Strona 1 z 2

Opanowanie programowo 2,0TFSI na DSG lub Triptroniku

: pt lis 13, 2009 22:14
autor: PinkFloyd
Szykuje sie na zmiane auta. Oczywiscie nowe diesle odpadaja z uwagi na fakt, ze mi sie juz znudziły :grin: i juz jest z nimi coraz wiecej problemów i te przebiegi :bajer: ( realne ) . Szukam silnika 2,0TFSI ale w MK V sa tylko 3 dzrwiowe wiec odpada, znalazłem i oglądałem Audi A3 Spordbeck 2,0 TSI oba 200KM i tu problem. Zamierzam opanowac ten silnik tylko programem inne zmiany nie wchodzą i auto ma być automat najlepiej DSG, moc ok 260KM . Pierwszy samochód A3 2,0TFSI DSG fajny, ale przeczytałem ze skrzynia nie wytrzyma momentu wiecej niz 380Nm a zalezy mi na trwałosci? może macie z tym do czynienia- moze w TFSI jest mocniejsza? jak tak to co z fantem zrobić?
Druga A3 2,0TFSI automat ale nie DSG i z USA a tu nie mam zielonego pojecia jak ta skrzynia zniesie podnieisenie mocy?
Trzecie pytanko czy programowo opanowuje sie tez działanie skrzyni DSG? A moze odpuscic automata i kupić ręczną jak ma być program?
Dzieki za pomoc :pub:

: pt lis 13, 2009 23:12
autor: evolution
nie powiem ci na temat tiptronic'a nic ale co do dsg to moge powiedziec ze maja duzy potencjal i duzo niutów wytrzymuja, jedyny problem polega tylko na szybko przegrzewajacym sie oleju na co lekarstwem jest dobra chlodnica oleju. jakby co sa jeszcze zestawiki do wzmocnienia skrzynki

: sob lis 14, 2009 09:42
autor: krz_p
mk5 GTI z silnikiem 2.0TFSI występują w wersji 3d i 5d, nie wiem skąd info, że są tylko 3d
skrzynia DSG wytrzymuje dużo więcej niż 380Nm, zresztą po samym programi będzie i tak ok. 350-360Nm

: sob lis 14, 2009 10:48
autor: PinkFloyd
krz_p pisze:mk5 GTI z silnikiem 2.0TFSI występują w wersji 3d i 5d, nie wiem skąd info, że są tylko 3d
skrzynia DSG wytrzymuje dużo więcej niż 380Nm, zresztą po samym programi będzie i tak ok. 350-360Nm
No z tymi 5 drzwiami w Golfie to masz rację ale szukajac więkrzosc to 3 drzwiowe :crazy: a Audi jakoś mi tak bardziej przypasiło środkiem :grin:

Re: Opanowanie programowo 2,0TFSI na DSG lub Triptroniku

: sob lis 14, 2009 13:11
autor: mirass
PinkFloyd pisze:Szykuje sie na zmiane auta. Oczywiscie nowe diesle odpadaja z uwagi na fakt, ze mi sie juz znudziły :grin: i juz jest z nimi coraz wiecej problemów i te przebiegi :bajer: ( realne ) . Szukam silnika 2,0TFSI ale w MK V sa tylko 3 dzrwiowe wiec odpada, znalazłem i oglądałem Audi A3 Spordbeck 2,0 TSI oba 200KM i tu problem. Zamierzam opanowac ten silnik tylko programem inne zmiany nie wchodzą i auto ma być automat najlepiej DSG, moc ok 260KM . Pierwszy samochód A3 2,0TFSI DSG fajny, ale przeczytałem ze skrzynia nie wytrzyma momentu wiecej niz 380Nm a zalezy mi na trwałosci? może macie z tym do czynienia- moze w TFSI jest mocniejsza? jak tak to co z fantem zrobić?
Druga A3 2,0TFSI automat ale nie DSG i z USA a tu nie mam zielonego pojecia jak ta skrzynia zniesie podnieisenie mocy?
Trzecie pytanko czy programowo opanowuje sie tez działanie skrzyni DSG? A moze odpuscic automata i kupić ręczną jak ma być program?
Dzieki za pomoc :pub:
automata sobie odpuść - DSG OK, ale 260KM na serii bez wydechu, coolera i dolotu nie wykrzesasz

pozdr

mirass

: sob lis 14, 2009 13:54
autor: PinkFloyd
mirass nie pchajac się w koszta to samym programem ile da sie wykrzesac zeby tłoki nie popłyneły :grin:

: sob lis 14, 2009 15:25
autor: rob555
240-250 w zaleznosci od rolek i ezemplarza :bajer:

: sob lis 14, 2009 15:29
autor: PinkFloyd
rob555 pisze:240-250 w zaleznosci od rolek i ezemplarza :bajer:
a celowanie wyżej to już chyba wiąże się z wiekrzymi kosztmami? Na program z hamownią mam odłożone 2 tys zł z tysiac dodatkowo bym jeszcze wyskurał ale nie wiem czy do wogóle na coś jeszcze dodatkowo starczy :grin: Lekko sie podjarałem bo miałem okazje przejechac sie S3 265KM 2,0TFSI i wg mnie duża różnica niz 2,0TFSI

: pn lis 16, 2009 08:52
autor: mirass
PinkFloyd pisze:
rob555 pisze:240-250 w zaleznosci od rolek i ezemplarza :bajer:
a celowanie wyżej to już chyba wiąże się z wiekrzymi kosztmami? Na program z hamownią mam odłożone 2 tys zł z tysiac dodatkowo bym jeszcze wyskurał ale nie wiem czy do wogóle na coś jeszcze dodatkowo starczy :grin: Lekko sie podjarałem bo miałem okazje przejechac sie S3 265KM 2,0TFSI i wg mnie duża różnica niz 2,0TFSI
no rożnica miedzy 200KM a 265KM jest mocno odczuwalna. Właśnie bez zrobionego wydechu temperatury nie pozwalają iśc wyżej bezpiecznie.
Co do mocy jak napisał Robert 240KM

: pn lis 16, 2009 10:46
autor: krz_p
da się zrobić w GTI więcej niż te 240KM, ale tu dużo zależy od auta
u mnie wyszło 255KM, zmierzone na hamowni Maha

: pn lis 16, 2009 11:18
autor: majkitdi
krz_p, fajny wynik.
a jakiego przyrostu mozna sie spodziewac po uwolnieniu wydechu + soft ?? ( cooler seryjny )

: pn lis 16, 2009 13:21
autor: krz_p
ok. 270KM, dużo zależy od konkretnego egzemplarza, może być trochę więcej lub mniej
ważne tylko, żeby dobrze wybrać tunera

: pn lis 16, 2009 14:24
autor: Majiic
krz_p, u kogo robiles. ;) ??

: pn lis 16, 2009 17:00
autor: krz_p
w CompSporcie