Dłubał już ktoś przy mk VI GTI?

Forum techniczne związane z silnikami TSI/TFSI

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, Borys, VIP

Awatar użytkownika
fixxxer
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:03
Lokalizacja: SMI...

Dłubał już ktoś przy mk VI GTI?

Post autor: fixxxer » czw cze 09, 2011 01:36

Siemka,

Dłubał już ktoś przy mk VI GTI ?

Za oceanem wszyscy bawią się ostro na klockach i gotowych programach APR, tak więc zbytnio porównania nie ma - tym bardziej że silniki chyba identyczne nie są (a przynajmniej na początku nie były).

Jako, że w nowej budzie GTIik ma dość specyficzną jednostkę ( wystarczy popatrzeć w temat na temat samego silnika, czy to rozwiercone nowe 1.8 TSI, czy osłabione GTI 30 (jak w prasówkach było)), jednak z mojego rekonesansu widać, że sprawa nie jest łatwa.

To czego się dowiedziałem:
- chip (bardzo droga zabawa wychodzi) potencjał ponoć 255 PS (jednak na YT widać bardzo dużo aut na 245 PS, zaś tunerzy typu ABT obiecują 260PS)
- wydech potencjał około 270-280
- potem IC
- w PL nikt nie mówi o dolocie by zmieniać, zaś wg dokumentów z APR może i sama moc zwiększy się w STAGE 1 (chip) tylko o 6 PS, za to powyżej 5500 obr/min jest ogromna różnica w mocach (patrz http://www.goapr.com/includes/img/produ ... _93_cc.gif co może bezpośrednio przełożyć się na osiągi (szczególnie na prostej)
...sam jestem w ogromnej rozterce czy zacząć w ogóle coś dłubać i jakie są wrażenia... ...czy nie zbierać i za kilka lat na używkę R-ki nie wejść. Tym bardziej, że opinie na temat zmian w osiągach i spalaniu są niesamowicie rozrzucone.



Awatar użytkownika
antoś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: czw maja 15, 2008 14:30
Lokalizacja: Łódź

Dłubał już ktoś przy mk VI GTI?

Post autor: antoś » wt cze 14, 2011 00:49

2.0 TSI to nowa rodzina silników (EA888) taka jak właśnie 1,8 TSI, natomiast silnik z S3 czy ED30 był z rodziny EA113. W porównaniu do GTI V czy S3 masz rozrząd na łańcuchu, inne wtryski i inne turbo.

Sam program to około 260-270 KM. GTI po programie w Comp Sport legitymowało się mocą 266 KM.

Drugie GTI po programie w CS, wydechu z DP na 1 tłumiku i sportowym katalizatorze + IC z S3 zostało shamowane na 272 konie, jednak tutaj wypadałoby powtórzyć hamowanie, bo auto prawdopodobnie zostało trochę zagrzane przez co wynik jest słabszy niż w rzeczywistości.
To drugie jeździ znacznie szybciej od seryjnej S3 (wiadomo, że z rolki).



krz_p
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: czw mar 01, 2007 15:00
Lokalizacja: P-ń

Dłubał już ktoś przy mk VI GTI?

Post autor: krz_p » wt cze 21, 2011 16:25

fixxxer, daj sobie spokój z amerykańskimi forami
zadzwoń do któregoś z polskich tunerów (osobiście polecam CompSport) i dowiedz się jak sprawa wygląda
a jak masz obawy co do dłubania auta to lepiej nic z nim nie rób



Awatar użytkownika
MatthewG
VW Baron
VW Baron
Posty: 3091
Rejestracja: pn cze 07, 2010 15:25
Lokalizacja: Polska

Re: Dłubał już ktoś przy mk VI GTI?

Post autor: MatthewG » pt cze 24, 2011 12:07

krz_p pisze:fixxxer, daj sobie spokój z amerykańskimi forami
Z tym nie do końca się zgadzam. Trzeba wziąć pod uwagę, że o ile na naszym forum jest kilka Golfów GTI to tam jest ich przynajmniej 10 razy więcej i mam tu na myśli tylko MK6. Oni mają dostęp do tak różnorodnych części, że można tam znaleźć inspirację i zobaczyć co by było gdybym założył coś takiego ;) W kwestii tuningu silnika, to jak dla mnie jedyną różnicą jest to, że oni zakładają stożki, a my nie bo to podobno szkodzi turbinie. A wydechy, intercoolery i inne gadżety mają takie jak my, a może nawet lepsze. Moja rada: zadzwoń do któregoś z naszych tunerów, dowiedz się co, jak i za ile, a następnie zamów/kup sobie układ wydechowy kompletny z downpipe'm i rób program :food:


P.S. O ile dobrze pamiętam zdjęcia z tego forum to twój Golf jest biały :jezor:


2015 - ... Mocy przybywaj?
2010 - 2014 Golf .:R20

Awatar użytkownika
antoś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: czw maja 15, 2008 14:30
Lokalizacja: Łódź

Dłubał już ktoś przy mk VI GTI?

Post autor: antoś » czw cze 30, 2011 14:27

Tutaj masz wykres Golfa VI GTI CCZB po IC z S3 i wydechu w MG z katalizatorem. :D Program by CompSport:)

Obrazek
Ostatnio zmieniony czw cze 30, 2011 23:30 przez antoś, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bartek2800
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt mar 10, 2009 16:37
Lokalizacja: zza biurka
Kontakt:

Dłubał już ktoś przy mk VI GTI?

Post autor: bartek2800 » czw cze 30, 2011 19:54

jak dla mnie ładniutka kreseczka :bigok:


pozdrawiam
bartek2800

Awatar użytkownika
fixxxer
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:03
Lokalizacja: SMI...

Dłubał już ktoś przy mk VI GTI?

Post autor: fixxxer » śr sie 31, 2011 01:42

Bardzo mało wypluł, jak rozmawiałem przez telefon z ludźmi z CompSportu na Stage 2 to koło 290 powinno być.

Najprawdopodobniej będzie na wiosnę chip by CP + do tego ściągne komplet dolotu z APR (lub cały dedykowany K&N). Wydech mnie trochę przeraża - miałem już głośne wozidła i teraz spodobała mi się cisza :)

Jakieś info o spalaniu po chipie w EA888 ?



Awatar użytkownika
antoś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: czw maja 15, 2008 14:30
Lokalizacja: Łódź

Dłubał już ktoś przy mk VI GTI?

Post autor: antoś » śr sie 31, 2011 23:05

Wszystko zależy od auta. Był GTI po programie co wyszedł 266 KM, a był też taki co wyszedł mniej. :hmm:



Awatar użytkownika
MatthewG
VW Baron
VW Baron
Posty: 3091
Rejestracja: pn cze 07, 2010 15:25
Lokalizacja: Polska

Dłubał już ktoś przy mk VI GTI?

Post autor: MatthewG » pt wrz 02, 2011 07:56

To nie ten sam silnik co w eRce, ale u mnie pali przy delikatnej jeździe nawet mniej niż na serii. Przy mocnym dociskaniu pedału gazu spali oczywiście więcej, ale to jest chyba oczywiste ;)


2015 - ... Mocy przybywaj?
2010 - 2014 Golf .:R20

Awatar użytkownika
antoś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: czw maja 15, 2008 14:30
Lokalizacja: Łódź

Dłubał już ktoś przy mk VI GTI?

Post autor: antoś » pn wrz 05, 2011 00:18

A ten CCZB pali mniej niż AXX czy BWA, nie mówiąc już o Rce. :)



Awatar użytkownika
!patryk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt lip 15, 2011 00:23

Dłubał już ktoś przy mk VI GTI?

Post autor: !patryk » wt paź 11, 2011 23:08

Mały update golfa z paru postów wyżej.

Stage 3 by CompSport do 2.0 TSI 360km@440nm
- wydech
- intercooler
- turbosprężarka K04

Obrazek


Seat Ibiza 2.0 TDI BKD+ Compsport

ODPOWIEDZ

Wróć do „TSI/TFSI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości