1.4TSI 140KM - chip tuning

Forum techniczne związane z silnikami TSI/TFSI

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, Borys, VIP

martinez76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: sob kwie 08, 2006 23:06
Lokalizacja: warszawa

1.4TSI 140KM - chip tuning

Post autor: martinez76 » sob paź 03, 2009 21:46

Witam,

chcialbym w tym temacie prosic o opinie na temat programu chip tuningu jednostki 1.4 TSI 140KM
- czy warto
- gdzie robic,
- jak ktos ma - jakie wrazenia, jak sie sprawuje czy rzeczywiscie wszystko jest tak jak sprzedajacy mowil,

z gory dzieki



Awatar użytkownika
stach47
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 02:10
Lokalizacja: L U B I N
Kontakt:

Post autor: stach47 » czw mar 11, 2010 01:50

martinez76, troche z inne beczki ale własnie nabyłem droga kupna golfa V Gt R-line 1.4tsi biała perła 2008r :grin: i mam pytanie odnośnie wyglądu+wypozażenia czy ktos moze napisać czym dokładnie sie rozni r-line i wogole co było ciekawego w wypozazeniu od stannardowego golfa.Czy silnik 1.4tsi o symbolu BMY ma 140koników?? bo taki jest w moim golfie a drugi posiadam w garazu z przebiegiem 8tyś km takze o symbolu BMY,chętnie sprzedam.Rowniez inne silniki do sprzedania=)Zgóry dziekuje za wyrozumiałaść ale naprawde szukałem informacji na temat takie wersji i są tylko w obcych jezykach :chytry:


grunt to myslec, probowac i sie nie przejmowac!
Obecnie
VW Golf MK5 1.4 tsi GT R-Line 2008rok VW Caddy MK2 1.9TDI 230bosio ,pompka 11, Big IC, kolektor AVX, wydech i wiele innych-ciągłe modernizacje konca niewidać
Audi a4 b5 avant AFN-wół roboczy

filipo2005
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw lut 25, 2010 23:10
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 1.4TSI 140KM - chip tuning

Post autor: filipo2005 » czw mar 11, 2010 17:54

martinez76 pisze:Witam,

chcialbym w tym temacie prosic o opinie na temat programu chip tuningu jednostki 1.4 TSI 140KM
- czy warto
- gdzie robic,
- jak ktos ma - jakie wrazenia, jak sie sprawuje czy rzeczywiscie wszystko jest tak jak sprzedajacy mowil,

z gory dzieki
Witam, moim zdaniem warto bo zrobia Ci go na 170kmi 270-280Nm, na youtubie widziałem jak 140km+chip objeżdża bez problemu golfa V 170km gt. Cyli 7,5sek do 100km/h urwiesz :D

W dobrej cenie można zrobić w kreatorze mocy- 900zł, normanie 2000tys, ale jest organizowany tuning grupowy, wiec warto skorzystać :D

[ Dodano: 12 Mar 2010 01:32 ]
Koledze z forum zrobili 204km i 265Nm wiec gruby potencjał:D



DABLJU
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: czw lip 19, 2007 00:29
Kontakt:

1.4TSI 140KM - chip tuning

Post autor: DABLJU » czw sie 05, 2010 22:37

ano zrobili :bigok: nalatałem juz 20 000 km na czipie i jest bajka.



Awatar użytkownika
Majiic
Czerwona Strzala
Czerwona Strzala
Posty: 1047
Rejestracja: sob cze 10, 2006 13:41
Lokalizacja: Gdansk/Stegna
Kontakt:

1.4TSI 140KM - chip tuning

Post autor: Majiic » ndz sie 08, 2010 17:03

Bo jak robic to w pozadnej firmie ;)



oskar8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob sie 14, 2010 17:39

1.4TSI 140KM - chip tuning

Post autor: oskar8 » sob sie 14, 2010 17:45

Jak się zachowuje mechanika po takim chip tunningu? Nie trzeba robić częściej rozrządu i innych rzeczy??

_____________________
VW Golf GTI Wörthersee 09



Awatar użytkownika
stach47
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 02:10
Lokalizacja: L U B I N
Kontakt:

1.4TSI 140KM - chip tuning

Post autor: stach47 » ndz sie 15, 2010 01:03

być może mam myslenie zacofańca ale z tsi BMY zrobić 200 kuni to extrem,200koników fajnie ale co z żywotnością mojego 1.4tsi??

były jeszcze 1.4tsi 170koni czy od mojego tsi bmy rózni sie tylko ECU??


grunt to myslec, probowac i sie nie przejmowac!
Obecnie
VW Golf MK5 1.4 tsi GT R-Line 2008rok VW Caddy MK2 1.9TDI 230bosio ,pompka 11, Big IC, kolektor AVX, wydech i wiele innych-ciągłe modernizacje konca niewidać
Audi a4 b5 avant AFN-wół roboczy

DABLJU
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: czw lip 19, 2007 00:29
Kontakt:

Re: 1.4TSI 140KM - chip tuning

Post autor: DABLJU » ndz sie 15, 2010 23:03

stach47 pisze:być może mam myslenie zacofańca ale z tsi BMY zrobić 200 kuni to extrem,200koników fajnie ale co z żywotnością mojego 1.4tsi??

były jeszcze 1.4tsi 170koni czy od mojego tsi bmy rózni sie tylko ECU??
Nie ekstremum tylko norma . ABT robi z niego 200 i w niemczech auto nie traci gwarancji. BMY ma bardzo wydajną turbine , która jest wykorzystywana w niewielki procencie przy mocy 140 KM. Wszystkie odmianny 140, 150 , 160, 170 i 180 ( w ibizie) to to samo tyle ze z innym ECU. Przy zmianie wydechu na przelot min. 2,5 cala mozna uzyskac jeszcze minimum 30 kucy - a wiec pod 250 KM. Nie wiem co by sie stało jakby pójśc dalej. Na zachodzie robia z 1,4 nawet 300 KM - ja temat tuningu tego motoru sledze od momenty zakupu auta czyli od 2007r.Juz wtedy w Holandi robili z niego 190 KM , a firma BSR daje boxa na 196 KM i tez w cywilizowanym swicie auto nie traci gwary. To jest genialny silnik i jak sie o niego dba w podstawowym zakresie - jak to sie dba o turbo i leje dobry olej i paliwo - to mozna latac i sie nie przejmowac.



Awatar użytkownika
stach47
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 02:10
Lokalizacja: L U B I N
Kontakt:

Re: 1.4TSI 140KM - chip tuning

Post autor: stach47 » pn sie 16, 2010 01:16

DABLJU pisze:
stach47 pisze:być może mam myslenie zacofańca ale z tsi BMY zrobić 200 kuni to extrem,200koników fajnie ale co z żywotnością mojego 1.4tsi??

były jeszcze 1.4tsi 170koni czy od mojego tsi bmy rózni sie tylko ECU??
Nie ekstremum tylko norma . ABT robi z niego 200 i w niemczech auto nie traci gwarancji. BMY ma bardzo wydajną turbine , która jest wykorzystywana w niewielki procencie przy mocy 140 KM. Wszystkie odmianny 140, 150 , 160, 170 i 180 ( w ibizie) to to samo tyle ze z innym ECU. Przy zmianie wydechu na przelot min. 2,5 cala mozna uzyskac jeszcze minimum 30 kucy - a wiec pod 250 KM. Nie wiem co by sie stało jakby pójśc dalej. Na zachodzie robia z 1,4 nawet 300 KM - ja temat tuningu tego motoru sledze od momenty zakupu auta czyli od 2007r.Juz wtedy w Holandi robili z niego 190 KM , a firma BSR daje boxa na 196 KM i tez w cywilizowanym swicie auto nie traci gwary. To jest genialny silnik i jak sie o niego dba w podstawowym zakresie - jak to sie dba o turbo i leje dobry olej i paliwo - to mozna latac i sie nie przejmowac.

Ja tematu tsi nie drążyłem tyle wiem że jak narazie są bez awaryjne ,jestem ciekaw jak to bedzie się odpychać te 140kucy bez turbo dziury=) osobiście to jestem zdania że mała benzyna i duzo koni to słabe połączenie ale licze na to że jak już będe nim jęzdził to zmienie punkt widzenia :okej: Co do dbania to paliwa w naszym przecudownym kraju dobrego nieuraczysz i jesli ktos się sugeruje tym że Shell czy BP ma dobre to niech dalej żyje w tym przekonaniu i zbiera punkty na kartę :jezor: z olejem silnikowym też można żle trafić wkoncu żyemu w Polsce i każdy kombinuje jak może...Skoro wydech przelotowy daje 30kucy to nie trzeba robić softu :chytry: Przy podkręcaniu do 300koni jak napisałeś to wydaje mi się że to już są grube przeróby typu turbo doloty kute korby wtryski pompa paliwa itp Wszystko się rozchodzi aby autko w codziennym użytku działało jak wolfsburg przykazał :goof: A w cywilizowanych krajach to kupujesz sobie autko bo masz kaprys np. na golfa mk5 i sobie przerabiasz ulepszasz i cuda na kiju bo auto na codzień do wożenia masz,a w naszym kraju jak masz dwa auta to jedno ledwo się kupy trzyma a drugie do walenia na OC :bigok: napisz jakie masz spalanie w swoim tsi i jaki przebieg skrzynia 5?6?


grunt to myslec, probowac i sie nie przejmowac!
Obecnie
VW Golf MK5 1.4 tsi GT R-Line 2008rok VW Caddy MK2 1.9TDI 230bosio ,pompka 11, Big IC, kolektor AVX, wydech i wiele innych-ciągłe modernizacje konca niewidać
Audi a4 b5 avant AFN-wół roboczy

