Strona 1 z 1

Dłubał już ktoś przy mk VI GTI?

: czw cze 09, 2011 01:36
autor: fixxxer
Siemka,

Dłubał już ktoś przy mk VI GTI ?

Za oceanem wszyscy bawią się ostro na klockach i gotowych programach APR, tak więc zbytnio porównania nie ma - tym bardziej że silniki chyba identyczne nie są (a przynajmniej na początku nie były).

Jako, że w nowej budzie GTIik ma dość specyficzną jednostkę ( wystarczy popatrzeć w temat na temat samego silnika, czy to rozwiercone nowe 1.8 TSI, czy osłabione GTI 30 (jak w prasówkach było)), jednak z mojego rekonesansu widać, że sprawa nie jest łatwa.

To czego się dowiedziałem:
- chip (bardzo droga zabawa wychodzi) potencjał ponoć 255 PS (jednak na YT widać bardzo dużo aut na 245 PS, zaś tunerzy typu ABT obiecują 260PS)
- wydech potencjał około 270-280
- potem IC
- w PL nikt nie mówi o dolocie by zmieniać, zaś wg dokumentów z APR może i sama moc zwiększy się w STAGE 1 (chip) tylko o 6 PS, za to powyżej 5500 obr/min jest ogromna różnica w mocach (patrz http://www.goapr.com/includes/img/produ ... _93_cc.gif co może bezpośrednio przełożyć się na osiągi (szczególnie na prostej)
...sam jestem w ogromnej rozterce czy zacząć w ogóle coś dłubać i jakie są wrażenia... ...czy nie zbierać i za kilka lat na używkę R-ki nie wejść. Tym bardziej, że opinie na temat zmian w osiągach i spalaniu są niesamowicie rozrzucone.

Dłubał już ktoś przy mk VI GTI?

: wt cze 14, 2011 00:49
autor: antoś
2.0 TSI to nowa rodzina silników (EA888) taka jak właśnie 1,8 TSI, natomiast silnik z S3 czy ED30 był z rodziny EA113. W porównaniu do GTI V czy S3 masz rozrząd na łańcuchu, inne wtryski i inne turbo.

Sam program to około 260-270 KM. GTI po programie w Comp Sport legitymowało się mocą 266 KM.

Drugie GTI po programie w CS, wydechu z DP na 1 tłumiku i sportowym katalizatorze + IC z S3 zostało shamowane na 272 konie, jednak tutaj wypadałoby powtórzyć hamowanie, bo auto prawdopodobnie zostało trochę zagrzane przez co wynik jest słabszy niż w rzeczywistości.
To drugie jeździ znacznie szybciej od seryjnej S3 (wiadomo, że z rolki).

Dłubał już ktoś przy mk VI GTI?

: wt cze 21, 2011 16:25
autor: krz_p
fixxxer, daj sobie spokój z amerykańskimi forami
zadzwoń do któregoś z polskich tunerów (osobiście polecam CompSport) i dowiedz się jak sprawa wygląda
a jak masz obawy co do dłubania auta to lepiej nic z nim nie rób

Re: Dłubał już ktoś przy mk VI GTI?

: pt cze 24, 2011 12:07
autor: MatthewG
krz_p pisze:fixxxer, daj sobie spokój z amerykańskimi forami
Z tym nie do końca się zgadzam. Trzeba wziąć pod uwagę, że o ile na naszym forum jest kilka Golfów GTI to tam jest ich przynajmniej 10 razy więcej i mam tu na myśli tylko MK6. Oni mają dostęp do tak różnorodnych części, że można tam znaleźć inspirację i zobaczyć co by było gdybym założył coś takiego ;) W kwestii tuningu silnika, to jak dla mnie jedyną różnicą jest to, że oni zakładają stożki, a my nie bo to podobno szkodzi turbinie. A wydechy, intercoolery i inne gadżety mają takie jak my, a może nawet lepsze. Moja rada: zadzwoń do któregoś z naszych tunerów, dowiedz się co, jak i za ile, a następnie zamów/kup sobie układ wydechowy kompletny z downpipe'm i rób program :food:


P.S. O ile dobrze pamiętam zdjęcia z tego forum to twój Golf jest biały :jezor:

Dłubał już ktoś przy mk VI GTI?

: czw cze 30, 2011 14:27
autor: antoś
Tutaj masz wykres Golfa VI GTI CCZB po IC z S3 i wydechu w MG z katalizatorem. :D Program by CompSport:)

Obrazek

Dłubał już ktoś przy mk VI GTI?

: czw cze 30, 2011 19:54
autor: bartek2800
jak dla mnie ładniutka kreseczka :bigok:

Dłubał już ktoś przy mk VI GTI?

: śr sie 31, 2011 01:42
autor: fixxxer
Bardzo mało wypluł, jak rozmawiałem przez telefon z ludźmi z CompSportu na Stage 2 to koło 290 powinno być.

Najprawdopodobniej będzie na wiosnę chip by CP + do tego ściągne komplet dolotu z APR (lub cały dedykowany K&N). Wydech mnie trochę przeraża - miałem już głośne wozidła i teraz spodobała mi się cisza :)

Jakieś info o spalaniu po chipie w EA888 ?

Dłubał już ktoś przy mk VI GTI?

: śr sie 31, 2011 23:05
autor: antoś
Wszystko zależy od auta. Był GTI po programie co wyszedł 266 KM, a był też taki co wyszedł mniej. :hmm:

Dłubał już ktoś przy mk VI GTI?

: pt wrz 02, 2011 07:56
autor: MatthewG
To nie ten sam silnik co w eRce, ale u mnie pali przy delikatnej jeździe nawet mniej niż na serii. Przy mocnym dociskaniu pedału gazu spali oczywiście więcej, ale to jest chyba oczywiste ;)

Dłubał już ktoś przy mk VI GTI?

: pn wrz 05, 2011 00:18
autor: antoś
A ten CCZB pali mniej niż AXX czy BWA, nie mówiąc już o Rce. :)

Dłubał już ktoś przy mk VI GTI?

: wt paź 11, 2011 23:08
autor: !patryk
Mały update golfa z paru postów wyżej.

Stage 3 by CompSport do 2.0 TSI 360km@440nm
- wydech
- intercooler
- turbosprężarka K04

Obrazek