Samochód z niemiec ... - procedury
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
- andrzej300
- Użytkownik
- Posty: 452
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010 20:39
- Lokalizacja: małopolska
- Kristensen
- Użytkownik
- Posty: 268
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 22:09
- Lokalizacja: Wlkp
Sprowadzony, ale nadal zarejestrowany w Niemczech. Niemieckie blachy z niebieskim paskiem, tzn, że auto nie jest wyrejestrowane w Niemczech.bakus1987 pisze:Jakie dokumenty powinienem dostać od handlarza kupując od niego samochód sprowadzony z Niemiec ? Autko na niemieckich blachach z niebieskim paskiem.
http://i62.tinypic.com/2rmkz1h.jpg
[IMG]http://i62.tinypic.com/2rmkz1h.jpg[/IMG]
http://oi62.tinypic.com/2rmkz1h.jpg
[IMG]http://i62.tinypic.com/2rmkz1h.jpg[/IMG]
http://oi62.tinypic.com/2rmkz1h.jpg
- Kristensen
- Użytkownik
- Posty: 268
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 22:09
- Lokalizacja: Wlkp
W jakim landzie, w jakim miescie? Generalnie blachy sie zdaje przy wyrejestrowaniu czy to kupujac od prywatnego (sprzedajacy idzie z kupujacym do niem wk), czy to kupujac na giełdzie ( Niemiec zabierze blachy) czy to z autohausu (auta są już wyrejestrowane).Woski pisze:nieprawda. moze byc auto wymeldowane na normalnych tablicach na jakich jezdza niemcy, z tym ze wtedy ma zdarty znaczek z herbem landu.Kristensen pisze:Sprowadzony, ale nadal zarejestrowany w Niemczech. Niemieckie blachy z niebieskim paskiem, tzn, że auto nie jest wyrejestrowane w Niemczech.
http://i62.tinypic.com/2rmkz1h.jpg
[IMG]http://i62.tinypic.com/2rmkz1h.jpg[/IMG]
http://oi62.tinypic.com/2rmkz1h.jpg
[IMG]http://i62.tinypic.com/2rmkz1h.jpg[/IMG]
http://oi62.tinypic.com/2rmkz1h.jpg
Ja wymeldowuje auta w Goerlitz/Sachsen (Wymeldowac auto moze kazdy kto posiada Brief, nie sa sprzawdzane zadne nasze dane, nie okazujesz umowy etc., mozesz wymeldowac w dowolnym urzedzie bez wzgledu na to skad pochodzi auto), gdzie babka po zdrapaniu nam znaczka z Herbem Landu z tablic pyta sie czy potrzebujemy je zabrac, czy chcemy zostawic im do zutylizowania.Kristensen pisze:Generalnie blachy sie zdaje przy wyrejestrowaniu czy to kupujac od prywatnego (sprzedajacy idzie z kupujacym do niem wk), czy to kupujac na giełdzie ( Niemiec zabierze blachy) czy to z autohausu (auta są już wyrejestrowane).
Zdarzalo mi sie tez kupowac auta w Nadrenii-Westf., gdzie wlasciciele mieli w bagazniku tablice od wymeldowanych aut. (bez Herbów of kors)
Koledzy,
sorki za moją postawę niedowiarka ale pewniej bym się czuł mając jakieś namiary na przepisy.
jakieś minimalne zasady ostroznościowe obowiązują - szczególnie jak sie chce wydac na auto 40-50 tys.
co musze sprawdzić wiedzieć kupując auto u handlarza w kwestii własności auta - skąd mam wiedzieć, ze auto nie jest kradzione lub zastawione w banku lub u leasingodawcy.
Po prostu mam uwierzyć na słowo handlarzowi i pomimo, że w dowodzie właścicielem jest ktoś inny i na oczy go nie widzę mam bez ŻADNEGO sparwdzania podpisać umowę z handlarzem i już???
aha i podpisuje umowę z handlarzem czy daje mi fakturę czy mozna tka lub tak?
w polsce wszystko bite lub bez historii - jadę do Niemiec 31-go zobaczyc jak tamtem rynek wygląda.
sorki za moją postawę niedowiarka ale pewniej bym się czuł mając jakieś namiary na przepisy.
jakieś minimalne zasady ostroznościowe obowiązują - szczególnie jak sie chce wydac na auto 40-50 tys.
co musze sprawdzić wiedzieć kupując auto u handlarza w kwestii własności auta - skąd mam wiedzieć, ze auto nie jest kradzione lub zastawione w banku lub u leasingodawcy.
Po prostu mam uwierzyć na słowo handlarzowi i pomimo, że w dowodzie właścicielem jest ktoś inny i na oczy go nie widzę mam bez ŻADNEGO sparwdzania podpisać umowę z handlarzem i już???
aha i podpisuje umowę z handlarzem czy daje mi fakturę czy mozna tka lub tak?
w polsce wszystko bite lub bez historii - jadę do Niemiec 31-go zobaczyc jak tamtem rynek wygląda.
jesli auto jest w kredycie/leasingu, to brief spoczywa odpowiednio u kredyto/leasingo-dawcy jak dokument poswiadczajacy wlasnosc. Powazne komisy nie wystawia ci umowy z poprzednim wlascicielem, wiec jesli chcesz byc pewien to omijaj handlarzykow Alibaba spod płotu, ktorzy dzialaja na lewo, a skup sie na powazniejszych partnerach biznesowych. Powodzeniaanko1973 pisze:skąd mam wiedzieć, ze auto nie jest kradzione lub zastawione w banku lub u leasingodawcy.
[ Dodano: Pon Maj 17, 2010 16:39 ]
jako osoba prywatna dostaniesz umowe kupna-sprzedazy.anko1973 pisze:aha i podpisuje umowę z handlarzem czy daje mi fakturę czy mozna tka lub tak?
- andrzej300
- Użytkownik
- Posty: 452
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010 20:39
- Lokalizacja: małopolska
- stonebridge69
- Gadatliwa bestia
- Posty: 549
- Rejestracja: śr sie 20, 2008 23:33
- Lokalizacja: MORDOR
- Kontakt:
witam kolegów - raz jeszcze dzieki za porady.
w końcu kupiłem u dilera VW - touran 2.0 TDI DSG, 7 miejsc 144 tkm przebiegu, Highilne, przebieg potwierdzony książką serwisową.
okazało sie że i w Niemczech sporo jest bitych naprawionych, nawet były informacje ze bezwypadkowe o okazywało się ze sa wypadkowe. okazja cenowa to to nie była ale nie szukałem okazji ale wózka który spełniałby moje oczekiwania. po przeglądzie krajowym auto bez zarzutu - zobaczymy jak będzie dalej. w piatek jeszcze wizyta w urzędach i ufam, ze w końcu będę miał krajowe tablice.
[ Dodano: 09 Cze 2010 11:27 ]
stonebridge 69
najprościej będzie zapytać w urzędzie i najlepiej jak ci dadza to na pismie bo teeoretycznie nie mają racji i nie mają podstaw do twierdzenia (ustnego !!!) , że niemiecki TUV jest nieważny.
tutaj masz troche więcej informacji na ten temat: http://www.wspolczesna.pl/apps/pbcs.dll ... /990073133
ja i tak zrobiłem pierwsze badanie bo Izba Celna (w warszwie) i tak chce jakiś dokument zgodności VIN za kóry musisz płacić a mi badania wygasały pod koniec grudnia tego roku więc i tak musiałbym je robić ponownie - fakt ze mniej płatne ale jeździć trzeba dwa razy,
w końcu kupiłem u dilera VW - touran 2.0 TDI DSG, 7 miejsc 144 tkm przebiegu, Highilne, przebieg potwierdzony książką serwisową.
okazało sie że i w Niemczech sporo jest bitych naprawionych, nawet były informacje ze bezwypadkowe o okazywało się ze sa wypadkowe. okazja cenowa to to nie była ale nie szukałem okazji ale wózka który spełniałby moje oczekiwania. po przeglądzie krajowym auto bez zarzutu - zobaczymy jak będzie dalej. w piatek jeszcze wizyta w urzędach i ufam, ze w końcu będę miał krajowe tablice.
[ Dodano: 09 Cze 2010 11:27 ]
stonebridge 69
najprościej będzie zapytać w urzędzie i najlepiej jak ci dadza to na pismie bo teeoretycznie nie mają racji i nie mają podstaw do twierdzenia (ustnego !!!) , że niemiecki TUV jest nieważny.
tutaj masz troche więcej informacji na ten temat: http://www.wspolczesna.pl/apps/pbcs.dll ... /990073133
ja i tak zrobiłem pierwsze badanie bo Izba Celna (w warszwie) i tak chce jakiś dokument zgodności VIN za kóry musisz płacić a mi badania wygasały pod koniec grudnia tego roku więc i tak musiałbym je robić ponownie - fakt ze mniej płatne ale jeździć trzeba dwa razy,
POMOCY
VW Golf Kombi III '96
jako że kolega siostry chce się zbyć auta gdyż za miesiąc kończy się mu przegląd
mam opcje DOSTAĆ takiego golfa za 1 euro ...
pytanie teraz czy opłaca się bawić w ściąganie go tu ...szukam najprostszej formy ściągnięcia go do Polski .
