż mój wybór sklanial się będzie ku temu 2.0, bo ten 1.6 z 4 osobami na pokładzie będzie męczący przy normalnej szosowej jeździe.
Najprawdopodobniej zostanę przy vagu i poszukam a4 lub passata b5 z jakimś tdi lub 1.8T+lpg. Dzięki panowie za wszelkie podpowiedzi


Mój Golf:viewtopic.php?f=88&t=485892
Kupię zderzak przedni do Golfa mk3 w kolorze LP3G

Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: herbu » ndz gru 08, 2013 22:03

ForeCast pisze:herbu, orientujesz się jak wygląda awaryjność jeśli chodzi o LPG? Dużej troski wymaga takie auto?
Szwagier ma to auto około roku i generalnie z silnikiem nic się nie dzieje. Niestety nadkola wyglądają z każdym miesiącem coraz słabiej, poza tym dość często nawalają pierdoły (a to centralny przestaje działać, a to szyba nie chce się zamknąć, a to kierunkowskazy zamiast świateł drogowych się włączają...), a czasami jakieś grubsze sprawy (sprężarka klimy, coś w zawieszeniu). Fakt - auto ma przejechane grubo ponad 200 tys. km (ile dokładnie nie pamiętam). Jedyne co, to z silnikiem na razie przynajmniej, nic się nie dzieje, poza tym, że nie wykazuje, jak dla mnie, dynamiki adekwatnej do mocy.


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości