Strona 1 z 1

Różnica w budowie silników pomiędzy GTI MKVI a R MKVI

: pn lut 01, 2010 23:57
autor: Morfina
Jak w temacie, w necie można znaleźć wiele rzeczy na ten temat może mamy na forum jakiegoś Guru, który to by usystematyzował.
z rzeczy które są "potwierdzone":
GTI - blok żeliwny i K03
R - blok aluminiowy i K04

Co do osprzętu itd. to wiele różnych "opinii" znalazłem ... :grin:
Właściwie bardziej celowe było by spytanie czy owe silniki maja cokolwiek wspólnego :-P

: śr lut 10, 2010 18:51
autor: Majiic
To sa to troszke inne jednostki ;)

: sob mar 27, 2010 09:59
autor: MichalWit
Są to dwie zupełnie różne jednostki, o różnej nazwie technicznej. Silnik 2.0 TSI występujacy między innymi w mk6 GTI, Scirocco (po 45tyg 2009) to EA888, silnik tzw. nowej generacji - jest to modyfikacja starszego EA888 z mk5 GTi.
Silnik występujacy w Golfie R to 2.0 TFSI, EA113, tzw. starej generacji. Te same jednostki możemy spotkać również w Leonie Cupra, Audi S3..

Myślę, że teraz będzie łatwiej znaleźć jakieś konkretniejsze info znając oznaczenia tych silników.

Pozdrawiam

: pn mar 29, 2010 12:33
autor: guns
Ja znalazł coś takiego. Jeżeli komuś to pomoże to proszę bardzo.

Krótkie podsumowanie kodów silników opartych na EA888:

* 1.8 TSI – to kody BYT (Audi A3/TT), BZB (Audi A3/TT, Seat Leon/Altea, Skoda Octavia, VW Passat) , CDAA (Audi A3, Skoda Octavia, Skoda Superb, VW Golf),CABA,CDHA,CABB,CABD, CDHB (Audi A4)
* 2.0 TSI – to kody CAWB, CBFA (Golf GTI, Audi A3), CCTA (VW Passat), CCZA (Audi A3), CCZB (Golf GTI), CAEA, CAEB, CDNB, CDNC ( Audi A4)


[ Dodano: 29 Mar 2010 16:15 ]
Morfina pisze: z rzeczy które są "potwierdzone":
GTI - blok żeliwny i K03
R - blok aluminiowy i K04
Skąd wiesz że "R" ma aluminiowy blok

: śr cze 30, 2010 14:10
autor: zlos
Mam eRkę, ale nie mam GTI. Wiem czym się różni eRka od S3 (tylko intercoolerem i softem), ale do GTI nie mam porównania.

Może na jakimś spocie podrzucimy maski do góry i od razu wyjdzie szydło z komory...

Re:

: ndz sie 22, 2010 22:42
autor: jendrula
MichalWit pisze:Są to dwie zupełnie różne jednostki, o różnej nazwie technicznej. Silnik 2.0 TSI występujacy między innymi w mk6 GTI, Scirocco (po 45tyg 2009) to EA888, silnik tzw. nowej generacji - jest to modyfikacja starszego EA888 z mk5 GTi.
Silnik występujacy w Golfie R to 2.0 TFSI, EA113, tzw. starej generacji. Te same jednostki możemy spotkać również w Leonie Cupra, Audi S3..

Myślę, że teraz będzie łatwiej znaleźć jakieś konkretniejsze info znając oznaczenia tych silników.

Pozdrawiam
Byłem na szkolenu z silników tsi i tam powiedzieli że koncern volkswagen sam zamotał z oznaczeniami TSI ,TFSI ogólnie pierwsze silniki FSI miały tzw, wtrysk uwarstwiony (fuel stratificated injection) który był niby to super i tam był katalizator NOx klapka w kolektorze ssącym która uchylała się w momencie gdy silnik pracował na mieszance uwarstwionej....
Później wprowadzili Turbodoładowanie w silnikach FSI i nazwali je TFSI i właśnie w nich była też owa klapka i pare niepotrzebnych pierdół.... w TSI obecnie produkowanych zrezygnowano z wtrysku uwarstwionego i Katalizatora NOx nawet nie ma w nich recyrkulacji spalin bo .... nie potrzebna :grin:
zamieszali poplątali nikt nie wie o co chodzi...

Różnica w budowie silników pomiędzy GTI MKVI a R MKVI

: wt sie 24, 2010 21:48
autor: waciak
CCZA (Audi A3)
Także Octavia ;) Ja mam CCZA :bajer:

Różnica w budowie silników pomiędzy GTI MKVI a R MKVI

: śr paź 13, 2010 20:37
autor: spawacz
Ja mysle ze to bedzie roznica we wtrysku paliwa, po 1 zwiekszyli cisnienie bo to taki CR na benzynke i rozpyla inaczej paliwo inna ilosc dziurek w wtryskwaczu .