***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: wt paź 01, 2013 11:32
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Tu w sumie nie chodzi o to, że boję się o utratę mocy, boję się, żeby silnik nie był zarżnięty i nie pił oleju hektolitrami, tym samym, żeby nie trzeba było go remontować, bo przy tak starym samochodzie, może to przewyższyć jego cenę. Stąd mój pomysł z hamownią, no bo jak by nie patrzeć, moc silnika też świadczy o jego stanie.
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Jak pewnie wielu z Was wie, szukam dla siebie jakiegoś kombi. Coś pokroju Passata, A6 itp. Oglądałem już kilka A6, Passatów, ale nic ciekawego nie spotkałem. Budżet na auto do 15 tys. zł
Najbardziej podchodzi mi auto z LPG, choć i diesla nie skreślam.
Problem polega na tym, że w tych pieniądzach jakie chcę wydać na auto mogę szukać A6 z roczników do 99, Passata z roczników 01-02. Nie ukrywam, że aut z LPG w ogłoszeniach nie ma za dużo, a diesla sensownego ciężko znaleźć. Owszem czasem trafi się coś ciekawego, ale zazwyczaj gdzieś na 2 końcu Polski. I dlatego zastanawiam się nad inną opcją, a mianowicie, może watro poszukać czegoś innego, nowszego, niekoniecznie VAG-a?
Poczytałem trochę na necie, porozmawiałem ze znajomymi i zainteresowały mnie takie auta:
1. Galant z roczników 00-03 z silnikiem 2.0 lub 2.5 + LPG (wygląd rewelacyjny, niezawodność również, ale blachy słabe - w zasadzie każdy ma nadkola do roboty)
2. Citroen C5 2.0 + LPG, ewentualnie 2.0 HDI. Jest tego całkiem sporo, nie ma większego problemu ze znalezieniem auta kupionego w Polsce, od 1 właściciela, no i rocznikowo będzie najmłodsze, bo za 15 tys, znajdzie się już auto z rocznika 04-06. Warto się w coś takiego pakować? Jak wygląda ten HDI w eksploatacji?
Najbardziej podchodzi mi auto z LPG, choć i diesla nie skreślam.
Problem polega na tym, że w tych pieniądzach jakie chcę wydać na auto mogę szukać A6 z roczników do 99, Passata z roczników 01-02. Nie ukrywam, że aut z LPG w ogłoszeniach nie ma za dużo, a diesla sensownego ciężko znaleźć. Owszem czasem trafi się coś ciekawego, ale zazwyczaj gdzieś na 2 końcu Polski. I dlatego zastanawiam się nad inną opcją, a mianowicie, może watro poszukać czegoś innego, nowszego, niekoniecznie VAG-a?
Poczytałem trochę na necie, porozmawiałem ze znajomymi i zainteresowały mnie takie auta:
1. Galant z roczników 00-03 z silnikiem 2.0 lub 2.5 + LPG (wygląd rewelacyjny, niezawodność również, ale blachy słabe - w zasadzie każdy ma nadkola do roboty)
2. Citroen C5 2.0 + LPG, ewentualnie 2.0 HDI. Jest tego całkiem sporo, nie ma większego problemu ze znalezieniem auta kupionego w Polsce, od 1 właściciela, no i rocznikowo będzie najmłodsze, bo za 15 tys, znajdzie się już auto z rocznika 04-06. Warto się w coś takiego pakować? Jak wygląda ten HDI w eksploatacji?
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Może W210? Znam ten model na wylot i poza rdzą to genialny samochód. Do gazu najlepiej 280 lub 320. Jak diesel to polecam CDi - mało problematyczne i oszczędne silniki.
Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Już w jednym temacie rozmawialiśmy o galantach, na mój gust jak szukasz dużego auta, to galant jest świetnym wyborem, nie przejmuj się tak tą blachą, zrobisz raz, porządnie i masz spokój. Podłoga nie gnije jedynie tylne nadkola są słabym punktem więc zrobisz raz i będziesz miał spokój. W poliftach mocowanie amortyzatorów przednich "chyba" już nie koroduje.herbu pisze:1. Galant z roczników 00-03 z silnikiem 2.0 lub 2.5 + LPG (wygląd rewelacyjny, niezawodność również, ale blachy słabe - w zasadzie każdy ma nadkola do roboty)
Bywasz na forum Mitsumaniaków? Czasami się trafi jakiś forumowy Galant - mi takiego ktoś zwinął przed nosem i by nie było Bory
Zgadzam się, że to fajny samochód, komfortowy przede wszystkim i podróże nim to przyjemność, znajomy takiego ma, przedlifta, rocznik 98 chyba i to co się dzieje z budą to masakra, mój stary opel tak nie gnił jak to, wszystko rdzewieje, może po prostu taki egzemplarz trafił ale blacha skutecznie zniechęca mnie do tych samochodów.Craash pisze:poza rdzą to genialny samochód
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Nie, w210 odpada. Nie podoba mi się, żona mówi, że to auto dla starych dziadówCraash pisze:Może W210? Znam ten model na wylot i poza rdzą to genialny samochód. Do gazu najlepiej 280 lub 320. Jak diesel to polecam CDi - mało problematyczne i oszczędne silniki.
Bywam, obserwuję giełdę, ale rzadko wystawiane są auta.MaciekV5 pisze:Bywasz na forum Mitsumaniaków? Czasami się trafi jakiś forumowy Galant - mi takiego ktoś zwinął przed nosem i by nie było Bory
A myślicie nad tym Citroenem C5?
Golf V Plus - 1.6 - 102 KM
Witam
Szukałem na forum, ale albo cienko szukałem, albo po prostu nie ma informacji na temat komfortu jazdy tego modelu z tym silnikiem. Znajomy ma w passacie B5 właśnie ten silnik i w miarę mu to chodzi - spotkałem się jednak z opinią, że w Plusie to jakaś wielka porażka i że ogólnie nie poleca się tego auta z tym silnikiem, bo jest za słaby. Zastanawiam się nad zakupem Plusa właśnie z tym silnikiem i wsadzić gaz, ale te opinie mnie trochę przestraszyły.
Bardzo byłbym wdzięczny za informację od użytkowników jak się jeździe 102KM golfem plus.
Pozdrawiam
Szukałem na forum, ale albo cienko szukałem, albo po prostu nie ma informacji na temat komfortu jazdy tego modelu z tym silnikiem. Znajomy ma w passacie B5 właśnie ten silnik i w miarę mu to chodzi - spotkałem się jednak z opinią, że w Plusie to jakaś wielka porażka i że ogólnie nie poleca się tego auta z tym silnikiem, bo jest za słaby. Zastanawiam się nad zakupem Plusa właśnie z tym silnikiem i wsadzić gaz, ale te opinie mnie trochę przestraszyły.
Bardzo byłbym wdzięczny za informację od użytkowników jak się jeździe 102KM golfem plus.
Pozdrawiam
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
I to była dobra opinia. Powiem Ci, że jakiś miesiąc temu oglądałem Passata B5 z tym silnikiem. Pojeździłem nim i byłem przerażony dynamiką, a w zasadzie jej brakiem._Tomek pisze:spotkałem się jednak z opinią, że w Plusie to jakaś wielka porażka i że ogólnie nie poleca się tego auta z tym silnikiem, bo jest za słaby.
Choć może to był zajeżdżony egzemplarz, bo ojciec ma Octavie II z tym silnikiem i LPG, i całkiem sprawnie się to przemieszcza. Musisz sam przejechać się i ocenić. Generalnie jednak szału bym się nie spodziewał, choć do spokojnej jazdy wystarczy
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Szczerze powiem, że ten silnik wbrew opiniom o francuskich wynalazkach zaskakuje. Widziałem berlingo 2.0 hdi 90ps o przebiegu nieznanym, ale na liczniku było ponad 400tys, właściciel farmer lał do zbiornika co popadnie, oleju nie zmieniał i auto ledwie ale jeździło, więc zadbany hdi nie jest złym wyoborem. Jest trochę różnic pomiędzy różnymi wersjami, ja bym kupił 110koni.herbu pisze:Jak wygląda ten HDI w eksploatacji?
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Chciałem uniknąć ładowania się w koszty eksploatacyjne diesla - z tego co wiem to Golf V PLus w dieslu ma rozrząd na pasku, dwumas, filtr cząstek stałych. Co polecacie w takim razie zamiast silnika 1.6 - 102 KM w tym modelu ??
Szukam samochodu rodzinnego ze sporym kufrem - gdyby ktoś chciał coś innego polecić .
Szukam samochodu rodzinnego ze sporym kufrem - gdyby ktoś chciał coś innego polecić .
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Może jakieś kombi?_Tomek pisze:Szukam samochodu rodzinnego ze sporym kufrem - gdyby ktoś chciał coś innego polecić
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Myślałem na tym, ale po pierwsze - nie mieści mi się w garażu , pod drugie jest droższy, a po trzecie i tak staje przed dylematem wyboru silnika diesla czy benzyny - również 1.6 102km lub też coś tsi, fsi. Wagowo też podobnie oscylują więc przełożenie ciężar - moc - to samo.
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Znalezienie golfa plusa diesla bez dpf raczej ciężka sprawa. Rozrząd na pasku musisz zaakceptować w tej klasie, dwumas też nawet w benzyniakach. 1.9 TDI VP jest mniej problematyczny, ale to starsze auta. Nie pakuj się w tsi bo dopiero zobaczysz co to kłopoty z autem. Ten 1.6 102km to moim zdaniem najbardziej niezawodne rozwiązanie w autach z tych roczników. No chyba, że na bogato to audi b7 1.8t_Tomek pisze:Chciałem uniknąć ładowania się w koszty eksploatacyjne diesla - z tego co wiem to Golf V PLus w dieslu ma rozrząd na pasku, dwumas, filtr cząstek stałych. Co polecacie w takim razie zamiast silnika 1.6 - 102 KM w tym modelu ??
Szukam samochodu rodzinnego ze sporym kufrem - gdyby ktoś chciał coś innego polecić .
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Kurde to Audi to naprawdę już na wypasie - muszę sprawdzić czy do garażu mi się zmieści. A ten silnik dobry jest do zagazowania ??
Co do golfa plus 1.6 102KM - czy można porównać jazdę tym samochodem do jazdy seatem cordobą '96 z silnikiem 1.4 75 KM - czy jest jeszcze gorzej ?? Pytam bo czasem testuje teściowej powóz na dłuższe trasy i szału nie ma przy jeździe ale jak się go na obrotach przytrzyma to nie jest najgorzej. Martwi mnie jeszcze jedno, że takie żyłowanie słabszej jednostki na pewno nie pracuje na jej dłuższą żywotność.
Co do golfa plus 1.6 102KM - czy można porównać jazdę tym samochodem do jazdy seatem cordobą '96 z silnikiem 1.4 75 KM - czy jest jeszcze gorzej ?? Pytam bo czasem testuje teściowej powóz na dłuższe trasy i szału nie ma przy jeździe ale jak się go na obrotach przytrzyma to nie jest najgorzej. Martwi mnie jeszcze jedno, że takie żyłowanie słabszej jednostki na pewno nie pracuje na jej dłuższą żywotność.
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
To standardowy 16v. Nie będzie problemu._Tomek pisze: A ten silnik dobry jest do zagazowania
Te auta są kompletnie nieporównywalne. Cordoba 1.4 z 1996 ma 60 koni. Golf mający 102 konie jedzie całkiem całkiem i to obok 105 koni tdi w tym aucie najbardziej bezawaryjny silnik._Tomek pisze:Co do golfa plus 1.6 102KM - czy można porównać jazdę tym samochodem do jazdy seatem cordobą '96 z silnikiem 1.4 75 KM - czy jest jeszcze gorzej ??
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości