Strona 2 z 4

: czw paź 01, 2009 17:25
autor: marcin_pków
ptaku pisze:Jak wiadomo seryjny silnik 2.0 tsi z Scirocco posiada 200KM/280NM
teraz od 45 tyg. produkcji scirocco już nie ma 200 tylko 210KM.

: czw paź 01, 2009 17:51
autor: grzegorzp
bartek2800 pisze:
To proszę o takie najkrótsze z możliwych wytłumaczenie czym się różni TSI od TFSI :food:
problem w tym że nie ma możliwości napisać czym różni się TSI od TFSI, bo w różnych koncernach
(VW, AUDI) czasem zmieniały się silniki pomimo tego że nazwa się nie zmieniała, a czasami nazwa była inna TSi u VW i TFSI w AUDI pomimo tego że były to te same silniki, więc nie ma łatwej odpowiedzi.
dobrze by było zrobić kompendium, operując kodami silników i rocznikami bo samo TSI i TFSI tak jak powiedziałem mówi bardzo mało o silniku jako takim.

: czw paź 01, 2009 19:04
autor: TomRS
krz_p pisze:niestety są błędy w tym opisie
wygląda na przetłumaczony tekst, dodatkowo w komentarzach wychodzi wiedza autora
A które informacje są błędne ?

: czw paź 01, 2009 19:24
autor: bartek2800
grzegorzp pisze:
bartek2800 pisze:
To proszę o takie najkrótsze z możliwych wytłumaczenie czym się różni TSI od TFSI :food:
problem w tym że nie ma możliwości napisać czym różni się TSI od TFSI, bo w różnych koncernach
(VW, AUDI) czasem zmieniały się silniki pomimo tego że nazwa się nie zmieniała, a czasami nazwa była inna TSi u VW i TFSI w AUDI pomimo tego że były to te same silniki, więc nie ma łatwej odpowiedzi.
dobrze by było zrobić kompendium, operując kodami silników i rocznikami bo samo TSI i TFSI tak jak powiedziałem mówi bardzo mało o silniku jako takim.
Ano właśnie i krz_p badz mądry i pisz wiersze :beah:

: czw paź 01, 2009 20:51
autor: Morfina
marcin_pków pisze:
ptaku pisze:Jak wiadomo seryjny silnik 2.0 tsi z Scirocco posiada 200KM/280NM
teraz od 45 tyg. produkcji scirocco już nie ma 200 tylko 210KM.
Może kolega zacytować źródło ?

: pt paź 02, 2009 08:10
autor: marcin_pków
Morfina pisze:Może kolega zacytować źródło ?
informacja handlowa dla salonu. można podejść albo przedzwonić do salonu. bedzie miał również zmieniony panel do klimatyzacji.

: pt paź 02, 2009 09:43
autor: TomRS
marcin_pków pisze:
Morfina pisze:Może kolega zacytować źródło ?
informacja handlowa dla salonu. można podejść albo przedzwonić do salonu. bedzie miał również zmieniony panel do klimatyzacji.

Widziałem aktuaslne Scirocco w salonie, i cała deska rozdzielcza oraz kierownica jest juz taka jak w GVI.


Pozdrówki

: pt paź 02, 2009 09:52
autor: ptaku
Czyli co Scirocco było za mocne po programie więc dali mu słabszy (po programie ) silnik od GTI :) ?

: pt paź 02, 2009 09:59
autor: TomRS
ptaku pisze:Czyli co Scirocco było za mocne po programie więc dali mu słabszy (po programie ) silnik od GTI :) ?
Ja myslę, że to celowe działanie, żeby zachęcić do kupna wersji R.

: pt paź 02, 2009 20:01
autor: krz_p
bartek2800 pisze:
krz_p pisze:
bartek2800 pisze: To to samo - TSI to uproszczenie od TFSI m.in po to by "Ałdi" miało swoją nazwę tych silników.
nieprawda, jak nie wiesz to nie wprowadzaj innych w błąd
TSI w przypadku Golfa GTI to zupełnie inny silnik w stosunku do wcześniejszego TFSI
powstał na bazie 1.8TSI, nie jest rozwinięciem wcześniejszego TFSI
To proszę o takie najkrótsze z możliwych wytłumaczenie czym się różni TSI od TFSI :food:
najkrótsze wytłumaczenie to: są to dwa zupełnie różne silniki, kliknij w linki które podałem wcześniej to szybko to zrozumiesz

: pt paź 02, 2009 21:37
autor: grzegorzp
te nowsze to AXX BWA BZB
a starsze BPY

są jeszcze BHZ BUL BWJ
ale nie wiem który jest który

audi np. wciąż nazywa silniki jako TFSI więc "zwolennicy grubej kreski" (jednoznacznych odpowiedzi) niech nie gadają głupot, bo samo nazewnictwo tych silników jest poplątane, audi pomimo zmieniania konstrukcji silników wciąż nazywa je TFSI

prosz...


http://www.audi.pl/modele/a3/s3-sportba ... techniczne
http://www.audi.pl/modele/a3/s3-sportba ... techniczne
http://www.audi.pl/modele/a3/a3-sportba ... techniczne

więc np, pomimo zmiany silnika wciąż audi nazywa go TFSI
jeszcze jeden link
http://www.seatcupra.net/forums/showthr ... p=2191259i


ps, ogólnie się przyjmuje że stare to TFSI a nowe to TSI pomimo że producenci żonglują tym "dowolnie"

: sob paź 03, 2009 09:11
autor: krz_p
grzegorzp pisze:te nowsze to AXX BWA BZB
a starsze BPY

są jeszcze BHZ BUL BWJ
ale nie wiem który jest który
no to dopiero namieszałeś

AXX - silnik 2.0TFSI montowany na początku produkcji w Golfie V GTI (200KM)
BWA - zastąpił AXX (200KM)
BPY - silnik montowany w Golfie V GTI na rynek USA (200KM)
BHZ - silnik 2.0TFSI z Audi S3 (265KM)
BZB - nowy 1.8TSI

: sob paź 03, 2009 09:31
autor: grzegorzp
BPY- był także stosowany w a3 na rynek amerykański i z tego co dostałem kiedyś informację to jest ten starszy / ewentualnie sprzed jakiejś modernizacji.