Szukam na forach cały dzień i widzę że sporo roboty z tym jest...
VW Golf Kombi III '96
jako że kolega siostry chce się zbyć auta gdyż za miesiąc kończy się mu przegląd
mam opcje DOSTAĆ takiego golfa za 1 euro ...
pytanie teraz czy opłaca się bawić w ściąganie go tu ...szukam najprostszej formy ściągnięcia go do Polski .
Szukam na forach cały dzień i widzę że sporo roboty z tym jest...
- andrzej300
- Użytkownik
- Posty: 452
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010 20:39
- Lokalizacja: małopolska
to już sam musisz sobie przekalkulować czy się opłaca...jeżeli chodzi o koszty jakie musisz ponieść to jeżeli chcesz przywieźć na kołach to trzeba po to jechać więc koszty paliwa, następnie tablice z żółtym paskiem to koszt 70-100 euro + paliwo na powrót...kozoo6 pisze:POMOCY
VW Golf Kombi III '96
jako że kolega siostry chce się zbyć auta gdyż za miesiąc kończy się mu przegląd
mam opcje DOSTAĆ takiego golfa za 1 euro ...
pytanie teraz czy opłaca się bawić w ściąganie go tu ...szukam najprostszej formy ściągnięcia go do Polski .
Szukam na forach cały dzień i widzę że sporo roboty z tym jest...
następnie rejestracja akcyzy pewnie zapłącisz z 100zł + 500zł recykling+160zł zwolnienie z vat+tłumaczenie 50-100zł+przegląd 100zł+ rejestracja 256zł + ubezpieczenie w PL ok. 300zł+ pewnie żeby to jeździło to trzeba dołożyć z 1000zł na podstawowe wymiany .....
ogólnie to niezbyt się opłaca sprowadzać takie stare auta...lub jest to na granicy opłacalności, choćby nawet trzebabyło dołożyć te kilka stówek i mieć na miejscu to i tak nie ma sensu gonić pół europy zeby przywieźć golfa z 96r . myślę że teraz to tak 3-5 letnie się opłaca i to uszkodzone.....
chyba że nie będziesz kupował tablic tylko przyjedziesz na tych co są tak więc odpadnie ten koszt
Ostatnio zmieniony pn cze 21, 2010 18:25 przez andrzej300, łącznie zmieniany 4 razy.
Czy ktoś mógłby wyjaśnić mi pewną kwestię.
W piątek chcę zakupić auto od handlarza. Auto jest sprowadzone z Austrii do Polski, wszystkie potrzebne do rejestracji papiery handlarz posiada: brief, wymeldowanie itp. Samochód ma wykupione ubezpieczenie OC (ktoś może wyjaśnić na jakich zasadach?), w aukcji gość napisał że istnieje możliwość powrotu na kołach.
Dzwoniłem do sprzedawcy i powiedział, że spiszemy umowę kupna-sprzedaży, da mi francuskie (?) tablice i normalnie na nich wracam do domu. Tutaj mam pewne wątpliwości...no ale może wypowie się ktoś bardziej zorientowany czy to w ogóle ma ręce i nogi
Teraz najważniejsze - czy ja mogę ten samochód przetrzymać na 2-3 miesiące w garażu i dopiero później dokonać wszelkich procedur związanych z rejestracją pojazdu? Czyli UC, US, wydział komunikacji. Czy w tym przypadku liczy się data zawarcia umowy ze sprzedawcą?
W piątek chcę zakupić auto od handlarza. Auto jest sprowadzone z Austrii do Polski, wszystkie potrzebne do rejestracji papiery handlarz posiada: brief, wymeldowanie itp. Samochód ma wykupione ubezpieczenie OC (ktoś może wyjaśnić na jakich zasadach?), w aukcji gość napisał że istnieje możliwość powrotu na kołach.
Dzwoniłem do sprzedawcy i powiedział, że spiszemy umowę kupna-sprzedaży, da mi francuskie (?) tablice i normalnie na nich wracam do domu. Tutaj mam pewne wątpliwości...no ale może wypowie się ktoś bardziej zorientowany czy to w ogóle ma ręce i nogi
Teraz najważniejsze - czy ja mogę ten samochód przetrzymać na 2-3 miesiące w garażu i dopiero później dokonać wszelkich procedur związanych z rejestracją pojazdu? Czyli UC, US, wydział komunikacji. Czy w tym przypadku liczy się data zawarcia umowy ze sprzedawcą?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości