Piasek pisze:Polo 6N1 będzie spełniało wszystkie wymagania dla początkującego kierowcy z niewielkim budżetem na utrzymanie z jednym tylko mankamentem: znalezienie sztuki z ASB jest bardzo trudne bo mało tego w PL. W DE jest w czym wybierać. Sam dobrze wiesz że dobrze utrzymane 6N1 będzie znacznie lepszym wyborem niż nowsza generacja 6N "po przejściach" która na dodatek napakowana już jest nowszą i bardziej awaryjną elektroniką czy chociażby takimi pierdołami jak bardzo drogie i specyficzne świece zapłonowe do silnika 1.4, elektroniczne cewki zapłonowe itp.
Lupo, Arosa będą droższe w zakupie i utrzymaniu od Polo 6N1i mają kiepskie silniki przeważnie.
Chyba nie wiesz o czym piszesz... 6N to inaczej 6N1 i to jest lipa, blacha tragedia. 6N2 czyli poliftowe jest dużo lepsze jak pisali poprzednicy. Wątpie czy te nowsze 1.4 różnią sie aż tak od tych starszych, że świece itp są droższe, no ale ok nawet jakby to weź pod uwage, że auto to nie tylko silnik i ogarnięcie blacharki czy czegokolwiek też swoje kosztuje.
Nawet 1.0 byłby ok na początek, w aucie dla kobiety która ledwo co zdała prawko raczej nie należy stawiać mocy na 1-wszy plan. Inna sprawa, że te 1.0 ma spalanie nie wiele mniejsze od 1.4 o ile w ogóle będzie jakaś różnica. W zależności od sztuki można trafić na krótkie przełożenia skrzyni a wtedy przy wyższej prędkości dość wysokie obroty = spalanie w góre. Dlatego jakby trafił sie 1.4 w dobrym stanie to brać i sie nie zastanawiać, ale powinieneś kierować sie przede wszystkim stanem niezależnie od rodzaju silnika dlatego też 1.0 nie należy skreślać. 1.9 SDI jakby sie trafił zadbany to jeszcze lepiej, nie wiem tylko czy niektóre nie miały dwumasy tak jak w starszych 1.9D można było trafić na sztuki na jedno lub dwumasie.