DABLJU
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: czw lip 19, 2007 00:29
Kontakt:

1.4TSI 140KM - chip tuning

Post autor: DABLJU » pn sie 16, 2010 20:39

no jak zrobisz sam wydech to uzyskach jakies 180 KM , ale wydech jest conajmniej 3 razy droższy od programu :-)

Masz tu łańcuch rozrządu, żeliwny kadłub silnika i wytrzymuje bardzo wysokie ciśnienie w komorze spalania.
Do tego dochodzi pompa cyrkulacji chłodziwa , która włacza sie po zgaszeniu auta i chłodzi turbine w zaleznosci od nagrzania od 0 do 480 sekund !!!! Jest tu szereg patentów ktore maja zapobiec destrukcji kazdego z elementów.

Jeden warunek - najlepiej VPower 100 oktanów i olej klasy premium . Ja np leje Millers'a XF LongLife co 10 tys km.



Awatar użytkownika
stach47
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 02:10
Lokalizacja: L U B I N
Kontakt:

1.4TSI 140KM - chip tuning

Post autor: stach47 » pn sie 16, 2010 23:53

DABLJU pisze:no jak zrobisz sam wydech to uzyskach jakies 180 KM , ale wydech jest conajmniej 3 razy droższy od programu :-)

Masz tu łańcuch rozrządu, żeliwny kadłub silnika i wytrzymuje bardzo wysokie ciśnienie w komorze spalania.
Do tego dochodzi pompa cyrkulacji chłodziwa , która włacza sie po zgaszeniu auta i chłodzi turbine w zaleznosci od nagrzania od 0 do 480 sekund !!!! Jest tu szereg patentów ktore maja zapobiec destrukcji kazdego z elementów.

Jeden warunek - najlepiej VPower 100 oktanów i olej klasy premium . Ja np leje Millers'a XF LongLife co 10 tys km.
No własnie 'szereg patentów' najszybciej coś zknoci :jezor: wystarczy że jeden patent zawiedzie... Każdy silnik ma swoja żywotność tylko jeden ma 500tyś a inny bardziej skomplikowany wyżyłowany bedzie miał 250tyś.Dużo silników z technologią TSI lata w niemcach i też jak na ta chwile bez zastrzezeń :okej: ale kilka lat w stecz tdi PD 130koni też chwalono i uważano za bez awaryjne no i nadeszła pora że i one zaczeły mówić 'nie :grin: .Wszystko ma swoją żywotność i trwałość servisy też muszą zarabiać :satan: Chciałbym żeby z pistoletu dystrybutora leciało prawdzie 95 oktanów :food: '


grunt to myslec, probowac i sie nie przejmowac!
Obecnie
VW Golf MK5 1.4 tsi GT R-Line 2008rok VW Caddy MK2 1.9TDI 230bosio ,pompka 11, Big IC, kolektor AVX, wydech i wiele innych-ciągłe modernizacje konca niewidać
Audi a4 b5 avant AFN-wół roboczy

DABLJU
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: czw lip 19, 2007 00:29
Kontakt:

1.4TSI 140KM - chip tuning

Post autor: DABLJU » wt sie 17, 2010 22:28

a dzisiaj mierzyłem przyspieszenie 0-100 na G-Techu - wyszło 6,5 sek. Jest dobrze :bigok:



Awatar użytkownika
stach47
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 02:10
Lokalizacja: L U B I N
Kontakt:

1.4TSI 140KM - chip tuning

Post autor: stach47 » wt sie 17, 2010 23:28

z tego co czytałem to G-tech daje mało wiarygodny pomiar... dużo osób do takiego pomiaru dodaje jeszcze 2s jak jest w rzeczywistości to niewiem :okej: 6,5s to znakomity wynik ale nawet 8s jest bardzo zadowalające :grin:
Widziałem że ludzie nagrywali filmy licznika i odtwarzając na PC patrzyli w ile przyspiesza auto.Może śmieszne ale jak dla mnie niegłupie :grin:


grunt to myslec, probowac i sie nie przejmowac!
Obecnie
VW Golf MK5 1.4 tsi GT R-Line 2008rok VW Caddy MK2 1.9TDI 230bosio ,pompka 11, Big IC, kolektor AVX, wydech i wiele innych-ciągłe modernizacje konca niewidać
Audi a4 b5 avant AFN-wół roboczy

DABLJU
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: czw lip 19, 2007 00:29
Kontakt:

1.4TSI 140KM - chip tuning

Post autor: DABLJU » śr sie 18, 2010 20:37

no skoro wyczytałeś to wygląda na to ze mam dwustu konnego golfa z przyspieszniem 8,5s do setki. No coż... chybiona inwestycja w takim razie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TSI/TFSI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości